וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראמה מפגינים למען ראש המועצה החשוד, ושמחים על המעצרים בסתר

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 19:27

למרות ההפגנה נגד מעצרו של שאוקי לטיף, החשוד בעבירות במסגרת ארגון פשיעה בפרשת "המיליארד השחור", בחברה הדרוזית יש אנשים שמביעים סיפוק מהמבצע המשטרתי. "הם פוגעים בחלשים", אומרים שם על העבריינים, ומביעים כעס על ראשי הרשויות וההנהגה הדתית שלא יוצאים נגד התופעה

בווידאו: הקרטל של אבו לטיף: עשרות חשודים בפרשת שוחד במשרד הביטחון/דוברות משטרת ישראל

עשרות מפגינים יצאו בשבת לצומת הכניסה לראמה, והביעו תמיכה בשאוקי לטיף, ראש הרשות שלהם. לטיף נעצר בשבוע שעבר במסגרת המבצע המשטרתי שזכה לשם "המיליארד השחור".

ראש המועצה ו-21 חשודים נוספים נעצרו בעקבות חקירה של מה שהמשטרה מגדירה "ארגון הפשיעה אבו לטיף". ראש המועצה חשוד בעבירות במסגרת ארגון פשיעה, בסיוע לארגון פשיעה כאיש ציבור ובקשירת קשר לפשע וסחיטה באיומים. במקביל לכך שחלק מתושבי ראמה הביעו תמיכה בראש המועצה שלהם, יש כאלו שמברכים על המבצע המשטרתי, ועל גל המעצרים שבוצע אחרי חקירה ממושכת.

רכבים שעוקלו כחלק מהפשיטה על ארגון הפשיעה של אבו לטיף, 8 בפברואר 2022. דוברות משטרת ישראל
רכבי יוקרה שהוחרמו מידי ארגון הפשע אבו לטיף/דוברות משטרת ישראל
כסף מזומן שנמצא בפשיטה על ארגון אבו לטיף בצפון. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
כסף שנתפס אצל אנשי ארגון הפשיעה/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

"בשנים האחרונות הייתה תחושה שהפשיעה במגזר הדרוזי משתלמת", אומר פעיל ציבור דרוזי. "אנשים ראו והבינו שמי שמתחבר לארגוני פשיעה מתעשר וחי טוב, בעוד שהאנשים הפשוטים סבלו בגללם. העבריינים לא עזרו לאדם הפשוט, להיפך - הם פגעו בחלשים. בשיחות בין אנשים יש תחושת סיפוק בעקבות המבצע ואנשים אומרים: 'כל הכבוד לבן גביר'".

הדובר ציין כי בעבר הלא רחוק, בחברה הדרוזית לא סבלו מפשיעה ועבריינות, ותופעות פרוטקשן לא היו מוכרות בישובים הדרוזים. "אבל בשנים האחרונות אין כמעט יום בלי מקרים של ירי ואלימות. החברה שלנו נעשתה לפחדנית, ולא יצאה נגד התופעה. לא שמו גבולות ולא הדפו את השחיתות. יש כעס כלפי ראשי הרשויות המקומיות וכלפי ההנהגה הדתית, שלא יצאו נגד התופעה, וקיבלו אותה כמובנת מאליה".

הוא הדגיש כי "השתיקה לנוכח מקרי העבריינות פגעה וכרסמה בחברה שלנו. נוצרה מציאות של חוסר ביטחון ושל פגיעה בחלשים. אנשים ממש נעשקים. יש אנשים שמחוסר ברירה לוקחים הלוואות בשוק האפור, ואחרי שלא עומדים בהחזר הריביות המטורפות, פשוט לוקחים מהם הכל - בתים, אדמות, רכבים".

ניפוץ שמשות של רכבים וצירוף דפים ועליהם הכיתוב " זה רק ההתחלה משפ׳ אבו לטיף״, חצור, 12 בפברואר 2023. משה ביטון, מערכת וואלה!
שמשות של מכוניות שנופצו על ידי הארגון בחצור הגלילית/מערכת וואלה!, משה ביטון
ניפוץ שמשות של רכבים וצירוף דפים ועליהם הכיתוב " זה רק ההתחלה משפ׳ אבו לטיף״, חצור, 12 בפברואר 2023. ללא, מערכת וואלה!
מכתב לקיחת האחריות על ניפוץ השמשות בחצור הגלילית/מערכת וואלה!, ללא

פעיל ציבור אחר הבהיר כי "הרוב כמובן נגד הפשיעה", אבל אמר שהוא מעדיף לא להרחיב על כך את הדיבור, כי בעבר ניסו לפגוע בו אחרי שיצא נגד תופעת העבריינות.

במבצע המעצרים בשבוע שעבר נעצרו בעיקר חשודים בסיוע בהלבנת הכספים שהצטברו מהפעילות העבריינית. בין העצורים גם גמלאי של כוחות הביטחון. בית המשפט נעתר לבקשת סנגורו, ואסר לפרסם את שמו.

בזמן שבחקירת המשטרה ממשיך להיחשף היקף הנכסים שבידי החשודים, עוסקים גם בניסיון למצוא את מי שניפץ אתמול לפנות בוקר את שמשותיהן של 14 מכוניות בחצור הגלילית. מדובר במכוניות ישנות, של אנשים קשי יום. בעלי המכוניות גרים בבניין בשולי חצור הגלילית, סמוך לוואדי, באופן שמקל על בריחת העבריינים אחרי ביצוע המעשה. במקום גם אין מצלמות אבטחה.

אירוע זה שונה מהתגובות שיוחסו בעבר לארגון אבו לטיף. אז יוחסו לו אירועי ירי על סניפי בנקים בכמה ישובים בגליל. אז עלתה סברה כי מדובר בתגובה לפגיעה בנידאל אבו לטיף, בעקבות פשיטה משטרתית על ביתו שבכפר ורדים, אם כי לא הוכח כי אכן החשודים נשלחו על ידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully