וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ראינו דבר כזה": שריפות חסרות תקדים משתוללות באוסטרליה

גל שריפות מאיים על אזורים נרחבים במדינה הענקית. עד כה, שלושה בני אדם נספו ורבים מוגדרים נעדרים ביותר מ-80 שריפות שמתרחשות בו זמנית. יותר מ-100 בתים נהרסו וכוחות החילוץ לא מצליחים להגיע לנעדרים רבים. במדינה מאשימים את שינויי האקלים בהעצמת גל הדליקות

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

יותר מ-80 שריפות גדולות פרצו ברחבי אוסטרליה במהלך סוף השבוע. הרשויות במדינה דיווחו היום (שבת) על אדם שלושה הרוגים ויותר מ-100 בתים שנהרסו במהלך גל השריפות, המלווה בשרב עם רוחות חזקות, המלבות את האש. שירות הכיבוי הכפרי בניו-סאות' ויילס הודיעו כי בנוסףלהרוגים שאותרו, רבים מוגדרים נעדרים בשלב זה.

חלק ניכר מהשריפות פרצו באזורים שמצויים תחת בצורת, והיובש הרב, בשילוב מזג האוויר הקיצוני מקשה על כוחות הכיבוי להשתלט על השריפות. לפי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, כוחות החילוץ לא הצליחו להגיע ולחלץ אנשים שנלכדו בבתיהם בגלל עוצמת השריפות.

גל שריפות ענק באוסטרליה, 9 בנובמבר 2019. רויטרס
"מעולם לא ראינו כמות גדולה כל כך של שריפות במקביל"/רויטרס

נציב שירות הכיבוי הכפרי בניו-סאות' ויילס שיין פיצסימונס אמר לתאגיד השידור האוסטרלי ABC כי ניתן היה לצפות כי השריפות אף צפויות להחריף במהלך היום. "רמות ההתראה ישתנו לאורך היום וככל הנראה יחמירו עם רוחות אחר הצהריים". הוא הוסיף כי "מעולם לא ראינו דבר כזה. כמות גדולה כל כך של שריפות במקביל, ברמת האזהרה הגבוהה ביותר". עד כה, הרשויות פרסו למעלה מאלף כבאים וכ-70 מטוסי כיבוי כדי להציל "כמה שיותר אנשים", הוסיף פיצסימונס.

בניו-סאות' ויילס, המדינה שנפגעה הכי קשה באוסטרליה, כוחות הכיבוי נלחמו במאות שריפות מאז חודש ספטמבר האחרון. בחודש שעבר נספו שני אנשים בזמן שניסו להגן על ביתם מהשריפות. בשבוע שעבר נשרפו 2,000 דונם של שטח ששימש בחלקו כשמורת טבע לדובי קואלה. ארגון הצדקה לשימור הקואלות אוסטרליה מסר כי יותר ממחצית הקואלות שחיות באזור מתו. שריפות קשות משתוללות גם בקווינסלנד הצפונית לה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קואלה שנפצעה במהלך גל שריפות הענק באוסטרליה, 9 בנובמבר 2019. רויטרס
קואלה שנפגעה במהלך גל השריפות הקודם, בשבוע שעבר, מקבלת טיפול רפואי/רויטרס

מדענים טוענים כי עונת השריפות באוסטרליה נמצאת תחת סכנה להתארך ולהתחזק בעקבות שינויי האקלים. גורמים רשמיים אישרו כי השנים 2018 ו-2017 היו בין השנים החמות ביותר בהיסטוריה האוסטרלית. בדו"ח האקלים שהוציאה המדינה בשנת 2018 נקבע כי שינויי האקלים הביאו לעלייה באירועי החום הקיצוניים והגבירו את חומרת אסונות נטבע כמו בצורת ושריפות ענק.

(עדכון ראשון: 02:21)

גל שריפות ענק באוסטרליה, 9 בנובמבר 2019. רויטרס
"להציל כמה שיותר אנשים"/רויטרס
גל שריפות ענק באוסטרליה, 9 בנובמבר 2019. רויטרס
חלק ניכר מהשריפות פרצו באזורים שמצויים תחת בצורת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully