וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלאגן פה בחוץ, בלשון המעטה": "פצצת ציקלון" מכה בארה"ב

12.4.2019 / 11:24

יותר מ-500 תאונות דרכים, 77 אלף בתים ועסקים ללא חשמל, השבתת לימודים במאות בתי ספר, יותר מ-60 סנטימטרים של שלג ומאות טיסות שבוטלו: סופה קשה מכה במערב התיכון של ארצות הברית בפעם השנייה החודש. בסוף השבוע צפוי האיום המטאורולוגי להתקדם דרומה

שלג כבד ורוחות חזקות היכו במרכז ארצות הברית אתמול (חמישי), הותירו עשרות אלפי בני אדם ללא חשמל וגרמו לתאונות דרכים רבות. הסערה, "פצצת הציקלון" השנייה שמכה החודש באזור, הביאה עד כה לביטול מאות טיסות בשדה התעופה הבינלאומי בדנבר, הפסקת הלימודים במאות בתי ספר במינסוטה, נברסקה ודקוטה הדרומית, וכיסתה חלקים במערב התיכון ביותר מ-60 סנטימטרים של שלג - שצפוי להמשיך לרדת היום באזור.

השירות המטאורולוגי הלאומי מסר כי בדרום מערב מינסוטה, תיתכן הצטברות של כחצי אינץ' של קרח ורוחות במהירות של מעל 80 קמ"ש.

"פצצת ציקלון" היא תופעה מטאורולוגית הכוללת צניחה חדה בלחץ האוויר ולהתחזקות דרמטית של הסופה בעקבותיה. כך, הסופה החזקה סיכנה את הנהגים בכבישים: במשמר הלאומי במינסוטה סיפרו כי הכוחות נקראו ליותר מ-500 תאונות דרכים. "בלאגן פה בחוץ, וזה בלשון המעטה", סיפר הקצין גורדון שאנק. הסופה מתקרבת גם לצפון ויסקונסין ולמישיגן, ואזהרות לקראת הסופה פורסמו שם. כמה כבישים נסגרו בשלוש המדינות, בחלק מהמקרים לאחר שעמודי חשמל או קווי חשמל נפלו על הדרך.

עוד חדשות מהעולם בוואלה! NEWS:
"הקליע לא הורג, אלא השתיקה": הצעירה שהפכה לסמל ההפגנות בסודאן
דיווח: תכנית השלום של טראמפ עשויה להתפרסם עוד החודש
אחרי 7 שנים שהתבצר בשגרירות: מייסד ויקיליקס נעצר בלונדון

מיניאפוליס מכוסה בשלג בעקבות הסופה, 11 באפריל 2019. REUTERS/Annabelle Marcovici, רויטרס
מיניאפוליס מכוסה בשלג בעקבות הסופה, אתמול/רויטרס, REUTERS/Annabelle Marcovici

נזקי הסופה לא עצרו שם: קרוב ל-77 אלף בתים ועסקים נותרו ללא חשמל במינסוטה, דקוטה הדרומית, אייווה ומישיגן ביום חמישי. האשמים העיקריים בכך היו שלג וקרח שהצטברו על קווי החשמל, לצד רוחות חזקות, כך לפי מאט לינדסטום, דובר חברת אקסל אנרג'י ממינאפוליס. בנוסף, המערכת החורפית אף הביאה לשריפות בחלקים מטקסס, אוקלהומה וניו מקסיקו. תופעה יוצאת דופן - גם אם לא נדירה - של סופת שלגים שנלווים לה רעמים וברקים, דווחה בדקוטה הדרומית לאורך רביעי וחמישי.

צפו בתיעוד נזקי הסופה:

האיום המטאורולוגי החמור ימשיך בסוף השבוע למדינות דרומיות יותר, בהן טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, כאשר גם ערים כגון יוסטון, דאלאס וניו אורלינס עשויות להיפגע ממנו, כך טוענים במרכז לחיזוי סופות של השירות המטאורולוגי. במסגרת הסופות, צפויים שם ברד, רוחות מזיקות וסופות טורנדו.

בנוסף להשפעות המיידיות, הסופה מאיימת לגרום לגאות בנהרות במערב התיכון שעלו על גדותיהם בחודש שעבר וגרמו לנזקים של מיליארדי דולרים בנברסקה, מיזורי, איווה ודקוטה הדרומית. עם זאת, החזאים לא צופים שטפונות דומים הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully