וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: "לסין יהיו 1,500 ראשי נפץ גרעיניים עד 2035"

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 11:22

ב-2020, ארצות הברית העריכה כי לסין יש כ-200 ראשי נפץ גרעיניים, וכי נתון זה יכפיל את עצמו בתוך עשור. שנתיים בלבד לאחר מכן, סין הכפילה את הכמות

לסין יהיו 1,500 ראשי נפץ גרעיניים עד 2035, אם תמשיך להגדיל את מאגר הגרעין שלה בקצב הנוכחי, כך עולה מדו"ח חדש של הפנטגון שפורסם אמש (רביעי).

ב-2020, ארצות הברית העריכה כי לסין יש כ-200 ראשי נפץ גרעיניים וכי נתון זה יכפיל את עצמו בתוך עשור. שנתיים בלבד לאחר מכן, סין הכפילה את הכמות. לאור הקצב המהיר של ההתחמשות, המדינה צפויה לאגור 1,500 ראשי נפץ גרעיניים, על פי דו"ח 2022 China Military Power. "מה שראינו בשנתיים האחרונות הוא בעיקר הקצב המהיר של ההתחמשות", אמר גורם אמריקני בכיר.

הנתון מבליט את החשש הגובר בארצות הברית לגבי כוונות סין להרחיב את מאגר הגרעין שלה. המדינה המאוכלסת ביותר בעולם משתמשת בצבא שלה ככלי לייצר מערכת בינלאומית שפועלת על פי השקפת עולמה, והיא "האתגר המערכתי והמשמעותי הגדול ביותר לביטחון הלאומי של ארצות הברית", על פי הדו"ח.

"ראינו כיצד שורה של יכולות חדשות ומספרים חדשים שמעלים תהיות לגבי הכוונה של סין בטווח הארוך", אמר הגורם הבכיר בתדרוך לכתבים.

צוללת סינית נושאת טילים גרעיניים  Type 094A J, 2018. רויטרס
צוללת סינית גרעינית, 2018/רויטרס

סין ערכה 135 ניסויים בטילים בליסטיים ב-2021, על פי הדו"ח, יותר ממספר הניסויים שנערכו בעולם כולו גם יחד בשנה שעברה (לא כולל טילים בליסטיים שבהם נעשה שימוש במלחמה באוקראינה, ציין הדו"ח).

התחזית של הפנטגון של אלף ראשי נפץ גרעיניים עד 2030 נותרה ללא שינוי, אמר הגורם הבכיר. לטענת סין, מאגר הנשק הגרעיני שלה קטן משמעותית ביחס לזה של ארצות הברית או רוסיה. לדבריה, היא מוכנה לדיאלוג, בתנאי שוושינגטון תקצץ את מאגר הנשק הגרעיני שלה לרמה של סין. לארצות הברית יש מאגר של 3,700 ראשי נפץ גרעיניים, עלפי מכון המחקר הבינלאומי סטוקהולם לשלום (SIPRI).

הדו"ח מדגיש שוב את החששות לגבי לחץ גובר של בייג'ינג על טייוואן הריבונית, שסין טוענת כי שייכת לה. הגורם האמריקני אמר כי וושינגטון אינה רואה פלישה סינית לטייוואן בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully