וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקליע לא הורג, אלא השתיקה": הצעירה שהפכה לסמל ההפגנות בסודאן

תמונה בה נראית סטודנטית לבושה לבן על גג רכב בהפגנה בחרטום הפכה לוויראלית, והציבה את עלא סלאח כפני המחאה כולה. "אני שמחה מאוד שהצילום גרם לאנשים בעולם לדעת על המהפכה בסודאן", אמרה. כמחצית מרבבות המפגינים נגד הרודן המודח אל-בשיר הן נשים

אישה מפגינה בחרטום נגד נשיא סודאן עומר אל-באשיר, אפריל 2019. אתר רשמי
יוצאת להילחם על הבית. עלא סאלח בהפגנה בחרטום/אתר רשמי

עלא סאלח, סטודנטית לאדריכלות בת 22 מסודאן, הפכה לסמל המחאה נגד הנשיא עומר אל-בשיר כשתמונתה עומדת על מכונית ומשלהבת את קהל המפגינים התפרסמה ברחבי העולם. "נשים בסודאן מאז ומתמיד השתתפו במהפכות במדינה", אמרה הצעירה. "אם תבחנו את ההיסטוריה בסודאן, כל המלכות שלנו הובילו את ארצנו. זה חלק מהמורשת שלנו. אני גאה מאוד להשתתף במהפכה ומקווה שתשיג את מטרתה".

"אני שמחה מאוד שהתמונה גרמה לאנשים בעולם לדעת על המהפכה בסודאן", הוסיפה סאלח. "מאז תחילת המהפכה יצאתי כל יום והשתתפתי בהפגנות בגלל שההורים שלי גידלו אותי לאהוב את הבית שלנו". לדבריה, היא לא מגיעה למחאה ממניעים פוליטיים, אלא במטרה להילחם למען עתיד טוב יותר למדינתה.

הצעירה סיפרה כי "ביום שבו צולמה התמונה הלכתי לעשרה מוקדים שונים וקראתי שיר מהפכני. זה מלהיב את האנשים. בהתחלה מצאתי קבוצה של שש נשים והתחלתי לשיר, והן התחילו לשיר איתי, ואז הקבוצה ממש גדלה". אחת משורות השיר - "הקליע לא הורג. מה שהורג הוא שתיקת האנשים" - הפכה לפופולרית בקרב המפגינים גם במחאות בינואר 2018 ובמתיחות בספטמבר 2013.

לקריאה נוספת בנושא
חיילים נגד שוטרים: המפגינים בסודאן צרים על מטה משרד ההגנה
יד קשה נגד המפגינים: נשיא סודאן הכריז מצב חירום למשך שנה
ירי חי במפגינים: סודאן מגבירה את דיכוי המחאה

אמה של סלאח היא מעצבת אופנה שעובדת עם טאוב סודאני, סוג השמלה שלבשה הצעירה בתמונה, ואביה הוא בעלים של חברת בנייה. שמלתה הפכה גם היא לסמל הנשים המוחות, וסלאח עצמה סיפרה כי כמעט נעצרה כשלבשה אותה באחת המחאות המוקדמות. "לטאוב יש סוג של כוח וזה מזכיר לנו את מלכות הקנדאקס", אמרה.

האישה שצילמה את התמונה שהפכה ויראלית, לנה חארון, ציינה כי היא "גאה להיות אחד מהאנשים שמנסים לעשות היסטוריה בסודאן". היא קראה למפגינים לשתף כמה שיותר תמונות מהמחאה.

עוד באותו נושא

דיווחים בסודאן: הרודן בשיר הודח אחרי 30 שנה בצל המחאה נגדו

לכתבה המלאה
נשיא סודאן בשיר 1 באפריל, 2019. רויטרס
המשטר שלו הגיע לקצו. בשיר, החודש (צילום: רויטרס)/רויטרס

נשים לוקחות חלק פעיל במחאות המתקיימות מאז חודש דצמבר האחרון ותפסו תאוצה החל מסוף השבוע האחרון. על פי ההערכות, הן מהוות יותר ממחצית מרבבות המפגינים שמחו נגד משטרו בן 30 השנים של בשיר, שהגיע היום לקצו עם הדחתו על ידי הצבא. בשיר נמצא במעצר בית, ושר ההגנה וסגנו עד לא מכבר הכריז על תקופת מעבר של שנתיים ועל מצב חירום למשך שלושה חודשים, מה שלא ריצה את המפגינים הדורשים דמוקרטיה ושלטון אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully