וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כניסה לגברים רוסים: אוקראינה סוגרת את הגבול

30.11.2018 / 16:56

משמר הגבול הודיע כי תיאסר כניסתם של גברים רוסים בני 16 עד 60 בעקבות התקרית לחופי קרים. קייב מזהירה כי פוטין מתכנן פלישה צבאית כוללת למדינה והכריזה גם משטר צבאי. האיחוד יעביר סיוע של 500 מיליון דולר

רויטרס

אוקראינה הודיעה היום (שישי) כי תאסור על אזרחי רוסיה בני 16 עד 60 להיכנס למדינה בשל המתיחות בין שתי המדינות מאז העימות הימי בים השחור שהתרחש ביום ראשון. גורם בכיר בקייב הוסיף כי הממשלה שוקלת אם להגיב בפעולות דומות לאלו שנקטה מוסקבה בעת התקרית בים השחור, אחת החמורות ביותר בין השכנות מאז תחילת הסכסוך ב-2014.

"הצעדים האלו נועדו למנוע מהפדרציה הרוסית להקים צבאות פרטיים כאן, שלמעשה מייצגים את הכוחות המזוינים שלה", אמר הנשיא פטרו פורושנקו על המגבלות על כניסת אזרחים רוסים, שלדבריו אמורות לסייע בבלימת פלישה כוללת של רוסיה. "זאת כדי לא לאפשר להם לבצע את הפעולות שהם ניסו לעשות ב-2014". סוכנות הידיעות הרוסית RIA ציטטה חבר פרלמנט רוסי שלפיו מוסקבה לא מתכננת להטיל איסורים דומים על נערים וגברים אוקראינים.

השבוע הכריז פורושנקו על משטר צבאי בחלקים מהמדינה, מחשש שרוסיה מתכננת פלישה כוללת. זאת אחרי שהיא השתלטה על שלושה כלי שיט ששטו מהים השחור לים אזוב שלחופי חצי האי קרים, תוך שהיא פותחת עליהם באש. 24 אנשי צוות נעצרו והועברו לבית כלא ברוסיה, לקראת משפטם בגין חדירה לגבול. שלושה מהם מאושפזים בבית חולים. שר החוץ של אוקראינה אמר כי קייב מנסה לקבל גישה קונסולרית אליהם.

לקריאה נוספת בנושא
נשיא אוקראינה: פוטין שקרן, הוא רוצה את כל המדינה שלי
בשל המשבר באוקראינה: טראמפ ביטל את פגישתו עם פוטין בפסגת ה-G20

מלח מהצי של אוקראינה מובל לדיון בבית משפט בחצי האי קרים, רוסיה, 27 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
מלח אוקראיני מובל לבית משפט בחצי האי קרים, שני/רויטרס, רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאשים את נשיא אוקראינה באחריות לתקרית, שלדבריו נועדה לשפר את הפופולריות שלו לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. פוטין היה אמור להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפסגת ה-G20 בארגטינה, אך האחרון הודיע אתמול במפתיע על ביטולה לאור האירועים. הרובל, הרגיש למצבים כאלו, איבד מערכו אחרי ההודעה על ביטול הפגישה בין פוטין לטראמפ. לפי מוסקבה, השניים צפויים להיפגש בקצרה בשולי הפסגה.

אוקראינה קוראת למערב להטיל סנקציות על רוסיה, נוספות לאלו שהושתו בעקבות סיפוח קרים ב-2014 והתמיכה של מוסקבה בבדלנים הפרו-רסים במזרח המדינה. בנוסף לכך, נשיאה ביקש מנאט"ו לשלוח ספינות קרב לשטח הימי שבמחלוקת, אך בשלב זה דרישותיו של פורושנקו לסיוע צבאי מקיף לא נראות ריאליות. עם זאת, אחד ממקורביה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמר כי על האיחוד ועל ארצות הברית לשקול בתגובה לאסור על עגינת ספינות רוסיות שיצאו מים אזוב בנמליהם.

בנוסף לכך, האיחוד האירופי שחרר 500 מיליון אירו כסיוע לקייב, ונשיא המועצה האירופית דונלד טוסק העריך כי בריסל תעריך את הסנקציות המוטלות על מוסקבה בפסגה באמצע החודש הבא. "אירופה מאוחדת בתמיכתה בריבונות אוקראינה ובשלמותה הטריטוריאלית, לכן אני משוכנע שהאיחוד יאריך את הסנקציות נגד רוסיה בדצמבר", אמר היום טוסק במסיבת עיתונאים בארגנטינה.

רוסיה, מצדה, משדרת על כוונותיה לעבות את מערכי ההגנה האווירית שלה בקרים. דובר הפיקוד הדרומי בצבא אמר היום כי חטיבה חדשה של מערכות פנציר, טילי קרקע-אוויר לטווח בינוני, תתפרס בחצי האי עד לסוף השנה. זאת אחרי שמוסקבה הכריזה על פריסת גדוד רביעי של S-400 בצפון קרים. בנוסף לכך, גורם ביטחוני אמר כי רוסה מתכננת לבנות מערכת התראה חדשה מפני טילים בשנה הבאה.

(עדכון ראשון: 10:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully