וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאבק נגד השעון": מאמצים נואשים למצוא ניצולים מהציקלון באפריקה

21.3.2019 / 21:12

מוזמביק הכריזה על מצב חירום וצופה כי מספר הקורבנות יעלה משמעותית ובזימבבואה מאות אלפים יזקקו לסיוע מזון. יותר מ-300 נהרגו עד כה והחיפושים מתמקדים באזורים מוצפים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עובדי הסיוע הרחיבו היום (חמישי) החיפושים אחרי ניצולים במוזמביק ובזימבבואה, בעקבות הציקלון האימתני שהמיט חורבן על דרומה של היבשת. מניין ההרוגים במוזמביק עלה ל-217, בזמן שכ-15 אלף איש נוספים, רבים מהם חולים, זקוקים לפינוי. השר להגנת הסביבה סלסו קוריירה הזהיר כי המספרים עלולים לעלות בחדשות עם המשך מציאת הגופות על ידי הרשויות.

בזימבבואה השכנה, מניין ההרוגים זינק ל-139. תכנית המזון העולמית של האו"ם, שמתאמת את חלוקת המזון באזור, אמרה כי 200 אלף איש במדינה עשויים להזדקק לסיוע דחוף למשך שלושה חודשים. במלאווי, מניין הקורבנות הרשמי הוא 56.

עוד על הציקלון ההרסני באפריקה
אסון במוזמביק: חשש שאלף איש מתו בציקלון העוצמתי שהכה באזור
140 הרוגים ומאות נעדרים: ציקלון עוצמתי זורע הרס בדרומה של אפריקה

קורבנות מנזקי סופת הציקלון שפגעה בעיר ביירה, מוזמביק, 19 במרץ 2019. רויטרס
מפונים ממתינים בעיר ביירה, מוזמביק, היום/רויטרס

קונור הרטנדי, שעומד בראש כוח חילוץ מדרום אפריקה, אמר כי המאמצים עכשיו מתמקדים באזורים שנפגעו מהשיטפונות ושאליהם טרם הגיעו המחלצים. מסוקים העבירו לכודים, רבים מהם הצטופפו על גגות ועל צמרות עצים, שנמלטו על חייהם. הם הועברו לעיר הנמל ביירה, שם נמצא מוקד מבצע החילוץ. גם העיר עצמה ספגה נזקים כבדים מסופת הציקלון אידאי.

"המאבק הגדול ביותר שלנו הוא נגד השעון", אמר במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי הרשויות משתמשות בכל האמצעים האפשריים שיש ברשותן כדי להציל חיים ועובדות 24 שעות ביממה. כ-3,000 איש חולצו עד כה במוזביק, שהכריזה ביום שני על מצב חירום. נשיאה שהכריז על שלושה ימי אבל החל מאתמול, אמר כי ייתכן שמניין ההרוגים הסופי מהציקלון ומהשיטפונות שהביא עמו עשוי להאמיר ליותר מאלף איש. כלכלתה הקטנה של מוזמביק עדיין מתאוששת מקריסת המטבע ומפשיטת רגל שעברה.

עוד באותו נושא

שטחים עצומים הוצפו: תיעוד מהאוויר של אסון הציקלון במוזמביק

לכתבה המלאה
נזקי סופת הציקלון שפגעה בעיר ביירה, מוזמביק, 19 במרץ 2019. רויטרס
הציקלון הכה במדינה עם רוחות במהירות של 170 קמ"ש/רויטרס

הציקלון פגע בעיר ביירה לפני כשבוע, עם רוחות במהירות של 170 קמ"ש, ואז עבר לפנים היבשת, אל זימבבואה ומלוואי, כשהוא משטח מבנים ומשפיע על חייהם של מיליוני תושבים. זהו אחד מאסונות הטבע הקשים ביותר שפקדו את היבשת בשנים האחרונות.

(עדכון ראשון: 14:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully