וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מצאנו חיישנים ורכיבים אלקטרוניים חשובים מהבלון הסיני

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 10:48

ג'ון קירבי, דובר משרד ההגנה האמריקני, אמר כי "לסין יש תוכנית בלונים למטרות מודיעין שקשורה לצבא הסיני". לדברי מזכ"ל נאט"ו, יאנס סטולטנברג, הבלונים שארצות הברית הפילה הם חלק מדפוס מדאיג: "סין ורוסיה מגבירות את פעילות הניטור על חברות בנאט"ו"

בווידאו: ירוט הבלון הסיני מעל האוקיינוס האטלנטי/רויטרס

הצבא האמריקני הודיע היום (שני) כי הצליח למצוא ציוד אלקטרוני קריטי, כולל חיישנים שמשמשים לאיסוף מודיעין, מבלון הריגול הסיני שיורט ב-4 בפברואר על ידי מטוס קרב של ארצות הברית סמוך לחופי דרום קרולינה.

הצוותים הצליחו למצוא שרידים בעלי חשיבות רבה מהאתר, כולל כל החיישנים ומרכיבים האלקטרוניים, כמו גם חלקים מהבלון עצמו", הודיע הפיקוד הצפוני של צבא ארצות הברית בהצהרה.

הבלון הסיני, שסין מכחישה שהיה כלי ריגול ממשלתי, עף במשך שבוע מעל ארצות הברית וקנדה, לפני שהנשיא ג'ו ביידן הורה ליירטו. בעקבות התקרית, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ביטל נסיעה מתוכננת לסין.

שרידי בלון הריגול הסיני נמשים מהים. US FLEET FORCES COMMAND, אתר רשמי
שרידי הבלון הסיני באוקיינוס/אתר רשמי, US FLEET FORCES COMMAND
שרידי בלון הריגול הסיני נמשים מהים. US NAVY, אתר רשמי
שרידי הבלון הסיני באוקיינוס/אתר רשמי, US NAVY

לאחר הפלת הבלון, התגלו עוד שלושה עצמים בלתי מזוהים בשמי ארצות הברית, מה שהוביל יירוטים נוספים בסוף השבוע. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר אתמול בתגובה: "אני רוצה להבטיח לאמריקנים שהעצמים האלה לא מהווים איום צבאי לאנשים על הקרקע", הוא אמר לכתבים מבריסל. "הם כן מהווים איום לתעופה אזרחית ואולי גם איום מודיעיני".

הצבא האמריקני אמר כי ההפלה של העצמים האחרונים היתה קשה יותר מהפלת הבלון הסיני בשל גודלם הקטן. לדוגמא, שני ניסיונות יירוט נעשו במקרה של העצם בלתי מזוהה ביום ראשון. מטוס F-16 שיגר שני טילים, לאחר שאחד מהם לא הצליח להפיל את היעד, אמר גורם רשמי שסרב להזדהות.

לדברי אוסטין, הצבא האמריקני לא הצליח עדיין למצוא שרידים משלושת העצמים האחרונים שהופלו, אחד מהם נפל בשלג וקרח סמוך לחופי אלסקה. עצם אחר הופל מעל טריטוריה של יוקון בקנדה.

יירוט הבלון הסיני שנחשד בריגול מעל שטחי ארצות הברית. 4 בפברואר 2023. רויטרס
יירוט הבלון הסיני/רויטרס
בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023/רויטרס

מזכ"ל נאט"ו, יאנס סטולטנברג, אמר אתמול כי הבלונים שארצות הברית הפילה הם חלק מדפוס מדאיג. "סין ורוסיה מגבירות את פעילות הניטור על חברות בנאט"ו", הוא אמר.

ג'ון קירבי, דובר משרד ההגנה האמריקני, אמר אתמול כי "לסין יש תוכנית בלונים למטרות מודיעין שקשורה לצבא הסיני". הוא הוסיף כי העצמים שיורטו לא היו מאוישים ולא נראה שיש להם יכולת תמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully