וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור בהולנד: 3 הרוגים ו-9 פצועים מירי באוטרכט; מצוד אחרי היורה

המשטרה מנהלת מצוד אחרי אזרח טורקיה בן 37, שפתח באש לעבר נוסעים בתחנת רכתב קלה בעיר. המשטרה אמרה כי ייתכן שזהו פיגוע והאבטחה תוגברה בנמלי התעופה ומושבה של הממשלה בהאג. ראש הממשלה כינס דיון חירום. עד ראיה: "הוא החל לירות בפראות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק ואיתי עמרם

לפחות שלושה בני אדם נהרגו ועוד תשעה נוספים נפצעו היום (שני) מירי בעיר אוטרכט שבהולנד - כך אמרו הרשויות, שלפיהן ייתכן שזו מתקפת טרור. שלושה מהפצועים במצב קשה. הירי התרחש בתחנת רכבת קלה בעיר וככל הנראה בכמה מוקדים נוספים. היורה, שזוהה כגוקמן טניס, אזרח טורקיה בן 37, טרם נתפס ומתנהל מצוד אחריו.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הירי החל בשעה 10:45 לפי שעון מקומי וכי המשטרה שלחה שלושה מסוקים לשמי האזור בחיפושים אחרי היורה, שנמלט במכונית מהזירה. המשטרה אמרה כי ייתכן שהיו עוד מעורבים בירי. בתמונה שפרסמה נראה החשוד המזוקן הנוסע בתחבורה הציבורית והיה לבוש בחולצה כחולה עם ברדס.

העירייה הודיעה כי שירותי הרכבת הקלה בעיר הופסקו. בתי הספר נקראו לסגור את שעריהם ואבטחה תוגברה גם במסגדים. המשטרה קראה לתושבים להתרחק מהאזור ולאפשר לרשויות לעשות את עבודתן. ראש העיר יאן ואן זאנן אמר כי האפשרות שמדובר במתקפת טרור היא המניע הסביר ביותר. "ככל הנראה היה יורה אחד, אבל ייתכן שהיו עוד", אמר.

לפי חלק הדיווחים, המשטרה כיתרה מבנה שבו ייתכן שהחמוש מסתתר, אך שעות לאחר מכהן הבהירו כי הוא עדיין חופשי ומסוכן. היא קראה לתושבים להתרחק ממנו ולהודיע לרשויות אם הם מזהים אותו.

עוד ידיעות מהעולם
6 מיליון איש יסבלו משיבושים: תאונת רכבות חריגה בהונג קונג
40 ק"ג של פלסטיק נמצאו בקיבתו של לווייתן מת בחופי הפיליפינים

חשד לטרור בהולנד: הרוג ופצועים מירי לעבר רכבת קלה בעיר אוטרכט, 18 במרץ 2019. AP
האזרחים נקראו להתרחק מהזירה. שוטרים באזור הירי, היום/AP

ברשת המקומית RTV ציטטו עד ראיה שאמר כי הוא ראה אישה שוכבת על הקרקע אחרי סוג של עימות. הוא אמר כי ראה כמה גברים נמלטים מהתחנה ב"כיכר 21 באוקטובר" בעיר. "הכנסתי אותה למכונית שלי ועזרתי לה", אמר לרשת NOS. "כשהמשטרה הגיעה, היא הייתה חסרת הכרה". עד ראיה אחר סיפר לאתר NU.nl כי "אדם החל לירות בפראות".

בעקבות הירי, כינס ראש ממשלת הולנד מארק רוטה את הממשלה לדיון חירום והביע דאגה רבה מהתקרית. לפי דיווחים מקומיים, האבטחה סביב מוסדות הממשל בעיר האג תוגברה אחרי התקרית באוטרכט כמו גם בנמלי תעופה ואתרים אחרים.

"המדינה שלנו הוכתה במתקפה באוטרכט", אמר רוטה, שאמר כי לא ניתן לפסול את האפשרות שזו הייתה מתקפת טרור. "זה ברור שהיו יריות לעבר נוסעי רכבת קלה באוטרכט, ושיש פצועים", הוסיף לפני שנמסר מניין הקורבנות העדכני. הוא אמר כי התחושה במדינה היא "שילוב של חוסר אמונה וסלידה". לדבריו, "אם זו מתקפת טרור, יש לנו תשובה אחת: המדינה והדמוקרטיה שלנו צריכות להיות חזקות יותר מהפנטיות והאלימות".

ראש היחידה למאבק בטרור, פייטר ג'אפ אלברסברג, אמר כי רמת הכוננות במחוז אוטרכט עלתה לרמה 5, הגבוהה ביותר. "מבצע הירי עדיין לא נתפס. לא ניתן לפסול מניע טרוריסטי", כתב בטוויטר. הוא קרא לאזרחים לעקוב מקרוב אחרי הוראות המשטרה המקומית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חשד לטרור בהולנד: הרוג ופצועים מירי לעבר רכבת קלה בעיר אוטרכט, 18 במרץ 2019. AP
כוחות בוחנים את קרונות הרכבת הקלה אחרי הירי/AP

הירי,התרחש ימים אחרי הטבח במסגדים בניו זילנד, שבו נהרגו 50 מתפללים אחרי שמחבל אוסטרלי פתח באש לעברם ושידר זאת בשידור חי בפייסבוק.

אוטרכט, העיר הרביעית בגודלה במדינה, מוכרת בזכות התעלות הציוריות שלה ואוכלוסיית סטודנטים גדולה. תקריות ירי בעיר, ובהולנד כולה, הן נדירות במיוחד.

(עדכון ראשון: 12:22)

חשד לטרור בהולנד: הרוג ופצועים מירי לעבר רכבת קלה בעיר אוטרכט, 18 במרץ 2019. AP
חשד לטרור בהולנד: הרוג ופצועים מירי לעבר רכבת קלה בעיר אוטרכט, 18 במרץ 2019/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully