וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מוטרדת: סין עשויה לספק נשק קטלני לרוסיה

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 14:01

סין צפויה לחשוף את תוכנית השלום שלה למלחמה באוקראינה ביום השנה לפלישה הרוסית, ב-24 בפברואר. לדברי שר החוץ הסיני, בייג'ינג כבר התייעצה עם גרמניה, איטליה וצרפת לגבי התוכנית

ארצות הברית מזהה באחרונה סימנים "מטרידים" בתמיכה הסינית של הצבא הרוסי ואיתותים לכך שבייג'ינג רוצה לספק נשק קטלני לרוסיה בלי להיתפס, כך אמרו גורמים רשמיים אמריקנים ל-CNN.

לדברי הגורמים, סימנים אלה מדאיגים מספיק בכדי לחלוק אותם עם בעלות ברית ושותפות אחרות בוועידת מינכן לביטחון, שמתקיימת בעיר בימים האחרונים.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן העלה את החששות כשנפגש עם מקבילו הסיני, וואנג יי, בשבת בשולי הוועידה, אמרו המקורות. "השר היה ברור למדי כשהזהיר מפני השלכות אפשריות של אספקת נשק מסין לרוסיה, או סיוע סיני לרוסיה לגבי התחמקות מהסנקציות שמוטלות עליה", אמר גורם בכיר במשרד החוץ ל-CNN.

שר החוץ של סין לשעבר, וואנג יי בוועידת מינכן לביטחון. רויטרס
שר החוץ הסיני וואנג יי במינכן/רויטרס
אנתוני בלינקן בוועידת מינכן לביטחון. רויטרס
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במינכן/רויטרס

סגנית הנשיא ביידן, קמלה האריס, רמזה על התמיכה הסינית לרוסיה במהלך נאומה בוועידה "אנחנו מוטרדים מכך שבייג'ינג העמיקה את היחסים עם מוסקבה מאז שהמלחמה באוקראינה החלה", היא אמרה אתמול. "במבט קדימה, כל צעד של סין לקראת אספקת נשק קטלני לרוסיה תוביל לתוקפנות, להרג נוסף ולחתירה תחת הסדר מבוסס החוקים".

שר החוץ הסיני אמר בוועידה כי סין תחשוף את תוכנית השלום שלה למלחמה באוקראינה ביום השנה לפלישה הרוסית, ב-24 בפברואר. לדבריו, סין כבר התייעצה עם גרמניה, איטליה וצרפת לגבי התוכנית. הוא אמר כי תוכנית השלום תדגיש את הצורך לשמר את עקרונות הריבונות, השלמות הטריטוריאלית ואמנת האו"ם. עם זאת, וואנג גם אמר שצריך לכבד את האינטרסים הביטחוניים הלגיטימיים של רוסיה.

"המלחמה לא יכולה להמשיך להשתולל. אנחנו צריכים לחשוב על מה שאנחנו יכולים לעשות כדי להביא את הלחימה לסופה", הוא אמר בוועידה.

עוד בוואלה!

לוקשנקו: מוכנים לנהל מלחמה לצד רוסיה אם נותקף על ידי אוקראינה

לכתבה המלאה
ועידת מינכן לביטחון. רויטרס
ועידת מינכן לביטחון/רויטרס

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק, קיבלה בברכה את דבריו של וואנג ואמרה כי "כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, לסין יש מחויבות להשתמש בהשפעה שלה כדי להבטיח שלום עולמי". מסר דומה נמסר מדיפלומטים צרפתים ואיטלקים.

בראיון ל-CBS שפורסם אתמול, אמר בלינקן כי ארצות הברית מפקחת על התמיכה הסינית לרוסיה ו"הבהירה" לבייג'ינג מה יהיו ההשלכות של אספקת נשק או תחמושת לקרמלין. "אספקה של נשק קטלני תגרום לבעיה רצינית ביותר ביחסים של ארצות הברית עם סין", הוא הוסיף.

בחודש שעבר, ממשל ביידן דן עם סין על ראיות לכך שחברות סיניות מספקות ציוד לא קטלני לרוסיה בעבור הלחימה באוקראינה, כולל אפודים וקסדות, כך אמרו מקורות המעורים בנושא ל-CNN. עם זאת, סין לא סיפקה עדיין סיוע צבאי משמעותי יותר, לדברי המקורות, כי אינה רוצה להיות מבודדת לגמרי בזירה הבינלאומית.

סין ורוסיה הכריזו בפומבי על "ידידות חסרת גבולות" לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה בשנה שעברה. וואנג צפוי להגיע לביקור ברוסיה החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully