וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "נפעל נגד גורמים הקשורים לצבא סין ולבלון הריגול"

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 20:32

הבית הלבן הודיע כי ישקול נקיטת צעדים נגד גופים הקשורים לצבא הסיני, שתמכו בחדירת בלון הריגול. כמו כן, קבע בית הנבחרים כי חדירת הבלון מהווה ב"הפרה חוצפה של ריבונות ארצות הברית". סגנית שר החוץ: "סין מנסה לעצב מחדש את הסדר הבינלאומי"

בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023/רויטרס

ארצות הברית הודיע כי תשקול נקיטת צעדים נגד גופים הקשורים לצבא הסיני, שתמכו בחדירת בלון הריגול למרחב האווירי של ארצות הברית - כך הודיע היום (חמישי) הבית הלבן. נוסף, משרד החוץ האמריקני מסר כי לאחר חקירה הוכח רשמית כי הבלון, שנכנס לשטחה האווירי של ארצות הברית בשבוע שעבר, שייך בוודאות ל"צבא השחרור העממי" של סין.

בתגובה לממצאי החקירה, תמך היום בית הנבחרים האמריקני בהחלטה שמגנה את חדירת הבלון, וקבע כי מדובר ב"הפרה חוצפה של ריבונות ארצות הברית". ההחלטה אינה גוררת פעולות מיידיות, אך מראה כי חברי הקונגרס הרפובליקנים והדמוקרטים מאוחדים מאוחדים בגינוי הפעולה. כמו כן, הודיע בית הבחרים כי הוא מוקיע את "המאמצים של המפלגה הקומוניסטית הסינית להונות את הקהילה הבינלאומית באמצעות טענות שווא על מסעות איסוף המודיעין שלה

בלון ריגול סיני. רויטרס
בלון ריגול סיני/רויטרס

ממשרד החוץ הסיני נמסר בתגובה כי מדובר בבלון מזג האוויר שסטה ממסלולו, והאשים את ארצות הברית בתוגבה מוגזמת.

סגנית שר החוץ האמריקנית, וונדי שרמן, מסרה היום כי בלון הריגול הוא "סימן נוסף למאמציה של בייג'ינג לעצב מחדש את הסדר הבינלאומי. בשבוע שעבר העם האמריקני ראה את הדוגמה האחרונה למציאות הזו". בשימוע בוועדת יחסי החוץ של הסנאט, אמרה שרמן כי ארצות הברית תמשיך למנוע את הניצול של סין של הטכנולוגיה האמריקאית כדי לאפשר מודרניזציה צבאית משלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שרידי בלון הריגול הסיני נמשים מהים. US NAVY, אתר רשמי
ראיות רבות נותרו בים. בלון הריגול הסיני/אתר רשמי, US NAVY

FBI נמסר היום כי עד כה נמצאו רק פיזיות מוגבלות מאוד מבלון הריגול הסיני, וכי עדיין לא הושג מספיק מידע בכדי להעריך את יכולותיו, "זה מוקדם מאוד עבורנו בתהליך הזה, הראיות ששוחזרו והובאו לאף-בי-איי מוגבלות ביותר", אמר אחד מבכירי הארגון.

גורמים רשמיים מסרו כי לאחר ירוט הבלון מעל האוקיינוס האטלנטי, חלק רב מהראיות נותר בעומק הים.
"לא זיהינו שום סוג של חומר אנרגטי או פוגעני", אמר אחד מבכירי ה-FBI, כשנשאל האם חומר נפץ או רכיבים מזיקים אחרים זוהו מהבלון. כמו כן, נמסר כי אין עוד מידע בנוגע למיקום ייצור מרכיבי הבלון, אך כי כאשר יתגלה, יוכל מידע זה לשממש עבור מטרות מודיעיניות ואפילו האשמות פליליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully