וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מין תמורת מזון: נשים במוזמביק משלמות בגופן על אוכל אחרי הציקלון

27.4.2019 / 10:44

בעקבות דיווח הנציבות לזכויות אדם, האו"ם הודיע שיחקור את הטענות, לפיהן על השורדות של סופת הציקלון במוזמביק כופים לקיים יחסי מין עם מנהיגי הקהילה על מנת לקבל מזון. "לאו"ם יש מדיניות אפס סובלנות בנוגע לניצול מיני והתעללות"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

האו"ם הודיע אתמול (שישי) על כוונתו לחקור את הטענות לפיהן על השורדות של סופת הציקלון הקטלנית במוזמביק נכפה לקיים יחסי מין עם מנהיגי הקהילה על מנת לקבל מזון. זאת לאחר שארגון משמר זכויות האדם פרסם עדויות של שורדות, שאמרו שנוצלו על ידי המנהיגים המקומיים.

מהארגון לזכויות האדם נמסר כי הם דיברו עם 12 נשים במחוז נהמטנדה, וכן גם לקחו עדויות מעובדי סיוע ותושבים באזורים אחרים של המדינה שנפגעו מהציקלון "אידאי", כולל בעיר הנמל ביירה. גורמים ברשות לניהול אסונות של מוזמביק לא הגיבו.

"עם כל כך הרבה דיווחים על ניצול מיני והתעללות, אנחנו פועלים במהירות על מנת לעקוב אחר ההאשמות הללו, כולל עם הרשויות הרלוונטיות", מסר משרד האו"ם לתיאום קשרים הומניטריים. "לאו"ם יש מדיניות אפס סובלנות בנוגע לניצול מיני והתעללות. זה לא, ולעולם לא יהיה, מקובל על הדעת שאדם בעמדה של כוח ינצל את החלש ביותר, שנותר בודד בזמן בו הוא צריך עזרה יותר מכל", נמסר בהצהרה.

לקריאה נוספת
"מאבק נגד השעון": מאמצים נואשים למצוא ניצולים מהציקלון באפריקה
שטחים עצומים הוצפו: תיעוד מהאוויר של אסון הציקלון במוזמביק

עקורים מסופת הציקלון אידאי ליד העיר ביירה, מוזמביק, 3 באפריל 2019. רויטרס
עקורים בדרך למחנה ליד העיר ביירה, בתחילת החודש/רויטרס

לפי הארגון לזכויות האדם, המנהיגים הקהילתיים - שככל הנראה קשורים למפלגת השלטון פרלימו - דרשו כסף מהניצולים על מנת ששמותיהם ייכנסו לרשימת מקבלי סיוע, בעוד שאחרים כפו על נשים לקיים איתן יחסי מין תמורת שקית של אורז.

יותר מאלף בני אדם נהרגו ועשרות אלפים פונו מבתיהם בסופת הציקלון שהכתה במוזמביק, זימבבואה ומלאווי, ובעוד שמוזמביק טרם התאוששה מהנזק הרב, סופת ציקלון חדשה, "'קנת'", מכה בה בימים האחרונים. "אידאי" גרמה לאחד מאסונות הטבע הקטלניים ביותר אי-פעם בחצי הכדור הדרומי.

"הניצול המיני של נשים המתקשות להאכיל את המשפחות שלהן אחרי ציקלון 'אידאי' הוא מקומם ואכזרי וצריך להיעצר מיד", נמסר מדוואה מווהינגה, מנהל תחום דרום אפריקה בארגון משמר זכויות האדם. "על הרשויות לחקור מידית את הדיווחים ולהעניש בהתאם את מי שמנצל את מעמדו כדי לנצל ולפגוע בנשים". בארגון, שבסיסו בניו יורק, הוסיפו כי על הגורמים הבינלאומיים, במיוחד האו"ם, להבטיח פיקוח גדול יותר על פעילותם של גורמים מקומיים בעת חלוקת סיוע הומניטרי.

עוד באותו נושא

"ילדים נפלו מהעצים": הציקלון באפריקה הותיר מוות, הרס ומחלות

לכתבה המלאה
נזקי סופת הציקלון שפגעה בעיר ביירה, מוזמביק,19 במרץ 2019. רויטרס
ציקלון נוסף כבר הכה במדינה. שיטפונות בעיר ביירה, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully