וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל איומי רוסיה: ארה"ב במפגן כוח אווירי בשמי אוקראינה

צבא ארה"ב אמר כי הוא ערך טיסה "מיוחדת" במרחב האווירי של המדינה, אחרי התקרית הימית שבה השתלטה מוסקבה על כלי שיט אוקראיניים. לפי ההערכות, הפנטגון בחן את מערכות ההגנה האווירית של רוסיה הפרוסות באזור

רויטרס

צבא ארצות הברית אמר היום (חמישי) כי הוא ערך טיסה "מיוחדת" במרחב האווירי של אוקראינה. זאת במפגן כוח של וושינגטון מול מוסקבה, אחרי התקרית הימית שאירעה לחופי חצי האי קרים בחודש שעבר כשרוסיה השתלטה על שלושה כלי שיט אוקראיניים.

בהצהרה של הפנטגון, נאמר כי תזמון הטיסה "נועד להבהיר את מחויבותה של ארצות הברית לאוקראינה ולמדינות אחרות". הפנטגון תיאר את "המתקפה" במצרי קרץ' ככזו שנעשתה ללא פרובוקציה מצד קייב וכחלק "מתבנית תוקפנית ופעילות מאיימת" של רוסיה.

פרטים נוספים על הטיסה לא נמסרו, אך ייתכן שהיא נועדה לבחון את מערכות ההגנה האוויריות של רוסיה באזור. בין היתר, היא פרסה סוללות נוספות של S-400 בחצי האי קרים, שאותו סיפחה מאוקראינה ב-2014.

עוד על הסכסוך בין אוקראינה לרוסיה
פוטין: המלחמה באוקראינה תימשך כל עוד הממשל הנוכחי בשלטון

מטוסים של חיל האוויר של אוקראינה, 6 בדצמבר 2018. רויטרס
מטוסי קרב מלווים מטוס תובלה של חיל האוויר של אוקראינה, היום/רויטרס

הטיסה בוצעה כחלק מהסכם "שמיים פתוחים", המאפשר ל-34 המדינות החברות לאסוף מידע על הכוחות הצבאיים ועל הפעילות של יתר המדינות. עם זאת, הטיסה של ארצות הברית הייתה כחלק מהסכמה עם אוקראינה. זאת הייתה טיסה ראשונה מסוגה מאז תגובת וושינגטון לסיפוח קרים.

רוסיה מסרבת לשחרר את 24 המלחים ששבתה בעת ההשתלטות על המשט האוקראיני והיא מעמידה את כולם למשפט באשמת כניסה לא חוקית למים הטריטוריאליים של רוסיה. לפי אותות המצוקה שנשלחו על ידי הספינות האוקראינות, הן היו בנתיב שיט בינלאומי כשהותקפו על ידי חיל הים הרוסי. בהתאם להסכם שנחתם ב-2003, לפני סיפוח קרים והמלחמה במזרח אוקראינה, קייב ומוסקבה קבעו כי מצרי קרץ' וים אזוב הם מים משותפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully