וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: פתחנו במתקפה נגד הכורדים עם איראן; בטהראן מכחישים

שר הפנים הטורקי הכריז כי אנקרה וטהראן משתפות פעולה במבצע נגד ה-PKK בצפון עיראק. עם זאת, גורם בכוחות המזוינים האיראניים אמר כי לרפובליקה האסלאמית לא היה חלק בכך

עריכה: איתי עמרם

טורקיה ואיראן שיתפו פעולה במצבע צבאי נגד המחתרת הכורדית (PKK) - כך הודיע היום (שני) שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו. עם זאת, בטהראן הכחישו את דבריו ואמרו כי הם לא היו חלק מהפעולה.

"פתחנו במבצע משותף עם איראן נגד ה-PKK בגבולנו המזרחי הבוקר, ונכריז בעתיד על התוצאות", צוטט סוילו בסוכנות אנאדולו. דבריו גם צוטטו ברשת הממלכתית TRT. שעות לאחר מכן אמר גורם בכוחות המזוינים של איראן לסוכנות הידיעות פארס כי הרפובליקה האסלאמית לא השתתפה במבצע של צבא טורקיה נגד ה-PKK.

עוד ידיעות מהעולם
חשד לטרור בהולנד: הרוג ופצועים מירי ברכבת הקלה באוטרכט; מצוד אחרי היורה
לטפל באומה שבורה: המבחן הראשון של המנהיגה הצעירה של ניו זילנד
ראש ממשלת הולנד: מיי היא כמו האביר חסר הגפיים ממונטי פייתון

רוחאני וארדואן בפסגה בטהראן - 7 ספטמבר 2018. רויטרס
רוחאני וארדואן בפסגה על סוריה בטהראן, בשנה שעברה/רויטרס

צבא טורקיה פועל בשגרה נגד החמושים ממפלגת הפועלים של כורדיסטן בצפון עיראק וגם בדרום-מזרח המדינה מאז קריסת שיחות השלום ב-2015. ה-PKK, המבקש אוטונומיה גדולה יותר למיעוט הכורדי בטורקי, מוגדר ארגון טרור על ידי טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי.

מפלגת "החיים החופשים של כורדיסטן" האיראנית (PJAK), המסונפת ל-PKK, הוקמה ב-2004 למען מאבק עבור אוטונומיה לכורדים באיראן. בשבוע שעבר ביקר סגן שר הפנים של איראן באנקרה ושתי המדינות הבטיחו להמשיך בשיתוף הפעולה נגד "ארגוני טרור".

(עדכון ראשון: 15:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully