וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגשות ימית: רוסיה תקפה ספינות אוקראיניות לחופי קרים והשתלטה עליהן

26.11.2018 / 4:51

כוחות רוסיים השתלטו על שלושה כלי שיט שניסו להגיע לים אזוב ופצעו שלושה מלחים. נשיא אוקראינה איים בהכרזה על ממשל צבאי, ומוסקבה מאשימה אותו בחרחור פרובוקציות לקראת הבחירות. התקרית עלולה להרחיב את הסכסוך בין שתי השכנות

עריכה: איתי עמרם

חיל הים של רוסיה ושל אוקראינה התעמתו אתמול (ראשון) לחופי חצי האי קרים בעקבות התנגדותה של מוסקבה למעבר כלי שיט אוקראיניים דרך הים השחור אל ים אזוב. לפי הצי האוקראיני, אש נפתחה לעבר כלי השיט - שתי ספינות ארטילריה וגוררת - ושלושה מלחים נפצעו, כשכוחות מיוחדים רוסיים השתלטו על הספינות.

על פי סוכנות הידיעות הרוסית RIA, שירותי ביטחון הפנים (FSB) של רוסיה אישרו כי הכוחות המגנים על הגבול השתלטו על שלושה כלי שיט אוקראיניים בים בשחור ו"השתמשו בנשק" כדי לגרום להן לעצור. בהודעה צוין כי הכוחות הרוסיים פעלו מפני שכלי השיט חדרו באופן לא חוקי למים הטריטוריאליים של המדינה, התעלמו מההוראות לעצור ותמרנו באופן מסוכן. ב-FSB אף אישרו כי שלושה מנוסעי כלי השיט האוקראינים נפצעו בתקרית וציינו כי חייהם אינם בסכנה והם מקבלים טיפול רפואי.

בשל ההתפתחויות, נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, שכינס את קבינט המלחמה שלו, הודיע כי הוא יקדם הכרזה על ממשל צבאי. אם הצעתו תאושר בפרלמנט, היא צפויה להגביל את חירויות האזרח ולהעניק למוסדות השלטון כוח רב יותר.

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי צבא אוקראינה החל בשעות הערב המאוחרות בהפגזה על דונייצק, שבשליטת הבדלנים הפרו-רוסים. פוליטיקאים במוסקבה האשימו את קייב בניסיון מחושב של פורושנקו להגביר את הפופולריות שלו לפני הבחירות בשנה הבאה.

לקריאה נוספת בנושא
המחנות שהופכים את ילדי אוקראינה לרוצחים מיומנים
תיעוד: מחסן נשק במזרח אוקראינה התפוצץ, אלפים נמלטו מבתיהם

התנגשות ימית: רוסיה תקפה ספינות אוקראינות לחופי קרים. מערכת וואלה! NEWS
כלי שיט רוסי פוגע בגוררת האוקראינית, היום/מערכת וואלה! NEWS

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הודיעה על כינוס דחוף של מועצת הביטחון בעקבות האירועים. התקרית בים השחור מגיעה ברקע המתיחות הגוברת בין מוסקבה לקייב סביב זכויות השיט באזור. היחסים בין השכנות התדרדרו מאז שמוסקבה סיפחה את חצי האי קרים ב-2014 והעניקה תמיכה לבדלנים במזרח אוקראינה. שתיהן מאשימות זו את זו בהטרדת כלי השיט אחת של השנייה. התקרית הימית החריגה מאיימת להרחיב את הסכסוך הממושך ביניהן.

התקרית החלה כששמשמר הגבול הרוסי ניסה לבלום את כלי השיט, שיצאו מאודסה, מלהגיע לעיר הנמל מריופול. לפי רשת "רוסיה 24", שאחד מכתביה מדווח מהמקום, צוות רוסי טקטי חסם לחלוטין עם ספינת משא את המעבר הגשר במצר קרץ', שמחבר בין הים השחור לים אזוב. לדבריו, מסוקי קרב רוסיים חגו בשמי האזור.

הצי של אוקראינה אמר מוקדם יותר כי הוא שלח שתי ספינות ארטילריה קטנות וגוררת מנמל אודסה לעיר הנמל מריופול, בנתיב הדורש מהן לעבור דרך קרץ'. לפי הודעה שמסר, כלי שיט של משמר הגבול הרוסי ניסו לעצור את המשט הקטן כשפגעו בגוררת, וגרמו לה לנזק. הצי אמר כי הפעולה הזו מוכיחה כי רוסיה מתנגדת בתוקפנות ובצורה בלתי-חוקית.

סוכנויות הידיעות ברוסיה דווחו כי שירותי ביטחון הפנים האשימו את אוקראינה בכך שהיא לא ידעה עוד מראש על המסע, אך בקייב דחו זאת.

(עדכון ראשון: 15:41)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כלי שיט של משמר הגבול של רוסיה מנסה לחסום כלי שיט של אוקראינה בים השחור, 25 בנובמבר 2018. רויטרס
כלי שיט רוסי מנסה לחסום ספינות אוקראיניות, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully