וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי בתי ההשקעות המובילים: מודאגים מהשלכות על חסכונות הציבור, קוראים להידברות

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 19:24

המנכ"לים שלחו מכתב לשר המשפטים לוין וליאיר לפיד, בו קראו לפשרה ברפורמה המשפטית על בסיס מתווה הנשיא. הם הזהירו מפגיעה בשוק הפיננסי ובחסכונות הציבור. "קוראים לגלות אחריות ומנהיגות למען השמירה על היציבות". הרצוג: ניתן להגיע תוך ימים להסכמות על בסיס הצעתי

בווידאו: הרצוג קרא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית/צילום: לע"מ

ראשי בתי ההשקעות המובילים בישראל שלחו היום (ראשון) מכתב לשר המשפטים יריב לוין ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בו קראו להידברות על רקע הרפורמה המשפטית. הם הוסיפו כי הם מודאגים מההשלכות על השוק הפיננסי ועל חסכונות הציבור. על המכתב חתומים המנכ"לים של חברות ההשקעות.

במכתב כתבו: "בימים האחרונים אנו, כמובילי המערכת הפיננסית, רואים בדאגה את השלכות אי הודאות על השווקים הפיננסיים ועל חסכונות הציבור ולכן קוראים לכל הצדדים לגלות אחריות ומנהיגות למען השמירה על היציבות והתנאים החברתיים והכלכליים אשר איפשרו את הצמיחה המרשימה של המשק בעשרים השנים האחרונות".

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
קרא לעצירת החקיקה. הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

המנכ"לים טענו שתחושת המשבר מתעצמת בשל הקושי להניע הידברות בין הצדדים לנוכח הצעת מתווה הנשיא יצחק הרצוג. "כמי שמנהלים את בתי ההשקעות ומשמשים כמשקיעים מוסדיים המובילים בישראל, המנהלים מאות מיליארדי שקלים של כספי ציבור, עבור הציבור, ראינו חשיבות בקריאה ברורה לכל הצדדים להיכנס להידברות מיידית, כנה ורצינית, ללא תכתיבים ותנאים מוקדמים על מנת להגיע לפשרות ולנוסח מוסכם ביחס לסוגיות שבמחלוקת, באופן שישמר את עצמאות מערכת המשפט ואת הודאות והיציבות הנדרשים למשק ולמערכת הפיננסית ועל בסיס המתווה שהציג נשיא המדינה".

"להבנתנו, קיימת חשיבות עליונה בהגעה למתווה מוסכם (גם אם אינו מושלם בעיני מי מהגורמים)", טענו במכתבם. "הגעה למתווה שכזה בתמיכה רחבה ככל הניתן תועיל לחברה הישראלית, לכלכלת ישראל ותקדם יציבות כלכלית ומשפטית בישראל".

מוקדם יותר היום, אמר הרצוג כי ניתן לייצר הסכמות תוך פרק זמן קצר יחסית בנוסח הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. זאת לאחר שנפגש בשבוע האחרון עם נציגים מהקואליציה והאופוזיציה במטרה להגיע להידברות והסכמות. על אף בקשתו לעצור את המשך קידום החקיקה, בקואליציה מתכוונים להעלות מחר את החוקים הראשונים ברפורמה לקריאה ראשונה בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully