וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו בולדוזר": ציקלון נוסף הכה את מוזמביק ושיטח כפרים שלמים

28.4.2019 / 10:23

בזמן שהמדינה הענייה טרם התאוששה מ"אידאי", הגיעה הסופה "קנת'" שהחריבה אזורים רבים בצפון המדינה. לפחות חמישה נהרגו, והממשלה קוראת לאלפי תושבים להתפנות. "עדיין יורד הרבה גשם, וזה מדאיג"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

לפחות חמישה בני אדם נהרגו מנזקים שגרם ציקלון "קנת'" במוזמביק, שטרם התאוששה מהציקלון הקטלני שהכה בה בחודש שעבר. הרשויות דחקו אתמול (שבת) בתושבים החיים בסמוך לשני נהרות בצפון המדינה לעבור לאזורים גבוהים יותר, בשל הגשמים העזים והשיטפונות. בטרם עבר לפנים המדינה, שיטח הציקלון בתים בחוף הצפוני של המדינה שבדרומה של יבשת אפריקה.

מינהל משאבי המים הלאומי מסר כי שני הנהרות מגרומה ומסלו, שנמצאים מדרום ומצפון לבירת המחוז פמבה, עלולים לעלות על גדותיהם. "בשל התרחיש הזה, אנו ממליצים לתושבים שחיים באזורים אלו לעבור מידית למקומות גבוהים ובטוחים", נמסר. "עדיין יורד הרבה גשם, וזה מדאיג", אמר דו מוחמד, מנהל הפעילויות ההומניטריות, שנמצא בעיר פמבה.

לפני ש"קנת'", הסופה העוצמתית ביותר שפגעה בצפון מוזמביק, הכתה במדינה ברוחות במהירות של 280 קמ"ש, היא גרמה למותם של שלושה בני אדם באיי קומורוס הסמוכים.

לקריאה נוספת:
מין תמורת מזון: נשים במוזמביק משלמות בגופן על אוכל אחרי הציקלון
"ילדים נפלו מהעצים": הציקלון באפריקה הותיר מוות, הרס ומחלות
"מאבק נגד השעון": מאמצים נואשים למצוא ניצולים מהציקלון באפריקה

נזקים שגרמה סופת הציקלון קנת', צפון מוזמביק, אפריל 2019. רויטרס
אזורים רבים מנותקים מתקשורת. נזקים בצפון המדינה, בשבוע שעבר/רויטרס

תכנית המזון של האו"ם הזהירה כי כמויות הגשם שירדו בימים הקרובים בצפון מוזמביק עשויות להיות כפולות מאלו של הימים האחרונים ועל כן גובר החשש משיטפונות נוספים באזור הנוטה להצפות ולמפולות בוץ. גמה קונל, ראש המשרד האזורי לתיאום הפעולות ההומניטריות של האו"ם, אמרה כי זה נראה שאזורים מסוימים "שוטחו על ידי בולדוזר".

קרן הילדים של האו"ם, יוניצי"ף, אמרה כי 368 אלף ילדים נמצאים בסיכון במוזמביק, אחת המדינות העניות ביותר בעולם, המתקשה עדיין להתמודד עם נזקי הציקלון "אידאי". הסופה הותירה כ-1.85 מיליון איש הנזקקים לסיוע הומניטרי. סוכנויות הסיוע מתקשות לאמוד את היקף הנזק, בשל השבתת רשתות החשמל והתקשורת באזורים רבים.

גורמים במוזמביק אמרו כי כמעט כל הבתים באי איבו נהרסו, כשגם המחוז מקומיה, שבפנים המדינה, סובל מנזקים רבים. עצים נעקרו משורשיהם ובנקים, תחנות דלק ומלונות ניזוקו אף הם. הממשלה וסוכנויות הסיוע אמרו כי כ-30 אלף איש הועברו למקומות בטוחים לפני שהסופה הגיעה אליהם, אך ההערכה היא שכ-700 אלף נמצאים בסיכון.

עוד באותו נושא

שטחים עצומים הוצפו: תיעוד מהאוויר של אסון הציקלון במוזמביק

לכתבה המלאה
נזקים שגרמה סופת הציקלון קנת', צפון מוזמביק, אפריל 2019. רויטרס
כאלף איש נהרגו בציקלון "אידאי"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully