וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ לשעבר של קפריסין נבחר לנשיא השמיני של האי

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 17:24

ניקוס כריסטודולידס, בן ה-49, קיבל 51.92% לעומת 48.09% שקיבל אנדראס מברויאניס, שנתמך על ידי מפלגת השמאל. 15,041 קלות בלבד הפרידו בין המנצח למפסיד

ניקוס כריסטודולידס, שר החוץ לשעבר של קפריסין, נבחר לנשיא השמיני של האי. הוא הביס את הדיפלומט אנדראס מברויאניס בקרב צמוד. כריסטודולידס, בן ה-49, קיבל 51.92% לעומת 48.09% שקיב יריבו שנתמך על ידי מפלגת השמאל AKEL .

"הלילה, מסע ארוך אך יפיפה הגיע לסיומו", אמר מברויאניס, לשעבר האחראי על המשא ומתן עם קפריסין הטורקית, שהודה בהפסד. "הוא העניק לי הזדמנות להיפגש עם אלפי אנשים". 15,041 קולות בלבד הבדילו בין המנצח למפסיד.

עם פרסום התוצאות, תומכי הנשיא החדש פרצו בתשואות ובריקודים, וזיקוקי דינור האירו את שמי ניקוסיה. כריסטודולידס, מועמד עצמאי, קיבל את התמיכה של קבוצות שמתנגדות לשיחות לאיחוד האי. ניצחונו ניפץ את התקווה של רבים כי יימצא פתרון בטווח הקרוב לעימות בן עשורים שהותיר את המדינה המזרחית ביותר באיחוד האירופי, מפולגת.

כריסטודולידס נהפך למוביל בסבב הראשון, שבו התמודדו שני המועמדים נגד אברוף ניאופיטוף, מנהיג מפלגת הימין-מרכז DISY, שהיתה בשלטון בעשור האחרון. התבוסה של מנהיגם היא הפעם הראשונה ש- DISY, המפלגה הפוליטית הגדולה בקפריסין לא הצליחה לעלות לסבב האחרון. חבריה מאשימים את
כריסטודולידס, שסרב לציית לקו המפלגה, שבר שורות והודיע על מועמדותו לנשיאות.

ניקוס כריסטודולידס. רויטרס
ניקוס כריסטודולידס/רויטרס
ניקוס כריסטודולידס, נשיא קפריסין. רויטרס
ניקוס כריסטודולידס/רויטרס

קפריסין מחולקת מבחינה אתנית, לקפריסאים יוונים וקפריסאים טורקים שגרים זה לצד זה סמוך לקו הפסקת האש בפיקוח האו"ם, מאז הפלישה הטורקית ב-1974. אנקרה שלחה חיילים לאחר ההפכה באתונה שביקשה לאחד את האי עם יוון.

בשנים מאז, מאמצי איחוד נכשלו שוב ושוב. הבחירות לנשיאות השנה נחשבות לחשובות ביותר מאז 1960, שהקולוניה הבריטית לשעבר זכתה בעצמאות. הסבב האחרון של משא ומתן שכלל את יוון, טורקיה ובריטניה, כשל ב-2017 . הנשיא היוצא, ניקוס אנסטסיאדס, שכיהן בתפקיד מאז 2013, הואשם גם כן במניעת פתרון.

כריסטודולידס הראה נכונות לחדש את השיחות. במהלך קמפיין שלו, הוא הציע שקפריסין תתמוך בטורקיה שרוצה ביטול ויזה לאזרחים הטורקים שנכנסים לאיחוד בתמורה אנקרה מסכימה לפתוח נמל ים בעבור ספינות קפריסאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully