וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: המלחמה באוקראינה תימשך כל עוד הממשל הנוכחי בשלטון

2.12.2018 / 11:49

נשיא רוסיה אמר כי קייב לא רוצה לפתור את הסכסוך ואמר כי לא התקיימו שיחות על שחרור המלחים השבויים. הוא הביע אכזבה מכך שהפגישה עם טראמפ בוטלה ואמר כי הוא לא מציב תנאים מקדימים לפגישה בעתיד

רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול (שבת) כי המלחמה באוקראינה תימשך כל עוד הממשל הנוכחי יישאר בשלטון. זאת בעקבות התקרית הימים לחופי הים השחור בשבוע שעבר. הוא הוסיף כי לא יטיל סנקציות דומות לאלו של אוקראינה, שאסרה על כניסת גברים רוסים בני 16 עד 60 מלהיכנס למדינה מחשש לפלישה כוללת.

"הרשויות הנוכחיות באוקראינה לא רוצות לפתור את הסכסוך, במיוחד לא באמצעי שלום", אמר פוטין לכתבים בתום פסגת G20 בארגנטינה. "כל עוד הן בשלטון, המלחמה תימשך". הוא הוסיף כי לא שוחח עם קייב על שחרור 24 המלחים שנשבו בעת ההשתלטות על שלושת כלי השיט שניסו לעבור מהים השחור על ים אזוב דרך מצרי קרץ', שבשליטת רוסיה. המלחים מואשמים בחצייה לא חוקית של הגבול והם הועברו למוסקבה מחצי האי קרים, שסופח ב-2014 מאוקראינה.

נשיא ארה"ב טראמפ חולף על פני יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ונשיא רוסיה פוטין בפסגת G20 בארגטינה, 30 בנובמבר 2018. רויטרס
שוחחו בקצרה. טראמפ חולף על פני פוטין בפתח פסגת G20, שישי/רויטרס

בעקבות ההחרפה בסכסוך, ביטל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את פגישתו עם פוטין שתוכננה להתקיים אתמול בארגנטינה. "חבל שלא הצלחנו לקיים פגישה מלאה", אמר פוטין, שאמר כי ליציבות האסטרטגית בין המעצמות יש חשיבות עליונה, ברקע פרישתו של טראמפ מכוונת טראמפ לפרוש מהסכם לבקרת נשק גרעיני שנחתם בין המדינות עוד בתקופת ברית המועצות. לדבריו, הוא לא מציב תנאים מקדימים לקיום פגישה בעתיד. לפי הקרמלין, שני המנהיגים, שנועדו ביולי בהלסינקי, נפגשו בקצרה ביום שישי בשולי הפסגה.

פוטין גם דחתה את טענותיה של אוקראינה ולפיהן בעיותיה הכלכליות נגרמו כתוצאה מהמלחמה. "תמיד קל להאשים 'אויב חיצוני'", אמר נשיא רוסיה, שממשלו נתון תחת סנקציות כבדות מאז סיפוח קרים והתמיכה בבדלנים במזרח אוקראינה. קייב קוראת למערב להטיל עיצומים חדשים על מוסקבה, אך בינתיים זה עוד רחוק ממימוש.

אוקראינה נקלעה לקשיים כלכליים בשל המלחמה, שגזלה משאבים רבים עבור הצבא ותעשיות כבדות הנמצאות במחוזות שבשליטת המורדים. יותר מעשרת אלפים בני אדם - שליש מהם אזרחים - נהרגו בלחימה, שמאז 2015 הפכה רובה לספורדית. קייב קיבלה עד עתה רק כמחצית מחבלית הסיוע בסך 17.5 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית בשל קצב הרפורמות האטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully