וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומת הפרדה: רוסיה השלימה את הקמת הגדר בחצי האי קרים

מוסקבה בנתה חומה באורך יותר מ-60 קילומטרים, המוקפת גדר תיל ומאות חיישנים, בין השטח השנוי במחלוקת לבין אוקראינה. חצי האי סופח בשנת 2014, ולדברי מוסקבה הגדר הייתה נחוצה כדי למנוע "חדירת מחבלים"

הגדר בין רוסיה לאוקרינה בחי האי כרים 28/12/18. רויטרס
הבנייה הושלמה. הגדר בין רוסיה לאוקראינה בחצי האי קרים, היום/רויטרס

רוסיה השלימה את הקמת חומת ההפרדה בין חצי האי קרים לאוקראינה. החומה, שאורכה יותר מ-60 קילומטרים, מוקפת בגדר תיל ומכילה מאות חיישנים. בנייתה מגיעה אחרי הסיפוח של חצי האי לידי רוסיה בשנת 2014.

סיפוח חצי האי, שבו יש רוב לדוברי רוסית, נחשב לצעד שנוי במחלוקת שגרר גינויים ברחבי העולם כלפי מוסקבה. סוכנות הביטחון הרוסית FSB אמרה כי בניית החומה הייתה נחוצה על מנת למנוע "ניסיונות חדירה על ידי מחבלים". בהודעת הסוכנות, שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות הרוסית RIA, צוין כי החומה תסכל גם הברחה של נשק לא חוקי, סמים, אלכוהול וסחורות אחרות.

ביום רביעי ביטל נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו את הממשל הצבאי שהוטל לפני כחודש באזורים הסמוכים לגבול בעקבות התקרית הימית עם רוסיה באזוב. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון דרשו מרוסיה לשחרר את 24 המלחים האוקראינים שנתפסו בתקרית יחד עם שלושה כלי שיט שנקלעו לעימות עם הכוחות הרוסיים. בתגובה, מוסקבה שחררה את המלחים, אף שלטענתה הם חצו את הגבול בניגוד לחוק.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
אין כניסה לגברים רוסים: אוקראינה סוגרת את הגבול
פוטין: המלחמה באוקראינה תימשך כל עוד הממשל הנוכחי בשלטון
בצל איומי רוסיה: ארה"ב במפגן כוח אווירי בשמי אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully