וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ניקי היילי, השגרירה לשעבר באו"ם בתקופת טראמפ, תתמודד בבחירות 2024

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 17:10

מושלת דרום קרולינה לשעבר בת ה-51 הודיעה על התמודדותה בבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2024 בסרטון שהעלה צוות הקמפיין שלה. היא צפויה לשאת דברים מחר בעיר צ'רלסטון במסגרת אירוע השקת הקמפיין הרשמי. היילי ידועה בתמיכתה בישראל ובמדיניות שלה

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באו"ם בתקופת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הודיעה על התמודדותה בבחירות לנשיאות ב-2024 בסרטון שהעלה צוות הקמפיין שלה. היא צפויה לשאת דברים מחר בעיר צ'רלסטון במסגרת אירוע השקת הקמפיין.

היילי, לשעבר מושלת דרום קרולינה, היא המועמדת הראשונה שתתמודד מול טראמפ בפריימריז הרפובליקנים לראשות המפלגה והנשיאות. היא יכולה כעת להתחיל לצבור את התמיכה המוקדמת בה במדינות מפתח ולגייס כסף מתורמים שחינו של טראמפ סר בעיניהם. היילי תהיה ככל הנראה האישה היחידה מהמפלגה הרפובליקנית שתתמודד בבחירות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והשגרירה באו"ם ניקי היילי במסיבת עיתונאים עקב התפטרותה 9 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
ניקי היילי עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס, רויטרס

הקמפיין של היילי, בת ה-51 העלה סרטון שבו היא מדברת באופטימיות על עתיד ארצות הברית וקוראת לדור החדש של ההנהגה להניע את המדינה קדימה. בסרטון, היילי מספרת על ילדותה בעיר שבה חלה הפרדה גזעית. "אני בת גאה של מהגרים הודים - לא שחורה, לא לבנה, הייתי שונה", היא אומרת. היא גם קוראת לאחדות. "אמא שלי תמיד אמרה כי העבודה שלי היא לא להתמקד בהבדלים, אלא במשותף. ההורים שלי הזכירו לי ולאחיי כל יום עד כמה אנו מבורכים לחיות בארצות הברית".

לאחר העלאת הסרטון, שגריר ישראל באו"ם לשעבר, ח"כ דני דנון ברך את היילי בטוויטר וצייץ: "היום החברה הטובה שלי, ניקי היילי, הכריזה כי תתמודד על נשיאות ארצות הברית ב-2024. אין לי ספק שהיא תמיד תעמוד לצידנו. בדומה, ישראל תמיד תהיה בעלת הבריתה קרובה ביותר של ארצות הברית. בהצלחה ניקי". היילי ענתה לציוץ ואמרה "תודה על תמיכתך, דני!"

עוד בוואלה!

ניקי היילי בספר חדש: "טילרסון וראש הסגל של טראמפ חתרו תחתיו"

לכתבה המלאה
שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בדיון בעצרת הכללית בהצעת גינוי נגד ישראל בשל שימוש בכוח נגד פלסטינים, 13 ביוני 2018. רויטרס
שגרירת ארצות הברית באו"ם/רויטרס

היילי חשובה לישראל

מבחינת ישראל, היילי היתה תומכת חשובה של ישראל באו"ם בסוגיות איראן, הפלסטינים, המלחמה בטרור וגם סייעה בהדיפת הביקורת על ישראל.

ב-2018, היילי נאמה בדיון מועצת הביטחון בנושא סוריה ותקפה בחריפות את איראן. "מיליציות איראניות בסוריה שלחו רחפן לשטח ישראל, זה היה צעד של הסלמה חריפה", אמרה היילי. "איראן שוב עשתה את מה שהיא תמיד עושה, מסתכנת בסכסוכים ובוחנת את כוונותיה של שכנותיה ומתנגדותיה לעמוד מול התוקפנות שלה". היילי הוסיפה כי "ישראל נקטה בצדק בצעדים כדי להגן על עצמה. ארצות הברית תמיד תעמוד לצד בנות בריתה כשהן מתמודדות עם פרובוקציות מצד איראן, חיזבאללה או משטר אסד.

בתקרית אחרת, היילי התייצבה לצד ישראל ואף תקפה נגד "המוסר הכפול" באו"ם. "כולנו מודאגים מאלימות במזרח התיכון ומצרים על אובדן החיים, אך המוסר הכפול מאוד נפוץ ועובד כאן שעות נוספות", אמרה.

היא גם תמכה בהעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. לדבריה, פתיחת השגרירות בירושלים אינה משנה את גבולות הקבע באזור, ואף האשימה את חמאס בהתססת האלימות. "בואו נזכור שחמאס מעודד אלימות זה שנים, הרבה לפני שהחלטנו להעביר את השגרירות", ציינה. "מי היה מקבל דבר כזה בגבולו שלו? אף אחד", הצהירה. "אף, אחד לא נהג ביותר ריסון מאשר ישראל. מי שחושב שזה קשור לשגרירות טועה בגדול. זה קשור לעצם קיומה של ישראל בגבולות כלשהם".

ביוני 2019, היילי הגיעה לביקור בישראל, וראש הממשלה בנימין נתניהו אירח אותה ואת בעלה לארוחת צהריים במעון ראש הממשלה בירושלים. היילי הודתה לנתניהו על קבלת הפנים ואמרה כי "נעשו דברים גדולים בין שתי הממשלות וזהו קשר נצחי. אנו מקווים לעוד שנים רבות של שותפות ואיתנות בין ישראל לארה"ב".

מבחינה פנימית, היילי לא תמכה במועמדות טראמפ בתחילה ואף הסתייגה מחלק מההשקפות שלו. חשיפתה לנושאים בינלאומיים בתקופת כהונתה כשגרירה באו"ם הקנתה לה מימד נוסף של מנהיגות לאומית ובינלאומית פוטנציאלית.

על פי וול סטריט ג'ורנל, טים סקוט, סנאטור רפובליקני מדרום קרולינה, גם כן צפוי להכריז על מועמדותו ב-2024. סקוט, בן ה-57, הוא הרפובליקני השחור היחיד בסנאט כיום. הוא אמר באוגוסט כי הוא שואף להתמודד בבחירות ב-2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully