וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופת ציקלון עוצמתית פגעה בהודו ובנגלדש; לפחות 13 נהרגו

10.11.2019 / 20:58

הסופה "בולבול" הכתה את אזורי החוף בשתי המדינות, אך בזכות פינוי מוקדם של תשובים מניין ההרוגים לא היה גבוה יותר. בבנגלדש נהרגו שישה, רובם מנפילות עצים. בהודו נהרגו עוד שבעה, והרשויות מזהירות את הדייגים מפני יציאה לים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 13 בני אדם נהרגו בבנגלדש והודו לאחר שסופת הציקלון "בולבול" הכתה את אזורי החוף בסוף השבוע האחרון, על אף שפינוי מהיר של תושבים הציל חיים רבים אחרים ושיאה של הסופה מאחוריה - כך אמרו היום (ראשון) גורמים רשמיים.

חמישה מששת הקורבנות בבנגלדש נהרגו מנפילת עצים, בהם אישה בת 52 שבילתה את הלילה במקלט. קורבן אחר, דייג בן 60, סירב להתפנות. כ-30 בני אדם נפצעו וכ-6,000 בתים ניזוקו באופן חלקי או מלא, לפי הרשויות בבנגלדש.

אנואר אודין, נציג של הרשויות המקומיות במחוז בהולה שבדרום בנגלש, אמר כי קרובי משפחה לא הצליחו ליצור קשר עם 36 גברים שהיו על סיפוניהן של שתי סירות דיג שטרם שבו מהים. עד כה לא לא דווח על נזק משמעותי למחנות הפליטים בדרום-מזרח בנגלדש, שם שוהים מאות אלפי רוהינגים שברחו ממיאנמאר השכנה.

רציף שהתמוטט במדינת מערב בנגל, הודו, בעקבות סופת הציקלון בולבול, 10 בנובמבר 2019. רויטרס
רציף שהתמטוט במדינת מערב בנגל, הודו, היום/רויטרס

כשני מיליון איש מכל 13 מחוזות החוף בנגלדש הצטופפו מאז אתמול ב-5,558 מקלטים. בחוץ, מהירות הרוחות נעו בין מאה ל -120 קמ"ש וכמה אזורים נמוכים לאורך החוף הוצפו. לפי הרשויות, הרוח נחלשה ועתה היא נעה במהירות של בין 70 ל-80 קמ"ש. אנאמור רחמן, השר לניהול אסונות וסיוע, אמר כי ייתכן שיידרשו כמה ימים עד שהמצב ישוב לשגרה.

במדינת מערב בנגל שבהודו נהרגו שבעה בני אדם. השירות המטאורולוגי בהודו מסר כי הסופה צפויה להיחלש, אך הזהיר את הדייגים שלא לצאת לים במשך 12 השעות הקרובות.

עונת הציקלון במפרץ בנגל יכולה להימשך מאפריל עד דצמבר. בשנת 1999 הכה סופר-ציקלון את חופי מדינת אודישה ההודית במשך 30 שעות, וגרם למום של כעשרת אלפים איש.

עוד בוואלה!

"לא ראינו דבר כזה": שריפות חסרות תקדים משתוללות באוסטרליה

לכתבה המלאה
אישה שביתה ניזוק מסופת הציקלון בולבול במחוז קולנה, בנגלדש, 10 בנובמבר 2019. רויטרס
אישה שביתה ניזוק מסופת הציקלון במחוז קולנה, בנגלדש, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully