וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 ק"ג של פלסטיק נמצאו בקיבתו של לווייתן מת בחופי הפיליפינים

חוקרים מצאו לווייתן מקור בחופי הפיליפינים עם כמות עצומה של שקיות פלסטיק. המדינה היא אחד המקורות המשמעותיים לזיהום פלסטיק באוקיינוסים בעולם

לווייתן מת שנמצא עם 80 ק"ג של פלסטיק בקיבתו בחופי הפיליפינים, מרץ 2019. צילום מסך
החוקרים נדהמו. הלווייתן המת שנמצא החודש בחופי הפיליפינים/צילום מסך

לווייתן מת שנשטף לחופי הפיליפינים נשא 40 ק"ג של שקיות פלסטיק בקיבתו - כך אמרו חוקרים במוזיאון "ד'בון קולקטור" שגילו את היונק הימי ממזרח לדבאו סיטי בתחילת מרץ. החוקרים אמרו כי הם מעולם לא ראו כל כך הרבה פלסטיק כמו הכמות שמילאה את קיבתו של לווייתן המקור. הוא בלע 16 שקי אורז וכן שקיות קניות רבות. בימים הקרובים, המוזיאון יפרסם את רשימת הממצאים שנמצאו בו.

"לא הייתי מוכן לכמות כזו של פלסטיק", אמר מייסד המוזיאון ונשיאו, דארל בלצ'לי, לרשת CNN. "זה היה כל כך הרבה, עד שהפלסטיק התחיל להסתייד". השימוש בשקיות פלסטיק היא בעיה משמעותית בכמה מדינות בדרום מזרח אסיה, כולל בפיליפינים. לפי מחקר ב-2015, חמש מדינות ביבשת - סין, אינדונזיה, הפיליפינים, וייטנאם ותאילנד - מנפקות 60% מכלל כמות הפלסטיק המגיעה לאוקיינוסים.

ביוני נשטף לחופי תאילנד לווייתן שבלע 80 שקיות פלסטיק, זמן קצר אחרי שממשלת בריטניה פרסמה דוח שלפיו כמות הפלסטיק באוקיינוס עשויה לגדול פי שלושה בתוך עשור ללא נקיטת צעדים דחופים בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
עם 80 שקיות בקיבה: המוות בייסורים של הלווייתן שנחנק מפלסטיק

לווייתן מת שנמצא עם 80 ק"ג של פלסטיק בקיבתו בחופי הפיליפינים, מרץ 2019. צילום מסך
אחת השקיות שנמצאו בקיבתו של הלווייתן/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully