וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסוכנות קשה ביותר": בנו של "פייסל הגדול" מואשם בגרימת מותה ברשלנות של קצינה בתאונה

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 17:21

כתב אישום הוגש נגד עורך הדין ראפע אסלאן מנהריה, שהסגיר עצמו חודש אחרי התאונה שבה נהרגה קצינת צה"ל עמית איטח. עוד הוא מואשם בגרימת חבלה של ממש לשני חיילים שהיו עם איטח ברכב, הפקרה ושיבוש מהלכי משפט. סנגוריו מכחישים, ולטענת אסלאן "מתנכלים לו ולמשפחתו"

בווידאו: תיעוד של עו"ד ראפע אסלאן נכנס למכונית דקות לפני התאונה בה נהרגה עמית איטח/מצלמות אבטחה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה אתמול (שני) בבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עורך הדין ראפע אסלאן בן 29 מנהריה, בנו של "פייסל הגדול", בגין גרימת מוות ברשלנות של קצינת צה"ל סגן עמית איטח, גרימת חבלה של ממש לשני חיילים שהיו איתה ברכב, הפקרה ושיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות משוכנעת כי אסלאן נהג ברכב המעורב בתאונה. סנגוריו מכחישים זאת מכול וכול ואסלאן טען בפני החוקרים כי "מתנכלים למשפחתו", זו שבבעלותה אחד מעסקי המזון המצליחים בצפון, "שוק פייסל הגדול".

התאונה הקטלנית אירעה בלילה שבין 5 ל-6 בפברואר. מאז, עסקו בוחני התנועה של מחוז חוף וחוקרי היחידה למאבק בפשיעה של מרחב אשר בחקירת התיק. הפרקליטות טענה בפני בית המשפט כי "הפקרת איטח וחבריה, והניסיון לטשטש את המאורעות שהובילו למותה ולפציעת חבריה, המיוחסים למשיב, מהווים, על פני הדברים, נדבך נוסף של מעשים אסורים בדרגת תחכום גבוהה".

על פניו, השיבוש לכאורה צלח. לכשנעצר ייחסה המשטרה לאסלאן נהיגה בשכרות, אלא שהחשד הזה לא השתכלל לכלל אישום כיוון שהיעלמותו למשך חודש בעת שהיה דרוש לחקירה, לא אפשרה לערוך לו בדיקת דם שתקבע או תשלול המצאות אלכוהול בדמו.

עמית איטח ההרוגה בחשד לפגע וברח בגליל העליון. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
איטח/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

על פי כתב האישום בילה ראפע אסלאן אותו ערב במסיבת יום הולדת של חברו במושב גורן, תועד שם מחזיק כוס משקה ומעט אחר חצות יצא מהמסיבה, כשהוא נוהג ברכב קיה ספורטאז' בכביש 899 לכיוון נהריה. מדובר בכביש הצפון שהינו כביש בינעירוני, דו סטרי שבקטע המדובר הינו בעל נתיב אחד לכל כיוון, עם קו הפרדה רצוף כפול בצבע לבן המפריד בין מסלולי הנסיעה, והמהירות המותרת בו היא 80 קמ"ש.

מולו נסעה אותה עת מכונית יונדאי אלנטרה בה שני החיילים בני ה-20 מקיבוץ אילון כשהקצינה בת ה-21 מקיבוץ אדמית, חברתו של הנוסע שליד הנהג, יושבת במושב האחורי. מעובדות כתב האישום עולה כי סמוך למושב יערה, כשהגיע אסלאן לעקומה קלה ימינה בכביש כשהוא נוסע במהירות של כ-112 קמ"ש, הוא סטה מנתיב נסיעתו שמאלה לנתיב הנגדי תוך חציית קו ההפרדה הרציף, חסם את דרכו של הרכב שבא מולו ופגע בו עת שהחייל הנוהג ברכב ניסה להסיט אותו שמאלה על מנת להימנע מפגיעתו של אסלאן. בעקבות התאונה נהדפו שני הרכבים. רכב החיילים נעצר לאחר שהתנגש עם חלקו האחורי בעץ, והרכב של אסלאן נעצר לאחר שהתנגש בסלע, התהפך, והתנגש בעץ. מדוח הבוחנים ניתן ללמוד שהאימפקט הוא במלואו בנתיב הרכב בו נסעו איטח וחבריה, כשרכבו של אסלאן, הוא זה שסטה לעברה.

כתוצאה מהתאונה נפצעה עמית איטח פצעים אנושים, וחרף מאמצי צוות מד"א בשטח התאונה ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה, נקבע שם מותה זמן קצר לאחר הגעתה. גם החיילים פונו לבית החולים, שם החייל שנהג ברכב ונפצע בבטנו, נותח, אושפז ושוחרר לאחר כשבועיים וחצי. חברה של איטח הגיע במצב כללי קשה מונשם ומורדם, מעורפל הכרה, לא יציב עם חבלת ראש, צוואר, חזה, בטן וגפיים תחתונות, שברים ושברים מרוסקים בחלקי גוף רבים. בשל סכנת חיים מידית, נאלצו רופאים לקטוע את אחת מרגליו, הוא הועבר לבית החולים שיבא בתל השומר ונכון להיום הוא עדיין מאושפז.

נכנס לרכב לבד, כמה דקות לפני התאונה. עו״ד ראפע אסלאן. מתוך תיק החקירה, אתר רשמי
"מעשים אסורים בדרגת תחכום גבוהה". זירת התאונה/אתר רשמי, מתוך תיק החקירה

הפרקליטות טוענת נגד עוה"ד אסלאן כי לאחר התאונה עמד בצד הדרך מבלי שהזעיק עזרה או הושיט עזרה, לא לקח אחריות על חלקו באירוע ולא נשאר במקום התאונה עד למיצוי הליכי הבירור והחקירה על ידי גורמי הרפואה ונציגי אכיפת החוק. זאת ועוד, בעוד הוא בזירה, ולאחר שהבין את תוצאותיה הקשות, גמלה בליבו החלטה להסתיר את מעורבותו בתאונה ולשבש ואת מהלכי החקירה והמשפט. מכתב האישום עולה כי כחצי שעה לערך לאחר התרחשות התאונה, ולאחר שהגיעו למקום כוחות מד"א, שהוזעקו למקום על ידי עוברי אורח, וכמה אזרחים, פנה הנאשם למכר שלו שהגיע לזירת התאונה וסייע לכוחות ההצלה, וביקש ממנו שייקח אותו לביתו בנהריה.

על פי כתב האישום, החבר שלא ידע כי אסלאן היה מעורב בתאונה, הסיע את הנאשם לביתו וזמן מה אחר כך, נסע אחיו לבית החולים בנהריה, בתואנת שווא לפיה הוא זקוק לטיפול רפואי לאחר שנפגע בתאונה ולאחר מכן אף התייצב בפני אנשי משטרה בידיעתו של עו"ד אסלאן, וטען בכזב כי הוא נהג ברכב הקיה על מנת למלט את אחיו ראפע מאימת הדין.

אלא שבמהלך החקירה טענתו נשללה לחלוטין - החוקרים תפסו תיעוד של ראפע אסלאן המצולם עולה לבדו לרכב דקות ספורות לפני התרחשות התאונה, והוא מזוהה על ידי אנשים בזירת התאונה בעוד אחיו לא נצפה שם, ונמצאו ממצאי דנ"א המשויכים לראפע על כריות האוויר שהתנפחו כתוצאה מההתנגשות, בכתם דם על מושב הנהג, על מנורה מעל מושב הנהג. דנ"א של אחיו לא נמצא.

תאונת דרכים בין 2 כלי רכב,  בכביש 889 סמוך למושב יערה לכיוון איילון. מד"א
זירת התאונה/מד"א

בתיק החקירה גם צילומי מצלמות אבטחה בסמוך למסיבה בהן לטענת התביעה נצפה עו"ד אסלאן כשהוא עולה לרכב שגרם לתאונה, לבדו, 2-3 דקות לפני התרחשות התאונה. התביעה טוענת כי הוא מזוהה על ידי חברו שקיבל את פניו עם הגעתו, וזיהה אותו במצלמות עם עזיבתו. הוא גם מזוהה בזירת התאונה בצילום שערך איש מד"א וע ידי האנשים שפגשו בו שם והעידו כי הסיעו אותו. לדבריהם כבר בשלב הנסיעה אמר עו"ד אסלאן שאחיו עשה את התאונה, על אף שהאח כלל לא היה בזירה. בצילומים שערכו אנשים במסיבה הוא נצפה אוחז בכוס משקה. איכונים ממקמים אותו בזירת התאונה.

עורך הדין אסלאן מואשם גם כי מעט אחרי הגעתו של אסלאן הביתה, הוא עזב את ביתו ושהה בבריחה, עד שהסגיר את עצמו למשטרה בלווית אביו "פייסל הגדול" ועורכי הדין שלו, ב-8 למרץ, יותר מחודש אחרי התאונה.

במקביל לכתב האישום, מבקש התובע עו"ד טל עופר את הארכת מעצרו ופסילת רישיון הנהיגה של עו"ד ראפע אסלאן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. התביעה טוענת כי גלומה בו "מסוכנות, שקשה ביותר לאיינה". וכי כעולה מן הראיות, "פעל במודע ובמחשבה צלולה, במובחן מבהלה רגעית, בניסיון לטשטש את עקבות ביצוע העבירה, עשה כל שניתן על מנת שלא יזוהה כמי שנהג ברכב שגרם לתאונה, וניסה להסתיר כל מעורבות אפשרית שלו". על פי הבקשה "ההימלטות לאורך למעלה מחודש ימים היא ברמה הגבוהה ביותר שניתן להעלות הדעת", וכי במעשיו המשיב לא אפשר ליטול ממנו בדיקת אלכוהול, והוכיח במעשיו שביכולתו להימלט, למשך תקופה ארוכה, כל אימת שיחפוץ בכך. המשטרה חשדה כי בני המשפחה יודעים היכן הסתתר. במהלך היעלמותו נעצרו ונחקרו אחיו ואביו. אימו גם היא נקראה למסירת עדות.

דיון לגופה של בקשה זו עוד יתקיים ובינתיים, בהסכמת הסניגורים, עו"ד משה גלעד וזיו גלעד ועו"ד שלומי שרון, הלומדים את תיק החקירה שאך קיבלו לידיהם, האריך השופט ניתן סילמן את המעצר עד החלטה אחרת. "קיבלנו את כתב האישום ועלינו ללמוד את חומר החקירה", מסרו עורכי הדין בהתייחסות, "לאחר מכן נוכל לתת תגובה מפורטת. מרשנו מכחיש את ביצוע העבירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully