וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט הקל שוב בתנאי מעצר הנאשם במות צעירה, שיוכל להסתובב בחופשיות

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 12:13

עורך הדין המושעה ראפע אסלאן, שמואשם בגרימת מוות ברשלנות של החיילת עמית איטח בשנה שעברה, יוכל לחזור לבית הוריו, להשתמש בטלפון נייד במחשב, ואפילו ליהנות מ"חלון התאווררות" בשעות היום. הוריה של הצעירה זועמים: "מצפים שייעשה צדק"

בווידאו: תיעוד של עו"ד ראפע אסלאן נכנס למכונית דקות לפני התאונה בה נהרגה עמית איטח/מצלמות אבטחה

בית המשפט המחוזי בחיפה הקל פעם נוספת על עורך הדין המושעה ראפע אסלאן, בנו של איש העסקים "פייסל הגדול", שנאשם בתאונת הדרכים הקטלנית בגרימת מותה ברשלנות של קצינת צה"ל סגן עמית איטח, מקיבוץ אדמית. שופט המעצרים ניצן סילמן נעתר שלשום (רביעי) לסנגוריו של אסלאן, עורכי הדין משה גלעד, ולנטין זברוב ושלומי שרון, והתיר לו לשוב לבית הוריו, בנהריה. הוא ימשיך גם ליהנות מ"חלון התאווררות" יומי שיאפשר לו להסתובב בעיר, ושימוש בטלפון נייד ובמחשב.

"שירות המבחן בא בהמלצה, ואף אנוכי התרשמתי כי במצב הנפשי נכון להיום סביבה משפחתית תומכת נדרשת", ציין השופט בהחלטתו. "עוד צוין כי חלה פחיתה במסוכנות הנשקפת מהמבקש". בהקלה קודמת, אסלאן שהיה במעצר מאז הסגיר את עצמו, שוחרר למעצר בית בכפר סח'נין. "אותה מסוכנות שבית המשפט עמד עליה מלכתחילה עודנה קיימת", טען ללא הואיל התובע, עורך דין טל עופר מפרקליטות מחוז חיפה. לדבריו, בית המשפט קבע כי יש להרחיק את אסלאן מ"סביבתו הטבעית".

תאונת דרכים בין 2 כלי רכב,  בכביש 889 סמוך למושב יערה לכיוון איילון. מד"א
זירת התאונה. פברואר 2022/מד"א

אסלאן מואשם גם בפציעתם הקשה של שניים מחבריה של איטח, צעירים מקיבוץ אילון, חיילים בסדיר ששירתו בחטיבת הצנחנים והיו בחופשה, שבעקבות הפציעה אחד מהם נותר נכה 100% לשארית חייו. עורך הדין מואשם גם בהפקרת השלושה בזירת התאונה ושיבוש מהלכי משפט, בעוד שאחיו - שלא היה ברכב כלל - הזדהה כמי שנהג. בינתיים, אסלאן נעלם לחודש והמשטרה עד היום אינה יודעת לומר היכן הסתתר.

ההקלות באות על רקע החלטה עדכנית תקדימית של בית המשפט העליון, לפיה במקרה של תאונה, אין להאשים בעבירת הפקרה אדם שלא שיתף פעולה עם חוקרי המשטרה בזירה ומסר להם פרטים. מלכתחילה, למרות חשד המשטרה הראשוני כי אסלאן נהג בשכרות, לא יכול היה החשד להתגבש לכלל אישום חמור עוד יותר, כיוון שכשהסגיר עצמו בתום חודש ההיעלמות לא היה ניתן כבר לבדוק זאת בדמו.

עוד בוואלה!

טסים לניו יורק? תקלה בשדה התעופה עלולה לשבש לכם את הטיול

לכתבה המלאה
נהרגה לפני שנה והמשפט טרם החל. עמית איטח. באדיבות המשפחה
נהרגה לפני שנה, והמשפט טרם החל. עמית איטח/באדיבות המשפחה
אנדרטה לזכרה של עמית איטח. באדיבות המשפחה
אנדרטה לזכרה של עמית באדמית/באדיבות המשפחה

כתב האישום נגד אסלאן, הוגש לפני יותר משנה אבל השופט אמיר טובי, טרם קיים אפילו דיון הוכחות אחד, וכבר בשנה שעברה הפנה אצבע מאשימה לעבר הפרקליטות והסנגורים. לאחר שנאלץ לבטל שני דיונים, קבע כי התנהלות הצדדים מובילה לכך שישיבות הוכחות יורדות לטמיון "וגורמת לבזבוז זמן משווע של בית המשפט". לטענתו, "אין כל הצדקה לבזבוז משאבים מעין זה בשל התנהלות כושלת של הצדדים". בשל פסיקה חדשה של בית המשפט העליון, בחודש הבא צפוי להיערך דיון הוכחות ראשון.

עורכי הדין משה גלעד, ולנטין זברוב ושלומי שרון מסרו כי "עצם העובדה שבית המשפט המחוזי אשר מכיר את הראיות בתיק קבע שניתן להחזיר את מרשנו לביתו מעיד שאין כל סיכון ממנו. מרשנו עומד על חפותו המלאה והוא בחזקת חף מפשע. נמשיך לטעון לחפותו המלאה ובית המשפט הוא זה שישפוט". בתוך כך, בחודש דצמבר האחרון הורה בית דין משמעתי של לשכת עורכי הדין בחיפה על השעייתו הזמנית של אסלאן. סנגוריו חולקים גם על כך. "החלטה מוטעית. נשקול את צעדינו", אמרו אז לוואלה! בתגובה.

בשביל המוביל מהקיבוץ לפארק אדמית, הוריה של איטח חנכו לפני שבוע, במלאת שנה לתאונה, אנדרטה לזכרה עליה מוטבעות עקבות נעליה. הם כועסים על ההתנהלות בבית המשפט: "אנחנו חשים תסכול על כך שהמשפט טרם החל, למרות שחלפה למעלה משנה מאז שעמית הלכה מאיתנו לנצח, בגלל מעשיו השפלים של הנאשם. זמן הרב שחלף, והקביעות הראייתיות של השופט, הובילו לפני חודשים להקלה בתנאי מעצרו של הנאשם, ועכשיו אישרו לו עוד הקלה, בדמות נוחות לשהות בבית הוריו. אנחנו כואבים את ההחלטה, אבל פנינו לתיק העיקרי. אנחנו מצפים ששם ייעשה צדק, שהנאשם יורשע ויוטל עליו עונש כבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully