וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה במסר לאוקראינה: פורסת טילי S-400 נוספים בחצי האי קרים

28.11.2018 / 14:37

מוסקבה תעביר סוללות נוספות של מערכת ההגנה האווירית המתקדמת לשטח שסופח מקייב, בצל המתיחות הגואה מאז התקרית הימית. בנוסך לכך, היא שלחה ספינה לים אזוב, מוקד העימות הנוכחי. פוטין: נשיא אוקראינה תכנן את הפורבוקציה

רויטרס

רוסיה אמרה היום (רביעי) כי היא מתכננת לפרוס סוללות נוספות של מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400 בחצי האי קרים. זאת ברקע המתיחות הגוברת עם אוקראינה בעקבות ההשתלטות על שלושה כלי שיט אוקראיניים וצוותם ביום ראשון האחרון. בנוסף לכך, כתב של רויטרס בקרים תיעד שולת מוקשים של הצי הרוסי, "זחרין", מתקדמת לעבר ים אזוב, שבו פועלות הן רוסיה והן אוקראינה, מכיוון הים השחור.

מוסקבה חיזקה את נוכחותה הצבאית בחצי האי מאז שסיפחה אותו ב-2014. היא וקייב מחליפות האשמות על האחריות לתקרית הימית, שזכתה לגינויים מצד המערב והובילה את קייב להכריז משטר צבאי. ברוסיה דווח כי הטילים החדשים יוצבו בקרים בקרוב ויהפכו מבצעיים עד לסוף השנה. פריסתם ככל הנראה תוכננה זה זמן רב, אך תזמון ההכרזה ככל הנראה נועד לשלוח מסר על נחישותה של מוסקבה להגן על מה שהיא מגדירה כשטחה.

לקריאה נוספת בנושא
התנגשות ימית: רוסיה תקפה ספינות אוקראיניות לחופי קרים והשתלטה עליהן

מלח מהצי של אוקראינה מובל לדיון בבית משפט בחצי האי קרים, רוסיה, 27 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
מלח אוקראיני מובל לבית משפט בקרים, אתמול/רויטרס, רויטרס

הקהילה הבינלאומית אינה מכירה בסיפוח קרים והטילה סנקציות על הקרמלין. בעקבות התקרית ביום ראשון, שבה נפצעו גם כמה מלחים אוקראינים מאש צבא רוסיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי שוקלים להשית עיצומים חדשים על ממשלו של הנשיא ולדימיר פוטין. בחצי האי קרים כבר פרוסות שלוש סוללות S-400, שלהן טווח של עד 400 ק"מ המכסה חלקים גדולים משמי הים השחור. עם פריסת הטילים הנוספים, יגדל כיסוי ההגנה האווירי שלה.

במקביל, הרשויות ברוסיה ממשיכות בהליכים המשפטיים נגד 24 המלחים האוקראינים שנשבו. אתמול הורה בית משפט בסימפרופול, בירת קרים, על מעצר 15 מהם למשך חודשיים ובהמשך היום צפויה להתקבל החלטה דומה לגבי יתר המלחים. אחד מהם הוא קצין בכיר בצי האוקראיני ולפחות אחד מהם הוא חבר בשירותי הביון האוקראיניים SBU. שירותי ביון הפנים של רוסיה, FSB, פרסמו אתמול "הודאות" של שלושה מלחים, שככל הנראה נגבו תחת לחץ.

כל המלחים עומדים בפני עונש של עד שש שנות מאסר, אם יורשעו בניסיון לחדור לשטחה של רוסיה. מוסקבה טוענת כי כלי השיט האוקראיניים ניסו לחצות את מצרי קרץ' ללא התראה מוקדמת והתעלמו מקריאות הצי הרוסי לעצור. קייב, מנגד, אומרת כי זכותה להשתמש במצרים, המעבר היחיד בין ים אזוב לים השחור, מבלי לקבל את רשותה של מוסקבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כלי השיט האוקראיני אשר נפגע מאש צבא רוסיה, עוגנת בנמל הימי בקרץ'. רויטרס
אחד מכלי השיט האוקראיניים שנתפס על ידי רוסיה/רויטרס

פוטין האשים היום את נשיא אוקראינה בתכנון ה"פרובוקציה" במטרה לחזק את התמיכה בו לפני הבחירות בשנה הבאה. לדבריו,היה זה תירוץ עבורו כדי להכריז על משטר צבאי. באירוע במוסקבה, אמר פוטין כי המערב מוכן להעלים עין מאחר שהוא נכנע לנרטיב האנטי-רוסי שקייב מקדמת. הוא שיבח את פעילות משמר הגבול הרוסי, שעצר את המלחים ואת כלי השיט.

(עדכון ראשון: 11:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully