וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ המלחמה: שר החוץ מבקר בקייב

כהן נפגש עם מקבילו האוקראיני והבהיר כי ישראל ממשיכה לעבוד על פיתוח מערכת התרעה מפני טילים לאוקראינה: "נתמוך ביוזמת השלום שלכם". השר קולבה: "ממתינים להחלטת ישראל על דרישותינו". בהמשך, ייפגש כהן עם הנשיא זלנסקי

בווידאו: לראשונה מאז פרוץ המלחמה: שר החוץ מבקר בקייב/לע"מ

שר החוץ אלי כהן מבקר היום (חמישי) בבירת אוקראינה קייב. זאת, לראשונה מאז פרוץ המלחמה עם רוסיה. במסגרת הביקור צפוי השר להודיע על חזרת שגרירות ישראל באוקראינה לפעילות רציפה, לאחר שהופסקה עם תחילת המלחמה בשנה שעברה. בהמשך צפוי כהן להיפגש עם הנשאי זלנסקי. במהלך הביקור, אזעקות נשמעו ברחבי המדינה.

השר נועד אחר הצהריים עם שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, שאמר בתום הפגישה: "הייתה לנו שיחה כנה מאוד, ניהלנו את המשא ומתן פנים אל פנים. הצגתי בפני השר את נוסחת השלום של זלנסקי".

קולבה הודה על הסיוע ההומניטרי שישראל סיפקה לאוקראינה: "אנחנו נזכור זאת". "היום שוחחנו לא רק סיוע הומיניטרי אלא גם על דברים נוספים", אמר. "ישראל מכירה היטב על הדרישות שלנו שהגשנו לממשלה הקודמת ולנוכחית. נמתין כעת להחלטה".

שר החוץ אלי כהן בביקור באוקראינה 16 בפברואר 2022. שלומי אמסלם לעמ משרד החוץ, אתר רשמי
"ממתינים להחלטת ישראל". שר החוץ כהן עם עמיתו האוקראיני, היום/אתר רשמי, שלומי אמסלם לעמ משרד החוץ
שר החוץ אלי כהן עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, בביקור בקייב, אוקראינה, 16 בפברואר 2023. שלומי אמסלם, משרד החוץ, לשכת העיתונות הממשלתית
אלי כהן ושגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם, משרד החוץ

השר כהן עצמו אמר בהצהרה כי ישראל תתמוך בתוכנית השלום של אוקראינה והוסיף: "ישראל התחייבה לערוב להלוואה שמדינה אחרת תספק, בסך 200 מיליון דולר, לבניית מרכז רפואי באוקראינה על ידי חברה ישראלית". עוד הבהיר שישראל ממשיכה לעבוד על פיתוח מערכת התרעה מפני טילים לאוקראינה".

עם נחיתתו, אמר כהן כי "בשנה האחרונה ישראל עמדה לצד העם האוקראיני ולצדה של אוקראינה. היום נניף את דגל ישראל בשגרירות ישראל בקייב אשר תחזור לפעילות רציפה במטרה לחזק את היחסים בין המדינות".

שגרירות ישראל בקייב. GettyImages
תחזור לפעילות רציפה. שגרירות ישראל בקייב/GettyImages

במסגרת הביקור, השתתף בין היתר השר יחד עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי בטקס הנצחה שערכה הקהילה היהודית באתר ההנצחה באבי יאר - לזכר עשרות אלפי היהודים שנרצחו בשואה במקום.

שר החוץ אלי כהן נטע עץ באתר ההנצחה בבאבי יאר באוקראינה, 16 בפברואר 2023. דוברות הקהילה היהודית JCC חב"ד בקייב, אתר רשמי
שר החוץ נטע עץ סמוך לאתר ההנצחה באבי יאר באוקראינה/אתר רשמי, דוברות הקהילה היהודית JCC חב"ד בקייב

הטקס נפתח בנטיעת עץ בחורשה הסמוכה לאנדרטה, על ידי השר כהן ורב הקהילה. "אנו ניצבים היום במקום הכואב הזה, בו נרצחו יותר מ-30 אלף יהודים במהלך שהקדים את הפתרון הסופי הנורא שהביא להכחדתם של יותר ממיליון וחצי יהודים בשטחי ברית המועצות לשעבר", אמר השר במעמד הטקס. "בעומדי כאן היום כשר החוץ של מדינת ישראל ונציגה של ממשלת ישראל אני יכול להבטיח שאנו נעשה הכל כדי לשמור על עמנו ולספק לו ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully