וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצרים: חוק דרעי 2 ופסקת ההתגברות יעלו להצבעה

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 8:14

שבוע לאחר שמשכה את הצעות החוק, בהן זו שתחזיר את יו"ר ש"ס לממשלה ופסקת ההתגברות, הקואליציה תצביע עליהן במליאה בקריאה טרומית. הקואליציה תקדם גם את ההצעה שתאסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח ותרכך אותה בהמשך

בווידאו: נתניהו על המהפכה המשפטית: מחויב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להוביל להסכמות/צילום: עומר מירון , לע"מ

למרות הקריאות להידברות על המהפכה המשפטית, הקואליציה תקדם היום (רביעי) שלוש הצעות חוק שדחתה בשבוע שעבר לאישור בקריאה טרומית, ואלה עשויות להרחיק יותר את השיחות הפוטנציאליות עם האופוזיציה על פשרה ברפורמה. אתמול החליפו נתניהו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד האשמות בדבר העדר ההידברות על המהפכה המשפטית.

מדובר בין היתר בהצעת החוק המכונה "חוק דרעי 2", שנועדה לסלול את דרכו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לממשלה, למרות פסילתו בבג"ץ באופן שלא תהיה ביקורת שיפוטית על מינויי שרים.

בשבוע שעבר פורסם בוואלה כי דרעי שקל לוותר לחלוטין על קידום הצעת-החוק בגלל סיכוייה הגבוהים להפסל בבג"ץ ובמקום זאת לחפש אפיקים משפטיים אחרים כמו פנייה מחדש ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, אך בסביבתו המליצו לו להימנע מכך בשל חשש כי מתנגדיו יטענו לקלון על העבירות שבהן הורשע במסגרת הסדר הטיעון באופן שירחיקו לחלוטין מהכנסת. בינתיים, דרעי בחר לקדם את ההצעה בעניינו אך ייתכן כי לאחר אישורה היום בקריאה טרומית יוותר עליה במסגרת פשרה עתידית סביב הרפורמה.

אריה דרעי,. יונתן זינדל, פלאש 90
החוק שנועד להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה עולה להצבעה/פלאש 90, יונתן זינדל

גם הצעת החוק פסקת ההתגברות, שנועדה להתגבר על חוקים שבג"ץ פוסל, זאת ברוב של 61 חברי כנסת, צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית. מדובר בהצעה של ח"כ שמחה רוטמן. האחרון מקדם הצעה דומה גם באמצעות ועדת החוקה בראשותו, ובקואליציה טרם החליטו איזה נוסח בדיוק יקודם.

ראשי הסיעות החרדיות, משה גפני ויצחק גולדקנופף זעמו בשבוע שעבר על החלטת הקואליציה להסיר את ההצעה מסדר היום, והעלו את זעמם בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה ביום ראשון, ובעקבות כך - התחייב השר יריב לוין כי ההצעה תקודם. בשבוע שעבר ההצעה ירדה מסדר היום כחלק מניסיון להידברות עם האופוזיציה אף שהשר לוין לא הסכים לעצור את הליכי החקיקה האחרים של הרפורמה, החלטה שהשאירה את הצדדים רחוק משיחות אפשרויות על פשרה.

הצעת חוק נוספת שאמורה לעלות להצבעה בטרומית היא ההצעה של ח"כ משה סעדה שנועדה להפריד את המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות כך שתהיה תחת שר המשפטים וכן ההצעה של ח"כ משה גפני מיהדות התורה ולפיה תיאסר הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח. עם זאת, לאחר אישורה בקריאה טרומית, הקואליציה צפויה לרכך את נוסח החוק.

עוד בוואלה!

יו"ר ש"ס שוקל לסגת מקידום "חוק דרעי 2", ובוחן אפיקים משפטיים אחרים

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, יריב לוין, דיון במליאה בנושא הרפורמה המשפטית 20 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו, יריב לוין, דיון במליאה בנושא הרפורמה המשפטית 20 בפברואר 2022/ראובן קסטרו

באופוזיציה העלו בשבוע שעבר את הדרישה לא לקדם את החוק שנועד להכשיר את דרעי, על אף פסילתו בבג"ץ, כחלק מהתנאים להידברות סביב הרפורמה המשפטית, אך שר המשפטים לוין דחה דרישה זאת ואף ממשיך להתעקש שלא לעצור את הליכי החקיקה "אפילו לא לדקה", כלשונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully