וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים לסיפוח קרים: רוסיה תפרוס מפציצים גרעיניים בחצי האי

18.3.2019 / 21:21

פוטין חנך שתי תחנות כוח בחצי האי שנכבש מאוקראינה ב-2014, במטרה להפוך אותו לספק אנרגיה עצמאי. ואולם, למרות ההשקעה הכבדה, הסנקציות המערביות פגעו בכלכלת רוסיה וגם ההתלהבות הפטריוטית פחתה. במקביל מוסקבה תשלח מפציצים בקרים בתגובה להצבת סוללות אמריקניות ברומניה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חנך היום (שישי) שתי תחנות כוח חדשות בחצי האי קרים, ביום השנה החמישי לסיפוחו מאוקראינה. שתי התחנות, בבירת חצי האי סבסטופול ובעיר סימפרופול, נפתחו חלקית בשנה שעברה, אבל היום הן החלו לפעול במלוא ההספק שלהן.

המתקנים הללו עמדו בלב שערורייה בינלאומית, אחרי שסימנס הגרמנית אמרה כי טורבינות שלה הוצבו בהם ללא ידיעה, ובהפרה של הסנקציות של האיחוד האירופי. מוסקבה מכחישה זאת. פוטין, ששפך מיליארדי דולרים על קרים מאז כיבושו, נכח בהשקת תחנת הכוח בסבסטופול. הוא פיקח על פתיחת התחנה בסימפרופול דרך שיחת וידאו.

בקרמלין אמרו כי תחילת עבודתן של שתי תחנות הכוח מראות כי חצי האי יכול לספק בעצמו את כל צרכי האנרגיה שלו. עד הסיפוח, אוקראינה, הדורשת להשיב לידיה את השליטה על קרים, סיפקה 80% מתצרוכת החשמל שלו.

בקונצרט תמיכה בחצי האי, פוטין השווה את משאל העם "ההיסטורי" ב-2014 לאומץ הלב שהפגינו חיילי הצבא האדום בתחילת מלחמת העולם השנייה. "הונחו רק התנאים הבסיסיים לפיתוח, אבל נעשה הכול כדי להשיג את המטרות העומדות בפנינו", אמר פוטין לקהל, שחלקו בכה למשמע דבריו.

לקריאה נוספת
חומת הפרדה: רוסיה השלימה את הקמת הגדר בחצי האי קרים

עצרת תמיכה בנשיא רוסיה בעיר בחצי האי קרים, 18 במרץ 2019, לציון חמש שנים לסיפוח. רויטרס
עצרת תמיכה בפוטין בעיר סימפרופול, היום/רויטרס

רוסיה אמרה כי הנושא לא על הפרק וכי משאל העם השנוי במחלוקת שערכה בחצי האי אחרי הסיפוח הראה כי תושבי המקום רוצים להיות חלק ממנה. היא בנתה גשר עצום שיחבר את קרים לדרומה של רוסיה כדי להתנתק מהתלות האוקראנית, אבל הסנקציות המערביות שהוטלו על מוסקבה מאז 2014 עזרו לבודד את חצי האי ופגעו קשות בכלכלתה.

אחוזי התמיכה בפוטין הרקיעו שחקים אחרי סיפוח קרים, עם גל של פטריוטיות ולאומנות שסחף את רוסיה. עם זאת, על אף שנותר גבוה בסך הכול, אחוז התמיכה ירד בשל הצניחה במשכורות, העלייה במחירים ורפורמות לא פופולריות בפנסיה. סקר שנערך החודש הראה כי רק 39% סבורים שהסיפוח הביא יותר תועלת מנזק, בהשוואה ל-67% ב-2014.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
"מוכנים לפעולה"
יום השנה החמישי לסיפוח חצי האי קרים מידי אוקראינה:
נשיא רוסיה חנך שתי תחנות כוח חדשות בחצי האי קרים. רויטרס
אחוזי התמיכה בו יורדים. פוטין בקרים, היום/רויטרס

רוסיה השקיעה רבות בבסיס נוכחותה הצבאית בקרים בחמש השנים האחרונות. היום אמר ויקטובר בונדרב, יו"ר ועדת הביטחון וההגנה בבית העליון של הפרלמנט הרוסי, כי מוסקבה החליטה לפרוס מפציצים בחצי האי. זאת בתגובה לארצות הברית, שהציבה מערכות הגנה מפני טילים ברומניה. לדבריו, המפציצים מדגם Tu-22M3, המסוגלים לשאת פצצות גרעין, ייפרסו בבסיס האווירי גברדייסקוי.

נאט"ו גינתה את "בניית הכוח הצבאית המתמשכת והנרחבת" בקרים. גם אוקראינה פרסמה מחאה דיפלומטית רשמית על ביקורו הבלתי-מורשה של פוטין, כלשונה, והצהירה כי קרים נותר טריטוריה אוקראינית. מרבית הקהילה הבינלאומית מחזיקות בעמדה של קייב.

(עדכון ראשון: 16:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully