וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה פרסמה "הודאות" של המלחים האוקראינים שנשבו בתקרית הימית

27.11.2018 / 14:25

שירותי הביטחון פרסמו סרטון שבו נראו שלושה מהחיילים שהיו על כלי השיט מספרים כיצד לכאורה חדרו את הגבול. אחד מהם נראה מקריא מטלפרומטר. במוסקבה הביעו דאגה מהכרזת המשטר הצבאי של קייב, במערב דוחקים בצדדים לחדש את הדיאלוג

"הודאת" המלחים האוקראינים

סוכנות הביון המרכזית של רוסיה (FSB) פרסמה היום סרטון שבו נראו שלושה מתוך יותר מ-20 המלחים האוקראינים ששבתה בתקרית לחופי הים שאירעה ביום ראשון. כולם אמרו כי הם חדרו לגבול רוסיה, אולם לא ניתן לדעת אם ההודאות שלהם הוצאו מהם בכוח. אחד מהם נראה בבירור מקריא מטלפרומטר.

שתי השכנות, שיחסיהן התדרדרו בהתמדה מאז שסיפחה רוסיה את חצי האי קרים ב-2014, מאשימות זו את זו באחריות לתקרית, אחת החמורות והישירות ביותר בין הצדדים שאירעו בשנים האחרונות. במהלך ההיתקלות, השתלטו כוחות רוסיים מיוחדים על שלושה כלי שיט אוקראיניים שעשו את דרכם מהים השחור לים אזוב. בין שלושה לשישה חיילים נפצעו, אחר שהכוחות הרוסיים פתחו באש.

המכה הקשה שספג הצי האוקראיני הקטן הובילה את הנשיא פטרו פורושנקו להכריז על משטר צבאי במחוזות הגובלים ברוסיה ובשטחי בדלנים במזרח, זאת, לטענתו, מחשש לפלישה כוללת. המשטר הצבאי יימשך לחודש לפחות, שבמהלכו יוכלו הרשויות להגביל התכנסויות ציבוריות ולפקח על התקשורת.

במוסקבה הביעו דאגה מהכרזת המשטר הצבאי של קייב, ואילו במערב דוחקים בצדדים לחדש את הדיאלוג כדי להימנע מעימות נרחב. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ואמר כי הוא "מודאג מאוד" מהמצב והטיל את האחריות להסלמה על אוקראינה. דובר של מרקל אמר כי היא הדגישה בפניו את הצורך להפחית את ההסלמה ולחדש את הדו-שיח.

לקריאה נוספת על המשבר בין רוסיה לאוקראינה
אוקראינה הכריזה משטר צבאי בעקבות העימות הימי עם רוסיה

מלח מחיל הים של אוקראינה שנשבה על ידי רוסיה, נובמבר 2018. .
אחד המלחים מוסר "הודאה" בפני צבא רוסיה/.

במערב גינו את התקיפה הרוסית, שמגיעה בעת השפל החמור ביותר ביחסים בין הצדדים מאז המלחמה הקרה. פולין והמדינות הבלטיות, החוששות ממוסקבה, קראו לאיחוד האירופי להטיל סנקציות נוספות עליה. "אנחנו נהיה מוכנים לתמוך בהרחבת הסנקציות", אמר שר ההגנה של אסטוניה, יורי לויק לרויטרס. "הסנקציות הן ככל הנראה הצורה הברורה ביותר לאותת להנהגה הרוסית שאנו רציניים". שר ההגנה, המתנגד להקמת צינור הגז בין רוסיה לאירופה, אמר כי הדיון סביב המיזם עשוי להיות סבוך יותר בשל ההתפתחויות האחרונות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה מחוץ לשגרירות רוסיה בוורשה, פולין, נגד פוטין בעקבות העימות עם אוקראינה, 26 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
הפגנה נגד פוטין מחוץ לשגרירות רוסיה בוורשה, אתמול/רויטרס, רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הזהירה אתמול את רוסיה כי ההשתלטות שלה על שלושת כלי השיט האוקראיניים היא "הפרה בוטה של הריבונות האוקראינית" ו"פעולה שחצנית שעל הקהילה הבינלאומית לגנות". היא אמרה את הדברים בדיון במועצת הביטחון של האו"ם.

מועצת הביטחון נפגשה פעמים רבות מאז תחילת המשבר ביניהן, אך לאור זכות הווטו של מוסקבה, אין ביכולתה לאמץ החלטות נגדה. עם זאת, ארצות הברית, האיחוד האירופי ומדינות אחרות הטילו סנקציות על הקרמלין בשנים שעברו מאז תחילת הסכסוך בין רוסיה לרפובליקה הסובייטית לשעבר, שקיבלה את עצמאותה ב-1991.

"ארצות הברית מגנה את הפעולה התוקפנית של רוסיה", אמר הלילה שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו. "אנחנו קוראים לה להשיב לאוקראינה את כלי השיט שלה ואת צוות המלחים, ולכבד את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית שלה בהתאם לגבולות המוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית".

(עדכון ראשון: 11:25)

מפת חלוקת המחוזות שבהם הוכרז משטר צבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully