וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה: פוטין שקרן, הוא רוצה את כל המדינה שלי

29.11.2018 / 14:29

פורושנקו דחק במערב שלא להאמין לנשיא רוסיה, אחרי התקרית לחופי קרים. הוא מבקש מנאט"ו לשלוח כוח ימי ולהעביר סיוע צבאי לארצו, שנתונה תחת משטר צבאי. "בתור צאר, הוא רואה את אוקראינה כמושבה שלו"

רויטרס

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו האשים היום (חמישי) את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכך שהוא רוצה לכבוש את כל ארצו, וקרא לנאט"ו לפרוס ספינות מלחמה בים המשותף בין שתי המדינות השכנות בעקבות התקרית הימית. הוא גם אמר כי יגביל את תנועותיהם של אזרחים רוסים בארצו, שחלקים ממנה נתונים למשטר צבאי.

"אל תאמינו לשקרים של פוטין", אמר פורושנקו לבילד, העיתון הנפוץ ביותר בגרמניה, כשהשווה את ההיתממות של רוסיה להכחשותיה ב-2014 כי היא שלחה חיילים לקרים על אף שהם היו בדרכם לספח את חצי האי. "פוטין רוצה את האימפריה הרוסית הישנה בחזרה", אמר. "קרים, דונבאס, כל הארץ, כמו הצאר הרוסי, כפי שהוא (פוטין) רואה את עצמו, האימפריה שלו לא יכולה לתפקד בלי אוקראינה. הוא רואה אותנו כמושבה שלו".

דבריו של פורושנקו לתקשורת הגרמנית הם חלק מפעולה מתואמת של קייב במטרה להשיג תמיכה מערבית לסנקציות נוספות נגד מוסקבה, סיוע צבאי וחיזוק ההתנגדות לצינור הגז הרוסי המאיים לשלול מאוקראינה הכנסות חשובות. בעלות הברית המערביות של אוקראינה לא נענו עד כה לדרישותיו, למרות אזהרותיו מפלישה אפשרית של רוסיה אחרי שהשתלטה על שלוש ספינות של חיל הים האוקראיני ו-24 מלחים שהיו עליהן.

מוסקבה וקייב מאשימות אחת את השנייה באחריות לאירוע בים השחור, שהתרחש לחופי חצי האי קרים שאותו סיפח פוטין ב-2014. הקהילה הבינלאומית אינה מכירה בסיפוח קרים והטילה סנקציות על מוסקבה, שגם תומכת בבדלנים במזרח אוקראינה. חרף הקריאות של קייב, סנקציות נוספות על מוסקבה לא צפויות לקרות בעתיד הקרוב ובקלות.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
התנגשות ימית: רוסיה תקפה ספינות אוקראיניות לחופי קרים והשתלטה עליהן
רוסיה במסר לאוקראינה: פורסת טילי S-400 נוספים בחצי האי קרים
רוסיה פרסמה "הודאות" של המלחים האוקראינים שנשבו בתקרית הימית

נשיא אוקראינה פורושנקו בתרגיל של הצבא במחוז צ'רניהיב, 28 בנובמבר 2018. רויטרס
קורא לנאט"ו לשלוח ספינות. פורושנקו בתרגיל צבאי, אתמול/רויטרס

וולודימיר אומליאן, שר התשתיות של אוקראינה, אמר כי מוסקבה הטילה בפועל סגר דה על שני נמלים אוקראיניים שלחופי ים אזוב, על ידי מניעת מספינות להיכנס ולצאת לים דרך מצרי קרץ' שבשליטת רוסיה.

הקרמלין מכחיש כי הוא מגביל את מעבר הספינות, ואמר כי הוא לא מודע לשום בעיה. לטענת מסוקבה, אם היו עיכובים "זו תוצאה של מזג האוויר ולא של פוליטיקה". עוד נמסר מהקרמלין כי בקשת הסיוע של פורושנקו מנאט"ו נראית ככזו שנועדה להגביר את המתיחות באזור. הברית הצפון-אטלנטית, שגינתה את השתלטות רוסיה על הספינות האוקראינית, לא הראתה סימנים עד כה ולפיהם היא מוכנה להיענות לבקשת קייב.

פורושנקו, שלטענת פוטין מנצל את המשבר כדי לחזק את הפופולריות שלו לפני הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, קרא גם לגרמניה לעצור את הקמת פרויקט "נורד סטרים 2" לאספקת גז מרוסיה לגרמניה. הצינור יפחית את הצורך באוקראינה, שתפסיד מכך כלכלית. "אנחנו זקוקים לתגובה חזקה, נחושה וברורה לאגרסיביות של רוסיה", אמר בריאיון ל"פונקה". "זה גם אומר לעצור את בניית הצינור".

עם זאת, שר האוצר של גרמניה דחה את הטענות שלפיהן הצינור פוגע במאמצים למנוע הסלמה בסכסוך. הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה כי היא תדון על כך עם פוטין בעת פסגת G20 שתתקיים בסוף השבוע בארגנטינה, שם ייפגש פוטין גם עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. האחרון איים לבטל את הפגישה בשל התקרית הימית, אך הבית הלבן אישר כי הם ישוחחו ביום שבת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא רוסיה פוטין בדיון של מועצת הביטחון הלאומית בסוצ'י, 19 בנובמבר 2018. רויטרס
פוטין בדיון ביטחוני בסוצ'י, בשבוע שעבר/רויטרס

בינתיים, רוסיה מעבה את מערכיה בקרים, שלפי התקשורת הפרו-ממשלתית הופך ל"מבצר". היום אמר דובר של צי הים השחור של רוסיה כי היא העבירה סוללה נוספת של מערכת הנ"מ המתקדמת S-400 לחצי האי.

בסוכנות הידיעות אינטרפקס דווח מפי גורמי ביטחון בקרים כי רוסיה מתכננת לבנות מערכת מכ"ם חדשה בשנה הבאה, שתוכל להתריע מפני שיגורי טילים בליסטיים וטילי שיוט ממרחק. עוד דווח כי רוסיה עובדת על מערכת טכנית חדשה שתאפשר לה לעקוב בצורה טובה יותר אחרי תנועת השיט שלחופי חצי האי על מנת להגן טוב יותר על גבולותיה הימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully