וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב יירטה עצם בלתי מזוהה מעל מישיגן; בייג'ינג: יותר מ-10 עצמים עפו מעל סין

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:56

מטוסי F-16 הוזנקו ליירט את העצם שעף מעל אזור הימות הגדולות בגובה 6 ק"מ. "אני שמחה לעדכן שזה היה יירוט מהיר ובטוח", אמרה מושלת מישיגן, גרטשן ויטמור. משרד החוץ הסיני אמר בתגובה כי מאז שנה שעברה, עשרה בלונים שעפו בגובה רב חדרו למרחב האווירי של סין

בווידאו: ירוט הבלון הסיני מעל האוקיינוס האטלנטי/רויטרס

הצבא האמריקני יירט אמש (ראשון) עצם מעופף רביעי בתוך שבוע מעל המרחב האווירי של צפון אמריקה. העצם הבלתי מזוהה "בצורת מתומן עם חבלים שהיו קשורים אליו", עף בגובה רב והופל מעל ימת יורון במישיגן. ככל הנראה מדובר באותו עצם שהרדאר זיהה מעל מונטנה בשבת.

מטוסי F-16 הוזנקו ליירט את העצם שעף מעל אזור הימות הגדולות בגובה 6 ק"מ, שעלול להוות סיכון לכלי טיס אזרחיים. "אני שמחה לעדכן שזה היה יירוט מהיר ובטוח", אמרה מושלת מישיגן, גרטשן ויטמור.

משרד החוץ הסיני אמר בתגובה הבוקר כי מאז שנה שעברה בלונים שעפו בגובה רב עברו מעל המרחב האווירי של סין ללא אישור יותר מעשר פעמים. עוד נמסר כי לסין אין מידע לגבי עצמים מתעופפים שיורטו מעל אלסקה וקנדה.

לדברי הפנטגון, העצם שיורט מעל מישיגן, עף סמוך לאתרים צבאיים אמריקניים והיווה איום לתעופה האזרחית, כמו גם יש אפשרות ששימש כלי ריגול.

שרידי בלון הריגול הסיני נמשים מהים. US FLEET FORCES COMMAND, אתר רשמי
שרידי בלון הריגול הסיני נמשים מהים/אתר רשמי, US FLEET FORCES COMMAND
שרידי בלון הריגול הסיני נמשים מהים. US NAVY, אתר רשמי
שרידי בלון הריגול הסיני נמשים מהים/אתר רשמי, US NAVY

זאת הפעם הרביעית שעצם בלתי מזוהה יורט על ידי מטוסי קרב אמריקניים או קנדיים החודש. שורת היירוטים החלו ב-4 בפברואר, כשבלון גדול הופל סמוך לחופי דרום קרוליינה. העצם הזה היה סיני, אך בייג'ינג אמרה כי הוא משמש למחקרי מזג אוויר.

הגנרל גלן ואןהרק, שאמון על ההגנה של המרחב האווירי של ארצות הברית, אמר כי הצבא לא הצליח לזהות מה היו שלושת העצמים האחרונים שהופלו ומהיכן הגיעו. לדבריו, שלושת העצמים "אינם בלונים". כשנשאל האם שלל את האפשרות של חייזרים, הוא ענה: "אני משאיר לקהילת המודיעין והמודיעין הנגדי לברר את זה. לא שללתי דבר". מקור אמר ל"רויטרס" כי הצבא לא מצא ראיות לכך שהעצמים הגיעו מהחלל.

צוות צוללנים של הצבא עם ציוד מיוחד לצלילה במים הקרים של ימת יורון צפוי לחפש אחר שרידי העצם שיורט הלילה.

יירוט הבלון הסיני שנחשד בריגול מעל שטחי ארצות הברית. 4 בפברואר 2023. רויטרס
יירוט הבלון הסיני שנחשד בריגול מעל שטחי ארצות הברית. 4 בפברואר 2023/רויטרס
בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023/רויטרס
מטוס קרב מדגם F-16 של חיל האוויר. GettyImages
מטוס קרב F-16/GettyImages

ביום שישי, עצם בגודל של מכונית קטנה הופל מעל אלסקה, ובשבת הופל עצם דומה מעל יוקון בקנדה. מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, אמר אתמול ל-ABC כי הוא תודרך על ידי הבית הלבן וכי הגורמים הקשורים בטוחים כעת כי שלושת העצמים המעופפים הראשונים היו בלונים. הוא האשים את סין. שומר אף הוסיף כי זה "מטורף" שממשלת ארצות הברית לא ידעה כלל על תוכנית בלוני הריגול של סין עד לפני כמה חודשים.

הסנאטור הדמוקרטי הגן על ההחלטה של הנשיא ג'ו ביידן לא להפיל את בלון הריגול הראשון מעל אזורים מיושבים ולהמתין עד שיהיה מעל האוקיינוס. לדבריו, בצורה כזאת ארצות הברית השיגה "מודיעין עצום" לגבי מה שסין מנסה לעשות.

שעות ספורות לאחר מכן, המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמרה כי מוקדם מדי מכדי להגדיר את שני העצמים המעופפים האחרונים שיורטו מעל אלסקה וקנדה. התשובות ימתינו עד ששרידיהם ימצאו וינותחו.

מנגד, התקשורת המקומית בסין דיווחה אתמול כי הממשלה מתכוננת להפיל עצמם בלתי מזוהה שעף מעל נמל צ'ינגדאו והדייגים באזור כבר קיבלו אזהרה מוקדמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully