וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים פונו מבתיהם: הודו ובנגלדש נערכות לפגיעת ציקלון עוצמתי

19.5.2020 / 11:13

הסופה "אמפאן" מתקדמת עם רוחות במהירות 240 קמ"ש, והיא צפויה להסב נזקים כבדים לשתי המדינות הנאבקות במקביל לקורונה. מתחמים שהוקצו למבודדים הפכו בן לילה למקלטים. "הציקלון עשוי לשטוף אלפי בתים ויבולים"

צילום רויטרס, עריכה: ניר חן

עשרות אלפי תושבי כפרים במזרח הודו ובנגלדש פונו היום (שלישי) מבתיהם לקראת בואו של סופר ציקלון, שצפוי לגרום לנזקים גדולים בשתי המדינות המתקשות להכיל את מגיפת הקורונה.

בהודו, מקלטי בידוד לקורונה הוסבו למקלטים לתושבים שפונו בשל בואה של הסופה, כשהרשויות מנסות לאכוף ריחוק חברתי כדי למנוע את התפשטות הווירוס. בבנגלדש השכנה הרשויות העבירו תושבים לאזורים גבוהים וקראו להם לשמור על מרחק ולחבוש מסיכות. בנגלדש רשמה יותר מ-20,995 נדבקים ו-314 מקרי מוות.

הסופה "אמפאן" הגיעה לרוחות במהירות של עד 240 קמ"ש והיא צפויה לפגוע ביבשה ביום רביעי. רשויות החיזוי בהודו מזהירות כי הסופה עשויה להיות מהחזקות ביותר שפגעו בהודו זה עשור. המדינה הקלה את הסגר הגדול ביותר בעולם שהטילה באפריל, כשמספר הנדבקים הגיע ליותר ממאה אלף איש ו-3,136 איש מתו.

תמונת לווין המציגה את הציקלון הטרופי "אמפן"  מעל מפרץ בנגל, הודו 18 במאי 2020. AP
תמונת לוויין של הציקלון "אמפאן" מתקרב לתת-היבשת ההודית/AP

הרשויות במדינות המחוז אודישה ומערב בנגל פינו משפחות ליותר מאלף מקלטים במשרדי ממשלה ובמרכזי חינוך, שהוסבו במהירות. "היו לנו רק שש שעות לפנות אנשים מבתיהם ועלינו גם לשמור על מרחק, הציקלון עשוי לשטוף אלפי בתים ויבולים", אמר לרויטרס אס.ג'י ראי, גורם בשירותי מינהל האסונות הפדרלי. רכבות שיצאו מניו דלהי למדינות שבמזרח הודו עם אלפי מהגרי עבודה, לאור ההקלות בסגר, הוסטו ממסלולן כדי שלא להיכנס לנתיב הסופה.

הודו, עם קו חוף באורך 7,516 ק"מ, חווה יותר מעשירית מכל סופות הציקלון בעולם, כשרובן מכות בחוף המזרחי.

עוד בוואלה!

סופת ציקלון עוצמתית פגעה בהודו ובנגלדש; לפחות 13 נהרגו

לכתבה המלאה
מהגרי עבודה ממתינים לרכבת לאחר הפתיחה בשל האטת התפשוטת נגיף הקורונה בניו דלהי, הודו 18 במאי 2020. רויטרס
מהגרי עבודה ממתינים לרכבת לאחר בניו דלהי, היום/רויטרס

בבנגלדש השכנה, הרשויות הגבירו את מאמצי החילוץ לקראת הסופה העוצמתית ביותר ב-15 השנים האחרונות. אזורי החוף עשויים להיות מוצפים עם רוחות שעתידות להגיע למהירות של 160 קמ"ש.
"הכנו 12 אלף מקלטי ציקלון, בהם יכולים להסתתר יותר מחמישה מיליון בני אדם. נקטנו גם צעדים הכרחיים כדי שהתושבים יוכלו לשמור על מרחק ולחבוש מסיכות", אמר השר הבכיר לניהול אסונות וסיוע, אנמור רחמן, מהבירה דאקה.

רצועת החוף של בנגלדש, ביתם של 30 מיליון איש, סובלת באופן קבוע מסופות ציקלון. מאות אלפים נהרגו בעשורים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully