וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטחים עצומים הוצפו: תיעוד מהאוויר של אסון הציקלון במוזמביק

ארגוני הסיוע חוששים ממספר משמעותי של קורבנות בשל נזקי סופת אידאי, שהלמה בעיר הנמל ביירה בת חצי מיליון תושבים. הנשיא העריך כי אלף איש מתו. "האסון החמור ביותר בחצי הכדור הדרומי"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הציקלון אידאי, שהכה קשות בדרומה של יבשת אפריקה, הוא ככל הנראה האסון החמור ביותר בחצי הכדור הדרומי שנגרם כתוצאה ממזג האוויר - כך אמרו היום (שלישי) גורמים באו"ם. לפיהן, כ-1.7 מיליון איש נפגעו מהסופה העוצמתית במוזמביק, ועוד 920 אלף במלאווי.

ראש תכנית המזון העולמית של האו"ם באזור, לולה קסטרו, אמרה כי המים הגיעו לגובה של עד שישה מטרים בעקבות השיטפונות, וגרמו "להרס בלתי ייאמן" באזורים עצומים. נהר הבוזי עלה על גדותיו, והרג מאות אנשים, ויש סיכון להצפות נוספות של נהרות הבוזי, הפונגו והסאבה ב-72 השעות הקרובות.

הצלב האדום אמר כי מספר ההרוגים במוזמביק - שמניינו הרשמי הוא כרגע 84 - צפוי לעלות משמעותית. אתמול אמר הנשיא כי ייתכן שאלף איש מתו בציקלון.

לקריאה נוספת על האסון
אסון במוזמביק: חשש שאלף איש מתו בציקלון העוצמתי שהכה באזור
140 הרוגים ומאות נעדרים: ציקלון עוצמתי זורע הרס בדרומה של אפריקה

נזקי סופת הציקלון שפגעה בעיר ביירה, מוזמביק, 18 במרץ 2019. רויטרס
קהילות שלמות נמחו. הצפות בעיר ביירה/רויטרס

במקביל, תיעוד שצולם על ידי מל"ט פורסם ברשת על ידי הפדרציה הבינלאומית של הצלב האדום והסהר האדום, הראה מבנים בפאתי העיר ביירה, מוזמביק, ששוטחו בעקבות הרוחות החזקות.

"אנחנו עובדים עם נאס"א ועם סוכנות החלל האירופית כדי לקבל מידע לווייני לשם השגת תמונה מלאה של האזורים שנפגעו ושל מספר האנשים הלכודים בהם", אמרה לרויטרס קרולין האגה, מהפדרציה הבינלאומית. היא צפתה כי מספר הקורבנות יצמח משמעותית. הסופה פגעה בעיר הנמל ביירה, שבה חיים כחצי מיליון תושבים, ביום חמישי האחרון, והציפה שטחים גדולים, הרסה כבישים ומחקה את רשתות התקשורת האזוריות.

בזימבבואה השכנה, לפחות 89 איש מתו ויותר מ-200 מוגדרים נעדרים, נכון לאתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully