וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון ו-200 אלף איש פונו מבתיהם: הודו נערכת לסופת ציקלון אימתנית

3.5.2019 / 9:52

הסופה "פאני" מתקדמת לאזורי החוף הצפון-מזרחיים במדינה, והרשויות במאמצי פינוי נרחבים כדי להציל חיי אדם. על רופאים נאסר לצאת לחופשות, ותושבים ישוכנו במקלטים ובבתי ספר. "אני חושב שאנחנו מוכנים"

צילום: רויטרס

מיליון ו-200 אלף איש פונו מאזורי החוף הצפון-מזרחיים של הודו לקראת פגיעת סופת ציקלון עוצמתית מחר (שישי) דרך סירות, אוטובוסים ורכבות, בזמן שתושבים רבים בכפרים העמיסו את חפציהם במשאיות לפני שנמלטו.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

הסופה "פאני" נמצאת במפרץ בנגל, מרחק של כ-420 ק"מ מדרום-מערב לעיר פורי, שאליה הגיעו רכבות מיוחדות כדי לפנות את התיירים. החופים באזור כבר התרוקנו, ובסך הכול, יותר ממיליון איש צפויים להתפנות מאזורים נמוכים במדינת אודישה שבמזרח הודו. הם ישוכנו במקלטים, בבתי ספר ובמבנים אחרים. הממשלה במדינה שלחה מאות אנשים מרשויות החירום, סגרה בתי ספר ומכללות וביקשה מרופאים ומגורמי בריאות אחרים שלא לצאת לחופשה עד 15 במאי.

"אנחנו מגבירים למקסימום את מאמצי הפינוי", אמר לרויטרס הנציב המיוחד לפעולות הסיוע במדינה, בישומפדה סת'י. בנוסף לכך, הרשויות גם השביתו את הפעילות בשני נמלים מרכזיים - פרדיפ וויסאקהפטנמון - ולספינות ניתנה הוראה להמשיך הלאה כדי להימנע מנזק.

היערכות לקראת פגיעת סופת ציקלון במדינת אודישה, הודו, מאי 2019. רויטרס
מתקדמת במהירות של 170 עד 180 קמ"ש. דייג נערך לפגיעת הסופה/רויטרס

השירות המטאורולוגי אמר כי מהירות הרוחות המקסימלית של הסופה מגיעה ל-170 עד 180 קמ"ש. היא דורגה על ידי מרכז מעקב כציקלון בדרגה 3. עונת הציקלונים בהודו יכולה להימשך מאפריל ועד דצמבר, כשהסופות החמורות מכות בערי החוף וגורמות לנזקים כבדים.

בזכות התפתחויות טכנולוגיות, החזאים יכולים להעריך טוב יותר את התקדמות הסופות, מה שמקנה לרשויות יותר זמן להיערך לקראתן. ב-1999, סופר-ציקלון הכה בחופה של אודישה למשך 30 שעות, והרג עשרת אלפים איש. ב-2013 ניצלו חייהם של אלפי אנשים עם פינויים של כשלושה מיליון אנשים.
"אני חושב שאנחנו מוכנים", אמר מנהל כוח התגובה הלאומי לאסונות, סטיה נראיאן פרדהאן, לערוץ הממלכתי.

(עדכון ראשון: 12:57)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
היערכות לקראת פגיעת סופת ציקלון במדינת אודישה, הודו, מאי 2019. רויטרס
ב-1999 נהרגו באזור עשרת אלפים איש בציקלון עוצמתי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully