וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מאוטרכט נעצר: "ייתכן שהרקע הוא סכסוך משפחתי"

אחרי החשש שהירי באוטרכט הוא פיגוע, הרשויות בהולנד עצרו את החשוד שהרג שלושה בני אדם והודיעו שמדובר בסכסוך משפחתי. בסוכנות ידיעות טורקית דווח כי היורה תקף קרובת משפחתו בעת ויכוח ולאחר מכן את מי שניסו לעזור לה. הוא נעצר בעבר בחשד לשורת עבירות פליליות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק ואיתי עמרם

הירי שגרם למותם של שלושה בני אדם ולפציעתם של תשעה נוספים בעיר אוטרכט שבהולנד בוצע על רקע ויכוח משפחתי - כך הודיעו היום (שני) הרשויות בהולנד, אחרי שסברו שמדובר בפיגוע. המניע עדיין נבדק, אך לדברי בני משפחתו של היורה, שצוטטו בסוכנות הידיעות הטרוקית, "אנדולו", החשוד ירה לעבר קרובת משפחת בעת ויכוח ולאחר מכן לעבר מי שניסו לעזור לה.

ליורה, שזוהה כגוקמן טניס, אזרח טורקיה בן 37, שורה של עבירות קודמות בהן ניסיון הריגה, גניבה, איום על נשים וניסיון אונס, אך הוא שוחרר על ידי המשטרה. הירי התרחש בתחנת רכב הקלה בעיר ושלושה מבין תשעת הפצועים הם במצב קשה. הרשויות העריכו תחילה כי האפשרות הסבירה ביותר היא שמדובר בפיגוע, והחליטו על הגברת האבטחה בעיר ועל סגירת בתי ספר ושירותי הרכבת.

עוד בוואלה! NEWS:
שנה לפני חיסול חאשוקג'י: "בן סלמאן הקים צוות חשאי להשתקת מתנגדיו"
חמש שנים לסיפוח קרים: רוסיה תפרוס מפציצים גרעיניים בחצי האי
משלבים כוחות: איראן וטורקיה פתחו במתקפה נגד הכורדים

כחות משטרה, בזירת פיגוע הירי באוטרכט, אמסטרדם 18 במרץ 2019. רויטרס
זירת הירי, היום/רויטרס

בעקבות הירי, כינס ראש ממשלת הולנד מארק רוטה את הממשלה לדיון חירום והביע דאגה רבה מהתקרית. "המדינה שלנו הוכתה במתקפה באוטרכט", אמר רוטה, שהוסיף כי התחושה במדינה היא "שילוב של חוסר אמונה וסלידה". לדבריו, "אם זו מתקפת טרור, יש לנו תשובה אחת: המדינה והדמוקרטיה שלנו צריכות להיות חזקות יותר מהפנטיות והאלימות".

לפי דיווחים מקומיים, האבטחה סביב מוסדות הממשל בעיר האג תוגברה אחרי התקרית באוטרכט כמו גם בנמלי תעופה ואתרים אחרים. ראש היחידה למאבק בטרור, פייטר ג'אפ אלברסברג, אמר כי רמת הכוננות במחוז אוטרכט עלתה לרמה 5, הגבוהה ביותר. "מבצע הירי עדיין לא נתפס. לא ניתן לפסול מניע טרוריסטי", כתב בטוויטר.

עוד באותו נושא

חשד לטרור בהולנד: 3 הרוגים ו-9 פצועים מירי באוטרכט; מצוד אחרי היורה

לכתבה המלאה
חשד לטרור בהולנד: הרוג ופצועים מירי לעבר רכבת קלה בעיר אוטרכט, 18 במרץ 2019. AP
זירת הירי, היום/AP

ראש העיר יאן ואן זאנן אמר כי האפשרות שמדובר במתקפת טרור היא המניע הסביר ביותר. המשטרה המקומית שלחה שלושה מסוקים לשמי האזור בחיפושים אחר היורה, שנמלט במכונית מהזירה. העירייה הודיעה כי שירותי הרכבת הקלה בעיר הופסקו. בתי הספר נקראו לסגור את שעריהם ואבטחה תוגברה גם במסגדים. המשטרה קראה לתושבים להתרחק מהאזור ולאפשר לרשויות לעשות את עבודתן.

ברשת המקומית RTV ציטטו עד ראיה שאמר כי הוא ראה אישה שוכבת על הקרקע אחרי סוג של עימות. הוא אמר כי ראה כמה גברים נמלטים מהתחנה ב"כיכר 21 באוקטובר" בעיר. "הכנסתי אותה למכונית שלי ועזרתי לה", אמר לרשת NOS. "כשהמשטרה הגיעה, היא הייתה חסרת הכרה". עד ראיה אחר סיפר לאתר NU.nl כי "אדם החל לירות בפראות".

(עדכון ראשון: 18:18)

כחות משטרה, בזירת פיגוע הירי באוטרכט, אמסטרדם 18 במרץ 2019. רויטרס
זירת הירי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully