וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדים נפלו מהעצים": הציקלון באפריקה הותיר מוות, הרס ומחלות

רויטרס וסוכנויות הידיעות

25.3.2019 / 15:51

מוזמביק, שספגה את מירב הנזק מהסופה אידאי, איבדה לפחות 447 איש ו-128 אלף שוהים במחנות עקורים. עוד כ-200 איש מתו במדינות השכנות. אחד השורדים תיאר כיצד העצים הפכו למלכודות מוות של נחשים ותנינים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מספר השוהים במחנות עקורים ברחבי מוזמביק בעקבות הציקלון העוצמתי עלה ל-128 אלף, אולם מניין ההרוגים נותר ללא שינוי ממש - כך אמר היום (שני) השר להגנת הסביבה, סלסו קוריירה. לפחות 447 איש איבדו את חייהם במדינה המזרח אפריקנית, שנפגעה קשות מסופת "אידאי". עוד כ-200 איש נוספים, לפחות, מתו במדינות השכנות זימבבואה ומלאווי.

הציקלון הכה בעיר הנמל ביירה שבמוזמביק במהירות של 170 קמ"ש, ואז המשיך פנימה, אל זימבבואה ומלאווי, כשהוא משטח בדרך מבנים ומציף אזורים עצומים בשלוש המדינות. מאז, כמה מקרים של כולרה דווחו בעיר בת 500 אלף התושבים, שספגה הרס עצום. "אנחנו יותר מאורגנים עכשיו, אחרי הכאוס שחווינו, כך שאנחנו מספיק מזון ומקלט ליותר אנשים היום", אמר השר.

השר הוסיף כי קהילות החיות ליד נהמטנדה, כמאה ק"מ מצפון-מערב לביירה, שם התושבים לא קיבלו סיוע במשך ימים, יקבלו אספקה הומניטרית היום. מפלס המים שכיסו שטחים עצומים בנמל ירד, אבל הגודל של האזור מוכה האסון מקשה על העברת סיוע לנזקקים ביותר.

עוד בוואלה! NEWS:
"מאבק נגד השעון": מאמצים נואשים למצוא ניצולים מהציקלון באפריקה
שטחים עצומים הוצפו: תיעוד מהאוויר של אסון הציקלון במוזמביק
אסון במוזמביק: חשש שאלף איש מתו בציקלון העוצמתי שהכה באזור

מפונים מנזקי סופת הציקלון שאירעה  
במוזמביק 23 במרץ 2019. אתר רשמי
מפוני סופת הציקלון ממוזמביק/אתר רשמי

מאז הכה הציקלון, סיפרו השורדים על מראות קשים באזורים מוכי האסון. "אנשים עמדו על הגגות ונתלו על עצי אקליפטוס, מנגו וקשיו", סיפר גרהאם טיילור, שראה מאות גופות שרועות לצד הדרך כשנתקע עם המכונית שלו בשיטפונות. הוא נטש אותה והלך ברגל מרחק של יותר מ-20 ק"מ עד שהגיע לעיירה נהמטנדה. בשש שעות המסע שלו, הוא ראה "קטל ומוות". טיילור, שהיה בעבר חקלאי במולדתו זימבבואה הסמוכה, אמר כי הוא לעולם לא ישכח את הצרחות והבכי שהדהדו מצמרות העצים במהלך הלילה.

הוא סיפר לטלגרף כי "ילדים רבים מתו כשהם נפלו מהעצים או ממקומות גבוהים אחרים, והמבוגרים נפלו כי הם ישנו או שלא הצליחו להחזיק מעמד". לדבריו, "אחרים נפלו בשל רעב, אחרי שהם היו מנותקים במשך שלושה ימים". טיילור תיאר כיצד העצים הפכו ממקומות מפלט לבתי כלא מסוכנים. נחשים נתלו מהענפים כשהתנינים ארבו מתחת - אבל האויב הגדול ביותר הייתה החולשה שנגרמה ממזון ומתשישות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפונים מנזקי סופת הציקלון שאירעה  
במוזמביק 23 במרץ 2019. אתר רשמי
"אנשים עמדו על הגגות ונתלו על עצי אקליפטוס, מנגו וקשיו". ניצולים מסופת הטייפון במוזמביק/אתר רשמי
נזקי סופת הציקלון שפגעה בעיר ביירה, מוזמביק, 18 במרץ 2019. רויטרס
יושבים בסמוך להריסות סופת הציקלון, מוזמביק/רויטרס
מפונה על רקע נזקי סופת הציקלון שאירעה  
במוזמביק 25 במרץ 2019. רויטרס
על רקע הריסות סופת הציקלון. מוזמביק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully