וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: הפתרון למשבר בקפריסין הוא שתי מדינות

27.10.2020 / 14:44

נשיא טורקיה אמר כי הפרמטרים לשיחות בין חלקי האי כבר לא רלוונטים אחרי "משא ומתן של חצי מאה". אנקרה היחידה שמכירה ברפובליקה הטורקית בצפון, שהוקמה אחרי פלישה שלה ב-1974. סבב השיחות הקודם עם הממשלה הרשמית של קפריסין המוכרת על ידי האיחוד האירופי קרס ב-2017

בווידאו:נשיאת הנציבות האירופית על הסכסוך הטורקי-יווני/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא טורקיה רג'פ טיפי ארדואן אמר אתמול (שני) כי הגיע הזמן לדון בהצעה ריאליסטית לפתרון של שתי מדינות בקפריסין מפולגת. הוא הוסיף כי הפרמטרים לשיחות הנוכחיות כבר לא ברי-קיימא.

קפריסין חולקה אחרי פלישת טורקיה ב-1974 בעקבות הפיכה צבאית בחסות יוון. האיחוד האירופי צירף את האי לגוש ב-2004, תחת הממשלה של החלק הדרומי והיווני של האי שמוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית. החלק הטורקי של האי מוכר כמדינה עצמאית רק על ידי אנקרה.

סבב השיחות האחרונות לאיחוד האי קרס ב-2017, ושני הצדדים האשימו זה את זה. אנקרה האשימה את האיחוד האירופי בהפרת החוק בכך שקיבל רק את הקפריסאים היוונים.

במסיבת עיתונאים משותפת באנקרה עם הנשיא החדש של קפריסין הטורקית, ארסין טאטר, טען ארדואן כי הגישה של החלק היווני של האי סיכלה את הניסיונות הקודמים למציאות פתרון.

נשיא טרוקיה, ארדואן ועמיתו הקפריסאי ארסין טטר במהלך הצהרות משותפות באנקרה 26 באוטקובר 2020. רויטרס
ארדואן ועמיתו הקפריסאי טטר באנקרה, אתמול/רויטרס

"צריך להבין שאי אפשר להשיג שום תוצאה תחת הפרמטריים הנוכחיים אחרי משא ומתן שנמשך יותר מחצי מאה", אמר ארדואן. "בשלב זה, אנחנו מאמינים ששיחות על בסיס כינון פדרציה יהיו בזבוז זמן. לכן, אנחנו מאמינים שצריכים להעלות לשולחן הצעה ריאליסטית לפתרון שתי המדינות".

טורקיה כבר אמרה בעבר כי יש צורך במנגנון לכינון שתי מדינות כדי לפתור את המשבר בקפריסין, אבל האשימה את הממשל בחלק היווני של האי בהתנגדות לקיום שיחות.

טאטר אמר כי ההצעה הטורקית לקיום מפגש לא רשמי בין טורקיה, קפריסין הטורקית, קפריסין היוונית, יוון והאו"ם היא "הסיכוי האחרון" להסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully