וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי לשר כהן: יש להרגיע את המצב בגדה ובירושלים לקראת חודש הרמדאן

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 14:46

אלי כהן הגיע לביקור בטורקיה על רקע רעש האדמה שהכה במדינה, וצפוי להיפגש גם עם הנשיא ארדואן. שר החוץ הטורקי הודה לכהן על הסיוע הישראלי, והביע את דאגתו מהמתיחות הביטחונית. בנוסף, לדבריו, השר הישראלי התחייב לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית

בווידאו:שר החוץ אלי כהן נחת בטורקיה לביקור הזדהות לאחר רעידת האדמה, 14 בפברואר 2023/דוברות משרד החוץ

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו אמר היום (שלישי) בהצהרות לתקשורת בסיום פגישתו עם שר החוץ אלי כהן באנקרה כי יש להרגיע את המצב בגדה המערבית ובירושלים לקראת חודש הרמדאן. השר כהן הגיע הבוקר לביקור ראשון בטורקיה מאז הקמת הממשלה החדשה. לאחר פגישתו עם מקבילו הטורקי צפוי כהן להיפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

הביקור מגיע על רקע רעש האדמה הקשה שבו נספו עשרות אלפי אזרחים טורקים. ישראל שיגרה משלחת גדולה כדי לסייע בחילוץ והצלה, ואף הקימה בית חולים שדה באזור האסון. בהמשך היום צפוי כהן להגיע לאזור ולהיפגש עם צוותי הסיוע הישראליים.

שר החוץ אלי כהן נחת בטורקיה לביקור הזדהות לאחר רעידת האדמה, 14 בפברואר 2023. דוברות משרד החוץ, אתר רשמי
אלי כהן לאחר נחיתתו בטורקיה. הבוקר/אתר רשמי, דוברות משרד החוץ

שר החוץ הטורקי הודה ארוכות לכהן על הסיוע הישראלי לאחר רעידת האדמה. כהן מצידו הדגיש את מחויבותה של ישראל להמשיך ולספק תמיכה וסיוע ככל שיידרש לטובת העם הטורקי. צ'בושולו אמר לכהן בהצהרות לתקשורת לאחר הפגישה כי טורקיה מודאגת מההסלמה בגדה המערבי ומההחלטה לקדם בנייה בהתנחלויות, שלטענתו עלולה להגביר את המתיחות. הוא הוסיף כי יש לשמור על לשמור על הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא והדגיש כי כהן התחייב בפניו שכך יהיה. "זה נושא רגיש עבור העולם ועבור ישראל", אמר שר החוץ הטורקי.

עוד בוואלה!

שר החוץ האמריקני: ארה"ב "מוטרדת באופן עמוק" מההחלטה על הרחבת ההתנחלויות

לכתבה המלאה
שר החוץ אלי כהן נפגש נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, 14 בפברואר 2023. משרד הנשיאות של טורקיה, אתר רשמי
שר החוץ אלי כהן בפגישה עם נשיא טורקיה ארדואן/אתר רשמי, משרד הנשיאות של טורקיה
בית החולים שדה בטורקיה של במשלחת החילוץ לאחר רעידת האדמה.  11 בפברואר 2023. יואב איתיאל
בית החולים שדה בטורקיה/יואב איתיאל

אתמול חולצה אישה בחיים מהריסות מבנה בדרום טורקיה, שבוע לאחר רעידת האדמה הקטלנית. יותר מ-33 אלף בני אדם נספו באסון שהכה בסוריה ובטורקיה. זהו הרעש הקטלני ביותר במדינה מאז 1939, ומספר הקורבנות צפוי להמשיך ולגדול לצד כמה רגעים מרגשים של חילוצים מוצלחים.

בשעות הבוקר, אישה ששמה סיבל קאיה, בת 40, חולצה מהריסות במחוז גזיאנטפ, כ-170 שעות אחרי רעידת האדמה הראשונה מתוך שתיים גדולות שזעזעו את האזור. בקהרמאנמרש, המחלצים יצרו קשר עם שלושה ניצולים הקבורים מתחת להריסות, ככל הנראה אם, בתה ותינוק. אתמול, צוותי חילוץ מרוסיה, קירגיזסטן ובלארוס חילצו אדם בחיים ממבנה שקרס, כ-160 אחרי שנקבר תחתיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully