וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופאים למוות בדרך לבית: מניין ההרוגים בסופת הציקלון בארה"ב עלה ל-59

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 12:26

27 מההרוגים מהעיר באפלו, שם זרעה "פצצת הציקלון" הרס רב. המדינה מדווחת על בני אדם שנמצאו מתים במכוניות לאחר שניסו להגיע לביתם, ומושלת ניו יורק מסרה כי רכבי ההצלה בעצמם נתקעו בסופה. "חג המולד שאף אחד לא ציפה לו"

בווידאו: ארה"ב: הסופה העוצמתית מכסה בשלג את הכבישים/מערכת וואלה!

מניין ההרוגים בסופת הציקלון בארצות הברית עלה היום (שלישי) ל-59 בני אדם, 27 מתוכם בעיירה באפלו שבניו יורק. מדובר ביום הרביעי לסופה הקטלנית, שגבתה את חייהם של קורבנות רבים - בעיקר במחוז אירי שבמדינת ניו יורק. בבבאפלו שבמחוז, שם הכתה הסופה בעוצמה רבה - דווח על ביזה בחנויות הסגורות.

שיבושים המשיכו בתחבורה ברחבי המדינה ותנאי הנסיעה הקשים הוגדרו "מסכני חיים". "הטמפרטורות הנמוכות מסכנות החיים בשילוב עם רוחות עזות קפואות ייצרו מצב מסכן חיים בעבור מי שנמצא בדרכים, חקלאים ומי שעובדי מחוץ לבית", נכתב בהתראה של שירות מזג האוויר הלאומי שפורסמה אמש. הסופה מתפרשת מגבול מקסיקו בדרום ועד לאגמים הגדולים ליד קנדה.

עד כה דווחו 59 קורבנות בסופה, מתוכם ארבעה הרוגים מהתהפכות אוטובוס על כביש שקפא. מבין ההרוגים, 25 הם תושבי מחוז אירי שבמדינת ניו יורק. משירות מזג האוויר הלאומי נמסר שכמעט ארבעה מטרים של שלג ירדו בשדה התעופה של באפלו עד יום ראשון, וכי הוא נערם בקצב של שניים עד שלושה סנטימטרים לשעה.

סופת הציקלון במישיגן, ארצות הברית. דצמבר 2022. דיקלה תימור, תמונות גולשים
אנשים קופאים למוות במכוניתם/תמונות גולשים, דיקלה תימור

חלק מהגופות נמצאו קפואות בתוך מכוניות, ואחרות נמצאו על הקרקע. סופיה קליי אמרה ל"באפלו ניוז" כי גופתו של אחיה נמצאה ליד מרכול בשעה 2 בלילה בשבת, אך הרשויות לא הצליחו להגיע אליה עד 9 בבוקר למחרת. חלק מהקורבנות מתו מאירוע רפואי משום ששירותי ההצלה לא יכלו להגיע אליהם בזמן. אדם אחד מת מהרעלת פחמן חד חמצני מפתח אוורור חסום של תנור.

"אנחנו יודעים שיש אנשים שנתקעו במכוניות שלהם במשך יותר מיומיים", אמר מארק פולונקרץ ממחוז אירי. "יש אנשים בבתים שנמצאים בטמפרטורות מקפיאות. חלק מהקורבנות, שגילם נע מ-26 ל-93, נמצאו במכוניות וחלק קפואים ברחובות", הוסיף.

רשויות העיר פנו היום למחוזות סמוכים בבקשת סיוע של מזון וציוד אחר, לאור העובדה שתושבים מבוצרים בבתיהם כבר ארבעה ימים, והאספקה אוזלת. מושלת ניו יורק, קתי הוצ'ול, אמרה במהלך סוף השבוע כי רבים מהאמבולנסים ומשאיות החילוץ תקועים בעצמם בשלג, ומנכ"ל מחוז אירי, מארק פולונקארז, מסר כי: "זה לא חג המולד שאף אחד מאיתנו קיווה לו או ציפה לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מזרקת בראיינט פארק קפואה בערב חג המולד במנהטן ניו יורק, ארה"ב, 24 בדצמבר 2022.. רויטרס
מניין הקורבנות עלה ל-59/רויטרס

יותר מ-55 מיליון בני אדם עדיין נמצאים תחת התראת מזג אוויר. כמה ערים גדולות בדרום מערב, המערב התיכון והחוף המזרחי אף היו עדות לחג המולד הקר ביותר מזה עשורים. בפלורידה, יום ראשון, ה-25 בדצמבר, היה הקר ביותר במיאמי, טמפה, אורלנדו ו-וסט פאלם ביץ' מאז 1983. ניו יורק גם כן חוותה את הטמפרטורות הנמוכות ביותר בערב חג המולד, שהיה השני הקר ביותר מזה לפחות 150 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully