וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת ארדואן: ניצחון למועמד הלאומני בבחירות בקפריסין הטורקית

19.10.2020 / 9:07

ראש הממשלה ארסין טאטאר, שתומך בממשלים נפרדים באי המחולק, גבר על הנשיא המכהן שרצה להתאחד עם החלק היווני. "הם לעולם לא יקרעו את הקשרים בינינו", הודה לאנקרה, שהיא היחידה שמכירה בממשל כמדינה עצמאית. התוצאות צפויות להחריף את המתיחות מול יוון וקפריסין

בווידאו: ארדואן מתייחס למשבר עם יוון/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ארסין טאטאר, ראש ממשלת הרפובליקה הטורקית בצפון קפריסין, זכה אמש (ראשון) בבחירות לנשיאות עם כ-52% מהקולות. ניצחונו של טאטאר הלאומני צפוי להחריף את המתיחות הגואה עם הממשל בניקוסיה.

טאטאר תומך בממשלים נפרדים באי, שהתפצל אחרי פלישה טורקית ב-1974 בעקבות הפיכה קצרה בתמיכת יוון. הנשיא המכהן מוסטפא אקינצ'י, שיחסיו עם אנקרה היו מתוחים, תמך באיחוד האי שבים התיכון.

בנוסף למתיחות הפנימית בקפריסין, תוצאות הבחירות עשויות להשפיע על המשא ומתן על הזכויות למשאבי האנרגיה במזרח הים התיכון, שבהן ניצבת טורקיה מול יוון וקפריסין.

ארסין טטר חוגג בניקוסיה את היבחרו לנשיאות צפון קפריסין 18 באוקטובר 2020. רויטרס
"זה בטובת עמנו שנתבע מדינה משלנו". טאטאר בנאום הניצחון, אתמול/רויטרס

טורקיה, שהיא המדינה היחידה המכירה בצפון קפריסין כמדינה עצמאית, אמרה לאחרונה שממשלים נפרדים הם הפתרון היחיד, אחרי כישלון השיחות בין הממשל הטורקי בצפון קפריסין לבין ממשלת קפריסין בתיווך האו"ם, שקרסו ב-2017.

בנאום הניצחון שלו, טאטאר הודה לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שעמו הוא מנהל קשרים איתנים. "הם לעולם לא יקרעו את הקשרים בינינו לבין טורקיה", אמר. "לאור התמיכה שקיבלנו, זה בטובת עמנו שנתבע מדינה משלנו, שטח משלנו וערבותה של טורקיה. כן, אנחנו פתוחים להסכם עם קפריסין, אבל העם בקפריסין הטורקית יסכים לתנאי ההסכם מתוך רצון וחפשי".

עוד בוואלה!

מאפריקה ועד הקווקז, ארדואן מפעיל את מכונת המלחמה שלו. מי יעצור אותו?

לכתבה המלאה
ראש ממשלת קפריסין הטורקית ארסין טטאר עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
קפריסין חולקה מאז פלישת טורקיה ב-1974. ארדואן וטאטאר/רויטרס

הבחירות התקיימו תחת הנחיות הקורונה, כשהמצביעים עטו מסיכות וכפפות. בצפון קפריסין, שם חיים כ-326 אלף איש, אובחנו 852 מקרים וחמישה מתים נכון לאתמול.

ארדואן בירך את טאטאר בחשבון הטוויטר שלו, ואמר כי טורקיה תעשה כל מאמץ כדי להגן על זכויות הטורקים בקפריסין.

מוקדם יותר הודיע הנשיא הנבחר, לצדו של נשיא טורקיה, כי ממשלו יפתח חלק מטיילת בעיירת חוף שננטשה לפני 46 שנה. הצעד נתפס ככזה שעשוי לפגוע בניסיונות להחיות את השיחות להסדר הסכסוך באי. נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדס, אמר כי זה מהלך לא חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully