וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייקי היילי: אף אחד לא נהג בריסון יותר מישראל

15.5.2018 / 18:00

בדיון חירום על עזה במועצת הביטחון אמר שגרירת ארצות הברית באו"ם כי מדינות רבות היו נוהגות בפחות ריסון מישראל ומי שחושב כי הדבר נוגע להעברת השגרירות לירושלים - טועה. "זה קשור לעצם קיומה של ישראל בגבולות כלשהם", אמרה. הדיון נפתח בדקה דומיה לזכר ההרוגים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב (שלישי) לדיון חירום, בעקבות העימותים האלימים בגבות רצועת עזה ויהודה ושומרון. כינוס המועצה בא לבקשת כוויית, על רקע היום הקטלני ביותר מאז מבצע צוק איתן, במהלכו נהרגו 61 פלסטינים.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, התייצבה לצד ישראל ואף תקפה נגד "המוסר הכפול" בארגון. "כולנו מודאגים מאלימות במזרח התיכון ומצרים על אובדן החיים, אך המוסר הכפול מאוד נפוץ ועובד כאן שעות נוספות", אמרה. :לפני שבוע האיראנים תקפו עמדות ישראליות עם טילים בגולן. זו היתה פרובוקציה מסוכנת, ודוגמה לאלימות אזורית. גם בשבוע שעבר, שלוחות של איראן שיגרו טילים לסעודיה, ולא בפעם הראשונה. אלה דוגמאות לדברים שהיו צריכים לפוס את תשומת הלב שלנו."

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בדיון במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקיפה בסוריה, 14 באפריל 2018. רויטרס
"המוסר הכפול עובד שעות נוספות", שגרירת ארה"ב באום ניקי היילי/רויטרס

"המשטר האיראני מתעקש לקדם אלימות במזרח התיכון בזמן שהוא מונע מאזרחיו זכויות אדם", המשיכה. "אנחנו רוצים לדון באלימות במזרח התיכון ובדרכים למנוע אותה. אין דיון מספק על התמיכה של האיראנים באלימות בעזה, והחימוש בטילים בלבנון. אבל מה שיש כאן היום הוא רק כדי לדון בשביל מה שחלק חושבים שקשור להעברת השגרירות".

בהקשר זה, אמרה היילי כי פתיחת השגרירות האמריקנית אינה משנה את גבולות הקבע באזור, והאשימה את חמאס בהתססת האלימות. "בואו נזכור שחמאס מעודד אלימות זה שנים, הרבה לפני שהחלטנו להעביר את השגרירות", ציינה. "חמאס פרסם מפות עם הדרך המהירה ביותר להגיע לישובים ישראלים במקרה שבו יצליחו לפרוץ את הגדר, ותקף את מעבר כרם שלום, נקודת מעבר הסחורות הגדולה ביותר. הם עד כדי כך נחושים לאמלל את חיי הפלסטינים".

"מי היה מקבל דבר כזה בגבולו שלו? אף אחד", הצהירה. "אף, אחד לא נהג ביותר ריסון מאשר ישראל. מי שחושב שזה קשור לשגרירות טועה בגדול. זה קשור לעצם קיומה של ישראל בגבולות כלשהם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דיון במועצת הביטחון של האו"ם בהפגנות באיראן, 5 בינואר 2018. אי-פי, AP
הדיון נפתח בדקת דומייה לזכר ההרוגים. מועצת הביטחון/AP, אי-פי

בפתח הדיון במועצה, שגרירת פולין ביקשה מהנוכחים לקום לדקת דומייה לזכר ההרוגים אתמול "וגם לזכר ההרוגים הישראלים בסכסוך שנמשך זמן רב מדי".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב אמר בדיון כי אתמול היה יום טראגי עבור תושבי עזה. "אין הצדקה להרג, זה לא מקדם את השלום", הצהיר. אני רוצה להביע את תנחומיי לאלה שנהרגו אתמול ובששת השבועות האחרונים של ההפגנות. מי יכול לנחם אם לילד שנהרג? רוצה שכולם ייצטרפו אלי בגינוי התקיף ביותר ביותר נגד מי שאחראי לכך. יש להשתמש בכוח כמוצא אחרון. ישראל צריכה להגן על גבולותיה אבל לעשות זאת במידתיות. חמאס לא צריך להשתמש בהפגנות ככסות לפרובוקציות והטמנת מטעני חבלה. עשרות אלפי אנשים בעזה מפגינים מזה שבועות. הם חיים בתנאים של כלא ואין להם שאיפות ליום שאחרי. המנהיגים שלהם הכשילו אותם. וכעת האנשים זועמים. אבל אם הזעם הזה לא יתועל לכיוון הנכון הוא יסתיים בעוד הרס".

מלדנוב אף פנה לישראל ולרשות הפלסטינית לאפשר יציאה מעזה של הפצועים לקבל טיפול רפואי. "אקבל בברכה מעורבות מצרית בעניין", הבהיר.

מחאות ברצועת עזה נגד פתיחת השגרירות האמריקאנית בירושלים היום, 14 במאי 2018. רויטרס
"יום טראגי לתושבי הרצועה". הפגנות בגבול עזה, אתמול/רויטרס

שגריר כוויית אמר בדיו כי "יש לשים סוף לכיבוש הישראלי על בסיס מפת הדרכים ויוזמת השלום הערבית. על ישראל לסגת מכל האדמות הפלסטיניות, הסוריות והלבנוניות הכבושות. לפלסטינים זכות להגדרה עצמית עם מזרח ירושלים כבירה. מזרח ירושלים היא הבירה של פלסטין ואנחנו קוראים לכולם להכיר בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully