וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לפני חיסול חאשוקג'י: "בן סלמאן הקים צוות חשאי להשתקת מתנגדיו"

גורמים אמריקניים שתודרכו בחומר מסווג אמרו לניו יורק טיימס כי יורש העצר אישר תכנית סודית לדיכוי מבקריו, שכללה חטיפות מעצרים ועינויים. בין חברי הצוות היו גם אלו שהיו מעורבים ברצח העיתונאי בטורקיה. בריאד סירבו להגיב

עריכה: טל רזניק

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אישר תכנית סודית להשתקת מתנגדיו שנה לפני רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י - כך דיווח היום (שני) הניו יורק טיימס. הקמפיין כלל מעקבים, חטיפות, מעצרים ועינויים של אזרחים סעודים. הדיווח מתבסס על גורמים אמריקניים שקראו חומרים מסווגים על מאמצי הנסיך הצעיר נגד מבקריו וכינו זאת "קבוצת ההתערבות הסעודית המהירה".

עוד דווח כי לפחות אחת המשימות בוצעה על ידי חברי הצוות שרצח את חאשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול באוקטובר האחרון, מה שמעלה את האפשרות שזה היה חלק מקמפיין נרחב נגד מתנגדי משטר. הדיווח התבסס גם על חלק ממקורביהם של הקורבנות הסעודים.

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן במהלך ביקורו בבייג'ינג, סין 22 בפברואר 2019. רויטרס
ראש היחידה ביקש בונוס. יורש העצר בבייג'ינג, בחודש שעבר/רויטרס

הכוח היה מעורב, בין היתר, במעצרן ובעינוייהן של פעילות למען זכויות נשים שנעצרו בשנה שעברה על אף הרפורמות שקידם יורש העצר. אותה קבוצה הייתה כל כך עסוקה, עד שביוני שאל העומד בראשה יועץ בכיר של בן סלמאן אם חבריה יקבלו בונוס לכבוד עיד אל-פיטר, המסיים את חודש הרמדאן.

גורמים סעודיים סירבו לאשר או להכחיש את קיומו של צוות מיוחד כזה, או להשיב לשאלות העיתון על פעילותו. בריאד מכחישים כי יורש העצר הורה על הרצח של חאשוקג'י, שכתב טורים ביקורתיים נגדו בוושינגטון פוסט, אם כי סוכנויות הביון האמריקניות משוכנעות כי הוא אחראי לכך. הסנאט קרא לנשיא דונלד טראמפ להעניש את האחראים, אך הוא מסרב עד כה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נתפסו במצלמות האבטחה
תיעוד: חברי צוות החיסול של חאשוקג'י נושאים 
שקיות בהן נמצאים לכאורה חלקי גופתו ביציאה מהקונסוליה הסעודית באיסנטבול. אתר רשמי
צוותי האבטחה הסעודיים נכנסים לבית הקונסול באיסטנבול, אוקטובר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully