וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיפלומט הבכיר בסין הגיע למוסקבה, יממה לאחר ביקור ביידן בקייב

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 15:17

וואנג - שקודם בחודש שעבר על ידי מנהיג סין שי ג'ינפינג לתפקיד היועץ הבכיר של נשיא סין לענייני חוץ - הגיע למוסקבה בתום ביקור בן שמונה ימים באירופה, שמטרתו לחזק את התפישה של סין כמתווכת של שלום בין אוקראינה לרוסיה

שר החוץ לשעבר של סין והדיפלומט הבכיר ביותר במדינה, וואנג יי הגיע היום (שלישי) למוסקבה, כך דיווחה סוכנות הידיעות TASS, לשיחות שיתמקדו במלחמה באוקראינה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צפוי להיפגש עם וואנג במהלך הביקור. "סין מוכנה לנצל את ההזדמנות לעבוד עם רוסיה כדי לקדם את היחסים ההדדיים במסלול שנקבע על ידי ראשי המדינות", אמר דובר משרד החוץ הסיני וואנג וונבין אתמול בתדרוך לכתבים.

בזמן שוואנג נחת במוסקבה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיע לפולין, לאחר שהפתיע אתמול והגיע לביקור ראשון בקייב.

וואנג - שקודם בחודש שעבר על ידי מנהיג סין שי ג'ינפינג לתפקיד היועץ הבכיר של נשיא סין לענייני חוץ - הגיע לרוסיה בתום ביקור בן שמונה ימים באירופה. הקרמלין אמר כי אינו שולל פגישה בין וואנג לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. תמונה של השניים לוחצים ידיים בתוך הקרמלין המבוצר תהיה ניגוד מושלם ללחיצת היד בין ביידן לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אתמול.

שר החוץ של סין לשעבר, וואנג יי בוועידת מינכן לביטחון. רויטרס
וואנג יי בוועידת מינכן לביטחון/רויטרס

שני הביקורים - שקורים ימים ספורים לפני יום השנה למלחמה באוקראינה שיצוין ביום שישי - מבליטים את המתיחות הגיאופוליטית בין שתי המעצמות החזקות בעולם. היחסים בין ארצות לסין נמצאים במגמת הידרדרות - ובמיוחד לאחר שערוריית בלוני הריגול הסיניים שחדרו למרחב האווירי של ארצות הברית בשבוע שעבר. עם זאת, היחסים בין סין לרוסיה הדוקים מתמיד, לאחר שמנהיגיהן הכריזו על ידידות "חסרת גבולות" לפני שנה - חלקית בשל העוינות ההדדית כלפי ארצות הברית.

בזמן שארצות הברית ובעלות בריתה מאששות את תמיכתן באוקראינה ומגדילות את הסיוע צבאי, השותפות המעמיקה של בייג'ינג עם מוסקבה מעוררת חששות במערב, למרות הניסיונות של סין להציג את עצמה כמתווכת של שלום בין רוסיה לאוקראינה.

בווידאו: נאום פוטין לרגל שנה למלחמה באוקראינה/רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי, קייב, 20 בפברואר 2023. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן בביקור בקייב עם נשיא אוקראינה זלנסקי, אתמול/רויטרס
שי ג'ינפינג בנאום השנה החדשה 2023. טוויטר, צילום מסך
נשיא סין שי ג'ינפינג/צילום מסך, טוויטר

בוועידת מינכן לביטחון בשבת, וואנג נאם בפני אולם מלא בגורמים רשמיים אירופיים ופנה אליהם כ"חבריי היקרים". הוא הדגיש את המחויבות של סין לשלום, אך במקביל ניסה לסכסך בין ארצות הברית לאירופה.

"אנחנו לא מוסיפים דלק למדורה, אנחנו מתנגדים לקטוף רווחים מהמשבר. יש כוחות שאולי לא רוצים לראות את שיחות השלום מתגשמות. לא אכפת להם מהחיים או המוות של אוקראינים, או מפגיעה באירופה. יש להם אולי מטרות אסטרטגיות גדולות יותר מאוקראינה עצמה. אסור לתת למלחמה להימשך", הוא אמר.

הוא גם הודיע על כוונתה של בייג'ינג לפרסם את התוכנית שלה ל"הסכם שלום למשבר באוקראינה" ביום השנה ב-24 בפברואר. מנהיגי המערב קיבלו בחשדנות את ההודעה. "אנחנו צריכים עוד ראיות לכך שסין אינה עובדת עם רוסיה", אמרה נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ל-CNN.

החשדות במערב כלפי סין התחזקו עוד יותר גם לאור הטענות של גורמים רשמיים אמריקנים שטוענים כי סין שוקלת לספק לרוסיה "נשק קטלני". משרד החוץ הסיני הגיב לטענה בזעם ואמר כי ארצות הברית "מסיטה את האשמה ומתנערת מאחריות ומפיצה מידע כוזב". אם ההאשמות האמריקניות נכונות, יהווה הדבר הסלמה משמעותית בתמיכה של סין ברוסיה ויבשר על שלב חדש ובלתי צפוי במלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully