וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם 80 שקיות בקיבה: המוות בייסורים של הלווייתן שנחנק מפלסטיק

תושבים בדרום תאילנד איתרו את היונק הימי, מסוג נתב, כשהוא תקוע בתעלה. צוותים וטרינריים ניסו להצילו, אך כמות הפסולת שבלע היו יותר מדי עבורו. "עם 80 שקיות בקיבה, אתה מת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לווייתן מת בדרום תאילנד אחרי שבלע יותר מ-80 שקיות פלסטיק, בתום מאמצי הצלה שעלו בתוהו. המשרד למשאבי המים והחוף מסר כי הלווייתן, מסוג נתב, אותר גוסס בתעלה בסמוך לגבול עם מלזיה. צוות וטרינרי ניסה להצילו, אך הלווייתן מת ביום שישי. בניתוח גופתו התגלו בקיבה 80 שקיות, שמשקלן שמונה ק"ג.

תושבים השתמשו במצופים כדי להשאיר את הלוויתן מעל פני המים, אחרי שזיהו את מצוקתו לראשונה ביום שני שעבר, והגנו עליו עם מטריה מפני הגשם. במהלך ניסיונות החילוץ, הלוויתן הקיא חמש שקיות.

ת'ון ת'מרונגנווסווט, ביולוג ימי ומרצה באוניברסיטת קסטסרט, אמר כי השקיות מנעו מהלווייתן לאכול מזון מזין. "אם יש לך 80 שקיות בקיבה, אתה מת", אמר. הוא התייחס לכך שתאילנד היא אחת המשתמשות הגדולות ביותר בעולם בשקיות פלסטיק, שגורמות למותם של 300 בעלי חיים ימיים מדי שנה, כולל לווייתני נתב, צבי ים ודולפינים. "זאת בעיה ענקית, אנחנו משתמשים בהמון פלסטיק", אמר.

מותו בייסורים של הלווייתן עורר תגובות נזעמות ברשתות החברתיות בתאילנד. "אני חש צער על החיה שלא עשתה שום דבר, חוץ מלשאת בנטל מעשיהם של בני האדם", כתב משתמש אחד בטוויטר.

לווייתן שאותר בחופי דרום תאילנד עם 80 שקיות בקיבתו,1 ביוני 2018. רויטרס
תושבים גוננו עליו מפני הגשם. הלווייתן שנחנק משקיות פלסטיק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully