וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי חי במפגינים: סודאן מגבירה את דיכוי המחאה

השליט אל-בשיר, שמסרב לקריאות מתנגדיו לרדת מהשלטון אחרי 30 שנה, מאשים "סוכנים זרים" בהסתה למהומות שגבו את חייהם של עשרות בני אדם. "יש אנשים בשורות המפגינים שהורגים את המפגינים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המחאה נגד שליט סודאן עומר אל-בשיר נכנסה לחודשה השני, ללא סימן לדעיכתה. אל-בשיר, ששולט במדינה זה 30 שנה, מאשים "סוכנים" זרים ומורדים מחבל דארפור במהומות שגבו את חייהם של עשרות בני אדם. "יש אנשים בשורות המפגינים שהורגים את המפגינים", אמר אל-בשיר בנאום שנשא מדרום לבירה חרטום.

מניין הקורבנות הרשמי לפי הרשויות הוא 26, אך ארגוני זכויות אדם אמרו כי יותר מ-40 מפגינים נהרגו מאז פרצה המחאה בדצמבר. היא החלה בשל המשבר הכלכלי הכבד, אך התפתחה במהרה למחאה כוללת נגד המשטר.

במקביל, ניסו אתמול מאות מפגינים לצעוד לפרלמנט בעיר אום דורמן במטרה להעביר עצומה הדורשת מאל-בשיר להתפטר. הם צעקו "חירות, שלום וצדק", הסיסמה העיקרית של תנועת המחאה, וקראו להדחת המשטר. עם זאת, המשטרה ירתה גז מדמיע כדי לעצור את אותם, ולפי הדיווחים, היא רדפה אחרי המפגינים. כ-30 כלי רכב הנושאים אנשי ביטחון, חלקם במדים וחלק בבגדים אזרחיים, נצפו מגיעים לאזור ההפגנות.

שרה ג'קסון, סגנית מנהלת מחלקת מזרח אפריקה בארגון אמנסטי, האשימה את כוחות הביטחון של סודאן ב"מסע הרג חסר מעצורים". לפי עדויות מהשטח, כוחות המשטר יורים כדורים חיים במפגינים. ביום שישי דווח על רופא שנהרג מירי בבירה חרטום.

לקריאה נוספת
נשיא סודאן: לא תהיה נורמליזציה עם ישראל, הלובי הציוני אחראי למשבר
זה התחיל בגלל לחם, אך אזרחי סודאן כבר קוראים: "העם רוצה להפיל את המשטר"

נשיא סודאן עומר אל-בשיר 3/1. רויטרס, רויטרס
מאשים את המורדים מדארפור במחאה. אל-בשיר, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully