וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת הולנד: מיי היא כמו האביר חסר הגפיים ממונטי פייתון

מארק רוטה אמר כי עמיתתו הבריטית מזכירה לו את הדמות מהסרט "הגביע הקדוש", שסירב להכיר בהפסדו וביקש להכריז על תיקו בתום דו-קרב שבו איבד את ידיו ורגליו. "יש לי הרבה כבוד אליה, אני מאשים את הפוליטיקאים הבריטים", אמר על הכישלון שלה להעביר את הסכם הברקזיט

צילום: רויטרס

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה השווה את ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לאביר מהסרט של מונטי פייתון והגביע הקדוש, שאיבד את ידיו ואת רגליו ואמר שהדו-קרב שניהל הסתיים בתיקו. רוטה הודה כי הוא חש "זעם" בשל המבוי הסתום שאליו הגיע הפרלמנט הבריטי בניסיון להעביר את הסכם הברקזיט עם האיחוד האירופי. הוא אמר כי תסכולו נובע מאלו המחפשים לגרוף רווחים פוליטיים מהמשבר שחווה הממלכה, אבל הוא שיבח את הנחישות "יוצאת הדופן" של מיי אל מול התבוסות החוזרות שהיא חווה בפרלמנט.

"ראו, יש לי הרבה כבוד לתרזה מיי", אמר רוטה בריאיון לרשת ההולנדית WNL . "היא מזכירה לי לעתים קרובות את הדמות ממונטי פייטון, שאיבדה את זרועותיה ואת רגליה, אבל אז הוא אמר ליריב שלו: 'הבה נקרא לזה תיקו'. היא יוצאת דופן. היא ממשיכה וממשיכה. אני לא מאשים אותה, אלא את הפוליטיקאים הבריטים". הוא אמר כי בריטניה נמצאת עתה בעמדה מאוד רעה, בשל ההימור שנלקח עם ההחלטה לפרוש מהאיחוד האירופי במשאל העם ב-2016.

הדמות של האביר השחור בסרט שיצא לאקרנים ב-1975 גולמה על ידי ג'ון קליז, שלא הצליח להודות בהפסדו למלך ארתור, שאותו שיחק גרהאם צ'אפמן.

קטע מהסרט מונטי פייתון והגביע הקדוש. צילום מסך
האביר קטוע הגפיים בסרט "מונטי פייתון וגביע האש"/צילום מסך

עתיד הברקזיט נותר לוט בערפל אחרי שהפרלמנט דחה בשבוע שעבר בפעם השנייה את ההסכם שגיבשה מיי עם בריסל, והצביע בעד בקשה לדחות את מועד הפרישה מ-29 במרץ בכמה חודשים לפחות. האיחוד עוד צריך להתכנס כדי להכריע אם הוא מקבל פה-אחד את הבקשה, ובינתיים מנסה ראשת הממשלה השמרנית לאסוף עוד קולות לפני שתעלה בפעם השלישית את ההסכם.

מיי מזהירה כי ללא קבלת ההסכם שלה, שאותו מסרב האיחוד לפתוח למשא ומתן מחודש, הברקזיט כולו נמצא בסכנה. בסימן לכך שאולי גם מתנגדיה בשורות מפלגה, התומכים ב"ברקזיט קשיח", משנים את עמדתם, אמר היום אחד מבכירי הסיעה האירו-סקפטית כי הוא עשוי לתמוך בהסכם. "הסכם רע עדיף מלהישאר באיחוד", אמר ג'ייקוב ריס-מוג. הוא אמר כי ימתין לראות כיצד תצביע המפלגה הצפון אירית השמרנית (DUP).

עוד באותו נושא

הקרב בין בריטניה לאיחוד מקרב את הממלכה לתרחיש האימים

לכתבה המלאה
תרזה מיי ביציאה מרחוב דאונינג 10, 14 במרץ 2019. AP
תנסה להעביר את ההסכם בשלישית? מיי, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully