וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד מתכוננת לציקלון גבריאל: בתי ספר ועסקים נסגרו, טיסות בוטלו

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 14:10

גבריאל נמצאת כעת במרחק של 200 ק"מ צפונית-מזרחית לאוקלנד וצפויה להתקרב לחוף המזרחי ביממה הקרובה. 46 אלף משקי בית נותקו מהחשמל והתחבורה הציבורית רשמה שיבושים קשים

תושבים באוקלנד, העיר הגדולה בניו זילנד, ובאזורים סביב מתכוננים לגשם כבד, הצפות ורוחות קפואות עם התקרבותה של סופת הציקלון גבריאל לחופי המדינה.

גבריאל נמצאת כעת במרחק של 200 ק"מ צפונית-מזרחית לאוקלנד וצפויה להתקרב לחוף המזרחי ביממה הקרובה. "אנו מצפים שההשפעות של ציקלון גבריאל יחמירו לפני שיתמתנו", אמרה רייצ'ל קלהר, סגנית מחלקת ניהול מצבי חירום באוקלנד. "זה לא הזמן להיות שאננים", היא הוסיפה.

סופת הציקלון היא הסערה המשמעותית השנייה שפוקדת את אוקלנד ואת האי הצפוני בתוך שבועות. בחודש שעבר, נהרגו ארבעה אנשים לאחר שגשמים כבדים גרמו להצפות בעיר.

ציקלון גבריאל בניו זילנד. רויטרס
מתכוננים לסופת ציקלון בניו זילנד/רויטרס
ציקלון גבריאל בניו זילנד. רויטרס
לקראת סופת ציקלון בניו זילנד/רויטרס
ציקלון גבריאל בניו זילנד. רויטרס
סופת הציקלון גבריאל מתקרבת/רויטרס
ציקלון גבריאל בניו זילנד. רויטרס
ממתינים לסופת הציקלון בניו זילנד/רויטרס

ראש ממשלת ניו זילנד כריס היפקינס הודיע היום (שני) על חבילת סיוע בסך 7.25 מיליון דולר לטובת נפגעי הציקלון. בתי ספר ומוסדות ציבוריים באוקלנד ובאי הצפוני סגורים היום, ואנשים התבקשו לא לצאת לנסיעות מיותרות. בנוסף, מצב חירום הוכרז באוקלנד ובשישה מחוזות אחרים. הוראות פינוי נשלחו לקהילות שחיות ליד החוף המזרחי לקראת הרגע שבו תגיע הסערה.

46 אלף משקי בית נותקו מהחשמל ועצים נפלו וגרמו נזק. כמו כן, התעופפו גגות של בתים. התחבורה הציבורית שובשה, ובעיקר תנועת מעבורות, אוטובוסים ורכבות. אייר ניו זילנד ביטלה 509 טיסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully