וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון במוזמביק: חשש שאלף איש מתו בציקלון העוצמתי שהכה באזור

18.3.2019 / 18:57

הנשיא סייר בשמי העיר שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהסופה "אידאי", החזקה ביותר שפגעה בדרומה של אפריקה ב-20 השנים האחרונות. כ-90 איש מתו גם בזימבבואה השכנה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא מוזמביק פיליפה ניוסי אמר היום (שני) כי ייתכן שיותר מאלף בני אדם נהרגו בסופת ציקלון עזה שהכתה השבוע במוזמביק, בזימבבואה ובמלאווי. זאת על אף שהמספר הרשמי של ההרוגים מהסופה "אידאי" הוא 84. דבריו נאמרו לאחר שטס מעל העיר ביירה שנפגעה מהסופה, וסיפר כי ראה גופות צפות בחלק מהאזורים המוצפים כתוצאה מהציקלון, שלפי ההערכות הוא ההרסני ביותר זה 20 שנה.

גורמים אחרים אמרו כי בעוד שמניין ההרוגים צפוי לעלות, לא ניתן לאמת את ההערכה של הנשיא. הצלב האדום אמר כי 90% מהעיר, שבה חיים כ-500 אלף איש, נהרסו או ניזוקו.

בזימבבואה, לפחות 89 איש מתו בהצפות, נמסר היום ממשרד המידע של המדינה. נשיא המדינה, אמרסון אמננגגואה, קטע ביקור בחו"ל על מנת לשוב לארצו, בדומה לנשיא מוזמביק.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: פתחנו במתקפה נגד הכורדים עם איראן; בטהראן מכחישים
חמש שנים לסיפוח קרים: רוסיה תפרוס מפציצים גרעיניים בחצי האי
היורה מאוטרכט נעצר: "ייתכן שהרקע הוא סכסוך משפחתי"

נזקי סופת הציקלון שפגעה בעיר ביירה, מוזמביק, 18 במרץ 2019. אתר רשמי
הצפות בעיר ביירה/אתר רשמי

קרולין האגה, בכיר בצלב האדום בעיר ביירה, אמרה כי המצב עלול להיות חמור בהרבה באזורים שמסביב אחרי שחלקים שלמים מהמדינה התנתקו אחד השני. בעיר הרביעית בגודלה במדינה, שבה גרים 500 אלף בני אדם, פרץ סכר גדול, מה שמקשה עוד יותר על מאמצי ההצלה. שטחים גדולים של אדמה נותרו שקועים לגמרי, ובחלק מהרחובות אנשים דשדשו במים בגובה הברך כשהם מוקפים בערימות של מתכת מרוסקת ופסולת מסוגים אחרים.

באזורים אחרים, צוותי ההצלה השיטו סירות על המים שהגיעו עד לגובה החזה, כשהם מנווטים דרך הצמחייה, שעליה עלו חלק מהאנשים על מנת להינצל מההצפה. בינתיים, הצוותים עדיין מתקשים להגיע למחוז צ'ימנימני שבזימבבואה, שנותק משאר המדינה אחרי שהרוחות במהירות 170 קמ"ש סחפו חלק מהכבישים, הבתים והגשרים והשביתו את קווי החשמל והתקשורת. זימבבואה השקיעה 18 מיליון דולר עלל מנת לבנות מחדש את התשתיות שנהרסו וכן לספק מים ותברואה לתושבים. זאת, לאחר שהמדינה בת 15 מיליון התושבים כבר סבלה מבצורות בנוסף לאסון הנוכחי.

בשנת 2000, הציקלון "אלין" פגעה במוזמביק בעת שהיא התמודדה במקביל עם ההצפות הגרועות בשלושת העשורים שקדמו אליו. הוא גרם למותם של 350 בני אדם והותיר 650 אלף מחוסרי בית ברחבי המדינה, כשהוא פוגע בה בזימבבואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully