וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות ישראלים מהציקלון בארה"ב: "קור מחריד שחודר לעצמות, המים קופאים בברזים"

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 19:10

הישראלים שברחבי המדינה מספרים על קור עז שמקשה על יציאה החוצה, ותורים ארוכים בסופרמרקטים לקראת המשך הסופה. "בלתי אפשרי להסתובב בחוץ", אומרת טל שמטיילת בניו יורק, ויובל מאטלנטה מספר: "סופה שלא נראתה כמוהה". שגית משיקגו: "מודה שמתגעגת למזג האוויר הישראלי"

בווידאו: ישראלים מתעדים את סופת הציקלון שהכתה בארצות הברית/צילום: דיקלה תימור ועידן עובדיה

ישראלים רבים השוהים ברחבי ארצות הברית מדווחים על מזג אוויר קיצוני אותו טרם חוו במדינה הגדולה. רבים מהם, הפרושים על פני המדינות המזרחיות ועד למדינות המערביות, וממדינות הצפוניות ועד למדינות הדרומיות, החמות יותר, מספרים על קור מקפיא עצמות וסופות שלג שפוקדים אותן. לפי מרכז החיזוי בארה"ב, מפת האזהרות של מזג האוויר היא מהגדולות ביותר שפורסמה על ידו.

"זה כמעט בלתי אפשרי להסתובב בחוץ בגלל הקור", מספרת טל דר, בת 26, הנמצאת כעת בטיול בניו יורק. "אני לא נמצאת בלב הסופה אבל מזג האוויר מורגש פה מאוד. בחוץ המעלות הן סביב מינוס 10 אבל מרגיש כמו מינוס 19. הרוחות היו מאוד חזקות אתמול שזה עוד יותר הקפיא".

לדבריה, לתושבים נאמר שמוטב להישאר בתוך הבתים ולא לצאת החוצה. "פיזרו מלח על הכבישים כי היה עליהם קרח", אמרה. "אתמול הלכתי שלוש דקות בחוץ לחפש מונית ולקח לי יותר מחצי שעה עד שהאצבעות ברגליים חזרו לעצמן, והייתי עם מגפיים. הקור פה מטורף. אספו את ההומלסים מהרחובות כי הייתה כבר סכנת מוות להישאר בחוץ".

מזרקת בראיינט פארק קפואה בערב חג המולד במנהטן ניו יורק, ארה"ב, 24 בדצמבר 2022.. רויטרס
מזרקת בראיינט פארק קפואה בערב חג המולד במנהטן ניו יורק, אתמול/רויטרס
מכונית מכוסה בשלג בריג'נט, צפון דקוטה, ארה"ב 23 בדצמבר 2022. רויטרס
מכונית מכוסה בשלג בריג'נט, צפון דקוטה/רויטרס

עיקר הסופה מתרכזת במדינות הצפוניות שבמזרח-מרכז ארצות הברית. "אני נמצא ב'חגורת השלג' בחוף המזרחי", סיפר אור קאופמן. "השיא של המזג אוויר היה לפני יומיים, מינוס 20 מעלות על הנייר אבל עם הרוח הרגיש כמו מינוס 35. למרות הכול הוא לא באמת השבית פה את אווירת החגים", הוסיפה.

דיקלה תימור ממישיגן סיפרה שהסופה נמשכה כל סוף השבוע. "הטמפרטורות הגיעו למינוס 17, וזה הרגיש כמו מינוס 30, עם רוחות רציניות והמון שלג. היום קצת יותר טוב - עלה למינוס עשר. הכבישים לא ממש פונו אבל מאוד מסוכן לנהוג. בשישי בוטלו המסגרות לילדים".

עידן עובדיה, גם הוא ממישגן, אמר כי לא התקבלו הנחיות מיוחדות, אולם רוב האנשים נשארים בבית. "בגלל שזה היה בסוף השבוע שלפני הכריסמס היו תורי ענק בסופרמרקטים כי רצו להיערך לסופה וגם לימי החג שלא עובדים בהם".

רות אביב מקליבלנד, אוהיו, סיפרה: "יש קור עז שלא היה פה שנים, מינוס 20 מעלות, רוחות עזות וכולם מכונסים בבתים. חוץ מזה שקט אצלנו".

סופת הציקלון במישיגן, ארצות הברית. דצמבר 2022. דיקלה תימור, תמונות גולשים
סופת הציקלון במישיגן, ארצות הברית/תמונות גולשים, דיקלה תימור

שגית אדלר, עובדת תעשייה כבדה שמתגוררת כבר 23 שנה בשיקגו, סיפרה: "ביום חמישי, תוך כמה שעות הסופה הקדימה והגיעה יום לפני הזמן הצפוי, בדיוק לסוף שבוע מאד עמוס בו הרבה אמריקנים בדרכים ובטיסות לעשות את חג המולד עם המשפחה.

"עכשיו השלג מאחורינו ואפילו לא ירד כל כך הרבה, אבל עדיין קר, והקור פה שנכנס בין חמישי בלילה לשישי בבוקר הוא קיצוני", המשיכה. "אחרי כל כך הרבה שנים בארה"ב אנחנו כבר רגילים. יודעים שיש לנו שלושה חודשי חורף ועוברים אותם. אבל מודה שלפעמים מתגעגעים למזג האוויר הישראלי. אין ספק שזה משבש את שגרת החיים כי בתקופה הזו אנשים בדרך כלל הרבה בחוץ, בקניות לחגים, ביקורים של חברים ומשפחות. מזל שלפחות בתי הספר סגורים בתקופת החגים הזו".

הסופה הקיצונית שמכה בקנדה, קנדה, קור, שלג, קרח, קיפאון, טיול עם כלב בשלג, ארצות הברית, ארה"ב. רויטרס
"קררר". השלג בארה"ב בסוף השבוע/רויטרס

מני מזרחי, מתגורר 16 שנה בארה"ב, וכעת גר במרכז שיקגו, סיכם את הסיטואציה במילה אחת: "קררר". "רוב הזמן לא נורא אבל ישנם מקומות פתוחים שפתאום מגיע פרץ רוח שמקפיא לך את המוח. היה גם קר וגם ירד שלג, שנמס וגולש על הריסים ומיד קופא, וזו בהחלט הרגשה בכלל לא נעימה. לא יוצאים 'סתם' מהבית, וקשה להוציא ילדים החוצה במזג אוויר כזה, אבל עשינו גם את זה והילדים דווקא נהנו".

"העיר תמיד במוכנות לשלג, מפלסות פותחות צירים סביב השעון. אבל רוב הישראלים באזור גרים בפרברים ושם זה כבר סיפור אחר", מוסיף מזרחי. "חורף אמיתי של שלושה חדשים בשיקגו זה דבר שבשגרה, עם שלג, קרח וכיוצא בזה. אבל רוב הזמן הקור הוא לא קיצוני אלא נסבל, כי הוא גם יבש. כל מה שמכסים בלבוש - לא קר. להערכתנו הסובייקטיבית גם הסופה הנוכחית, לפחות בינתיים, אינה ברמה כה קיצונית כפי שמתארים אותה כי בכל חורף יש מערכת או שתיים כאלה".

סופת הציקלון במישיגן, ארצות הברית. דצמבר 2022. דיקלה תימור, תמונות גולשים
"קשה להוציא את הילדים החוצה במזג אוויר כזה"/תמונות גולשים, דיקלה תימור
סופת הציקלון במישיגן, ארצות הברית. דצמבר 2022. דיקלה תימור, תמונות גולשים
סופת הציקלון במישיגן, ארצות הברית. דצמבר 2022/תמונות גולשים, דיקלה תימור

"זו סופה שלא נראתה כמוה, קור מחריד שחודר לעצמות", סיפר יובל ניסים, בן 26 שגר באטלנטה, שבדרום ארה"ב. "כאן אין שלג, רק קור. היו אצלנו מינוס 15 מעלות. הנחו אותנו לפתוח את ברזי המים כל כמה שעות כדי שהמים לא יקפאו בצינורות. כרגע אין איסור על יציאה מהבתים או משהו דומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully